{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit skal ens hund tisse?
  • #1   16. apr 2014 Hun fortæller vel selv, når hun vil ud og tisse :)?

• #2   16. apr 2014 Jeg lufter meget ofte, max 2-3 timer i mellem i dagtimerne;)

• #3   16. apr 2014 De fleste kan holde sig længe (14-15 timer), men dette vil jeg dog aldrig byde min hund...
    Og hvis jeres er vant til at holde sig 7 timer, så er det vel bare det den skal luftes efter?

• #4   16. apr 2014 hun fortæller det kun når det haster ^^

• #5   16. apr 2014 Jamen er det så ikke bare at lukke hende ud, når hun fortæller det? smiley

• #6   16. apr 2014 Nej, for hun skal gåes med, da haven er et no go i min 2måneder. Så det ville være rart at have en ide om hvor tit det behøves

• #8   16. apr 2014 det jo forskelligt fra hund til hund, men vil mene hun skal ud 3-4 gange om dagen. 1) om morgen, 2) når I kommer hjem fra skole/arbejde, 3) om aften og 4) lige inden hun skal sove.

Sådan gjorde vi med vores hund inden vi fik have (og har egentlig stadig denne rytme, men nu får hun bare osse lov at tisse ind i mellem i haven)

• #9   16. apr 2014 Det er jo forskelligt.. Se om i ikke kan finde et mønster der passer hende smiley

• #10   16. apr 2014 Jeg vil mene at enhver hund skal luftes minimum 3 gange om dagen. Haveluftning er i min verden ikke at regne som at blive luftet. Hunde har brug for at snuse og opleve andet end en lukket have. Så ud med vaps mindst 3 gange om dagen, også når haven bliver færdig.

• #11   16. apr 2014 Øh jeg fatter det ikke rigtigt;( vil det sige at jer der siger 3 gange om dagen, bare går med hunden de 3 gange og det er det??
    Jeg har lige talt efter her, mine var ude kl 6 kl 8 og kl 10, de skal ud igen nu og så er der middagspausen et par timer;)
    Her er vi altså ude dagen igennem med max 2-3 timer i mellem, det gælder naturligvis også pensionshundene;)

• #12   16. apr 2014 Du kan jo tænke over hvor ofte du selv skal tisse, i løbet af en dag. Der har du en god retningslinje.

• #13   16. apr 2014 Jeg er ude og gå tur med Baby 3-4 gange om dagen. Alt efter vejret.
    Og ellers så laver vi ting herhjemme.. Enten i haven eller inden for.
    Og så kan han ellers gå i haven, alt det han vil smiley

• #14   16. apr 2014 King bliver luftet 3 gange om dagen og så nogle ture i haven. Da vi ikke havde have blev han luftet 5 gange om dagen.

• #15   16. apr 2014 Ja her ville det også være noget andet, hvis ikke jeg havde en have...

• #16   16. apr 2014 Men der er jo også forskel på, om en hund sover i 7 timer alene hjemme.. For der er der jo ikke gang i systemet... Og så når i er hjemme.. For der er vovse forhåbentlig mere vågen?

Så jeg tænker, at hver 7. time er for lidt.

• #17   16. apr 2014 Bodil

Ja så tit er vores ikke ude i hvert fald.

Hun luftes:
    -Lige når vi er stået op, før hun får morgenmad
    -Inden vi går hjemmefra
    -Når vi er kommet hjem
    -Efter hendes aftensmad
    -Inden vi går i seng

Er vi hjemme bliver nr. 2 "sprunget over". Dvs. vi går så med hende senere på dagen, og skemaet bliver generelt lidt skævt. Her går der max 8 timer imellem ca.

• #18   16. apr 2014 Vores er ude 2-3 gange om dagen, nogle gange af længere varighed end andre.
    Vi har ikke have, samtidigt med at vi har arbejde, så det er svært at gøre det oftere end vi gør nu.
    De kommer ud at gå som det første om morgenen, som det første når vi kommer hjem og inden vi skal i seng.

• #19   16. apr 2014 Vi har ikke have til rådighed, her kommer hunden ud 3 gange om dagen. - Når vi står op, igen hen på eftermiddagen og sidst inden sengetid.
    Giver han tegn til at trænge uden for de turer, kommer han selvfølgelig også ud smiley

• #20   16. apr 2014 Jeg tror bare at jeg så holder mig til de min. 3 gange om dagen. Det virker også rigeligt.

• #21   16. apr 2014 Jeg går med mine 4 gange om dagen, og så er de en del i haven også. Men 4 gange i døgnet er, hvad min den lille på 9 mdr. tisser.

• #23   16. apr 2014 For folk der arbejder forstår jeg tidsnøden, men syntes at 3gange dgl.er minimum som jeg kun ville byde mine hvis jeg lå med 42 i feber.
    Men sådan er vi så forskellige og det samme er vapserne, nogle kan ikke holde sig ret længe andre kan holde sig i op til 2-3døgn hvis de f.eks hader regnvejr "erfaret fra min nu 15årige Basenji" inden han som stor hvalp 6mdr gl. fik et dækken så han ikke blev våd." smiley Magen til stædig vaps skal man lede længe efter. smiley smiley MEGET længe. smiley
    PS.Fik ham som 5md gl.hvalp så han blev ikke tvunget til hverken at holde sig eller at skulle ud i regnvejr, for tog man ham ud i regnvejr begyndte han at hyle og kun folk som kender til basenjier ved, at man som ejer så STRAKS lystre hunden, før politiet ankommer, pga de ikke kan gø, så deres hyl/snakken er EXTREMT pinligt og oprørende for alle som ikke har hørt dem "snakke" før. smiley

• #24   16. apr 2014 Lia kan også sagtens holde sig en 7-8 timer, men det sker kun om natten og når hun er alene hjemme. Normalt er vi ude med ca. 4 timers mellemrum, så når jeg arbejder hjemmefra er hun ude fem gange i løbet af en dag.

• #28   16. apr 2014 Altså hvis vi ikke kunne bruge vores have, så ville jeg nok lufte:
    Morgen, Når vi står op.
    Til middag (med mindre man er på arbejde)
    Så til eftermiddag (når man kommer hjem fra arbejde)
    Omkring aftensmadtid.
    Også om aftenen inden sengetid.

Dvs MINDST 4 turer i mit hoved.. morgen, middag, aften, og sen aften!

Det har virket fint for mig med en voksen hund smiley

• #30   16. apr 2014 Hvis I SKAL ud og gå med hende HVER gang hun skal luftes så vil jeg sige 4 gange.

• #31   16. apr 2014 Da vi boede i lejlighed gik vi med hundende 4 gange dagligt, det var ganske enkelt nødvendigt, for Mailo kunne ikke nøjes med at komme ud 3 gange ( det kan Ozzy godt) .

Nu hvor vi er flyttet og har fået en lille have, så går vi minimum 3 gange om dagen, nogle dage går vi flere gange. Og så kommer Mailo altid i haven sidst på aftenene, og om natten hvis jeg er vågen. Ozzy laver ikke noget i haven, der leger han, hygger sig og holder vagt på sin vagtpost smiley

• #33   16. apr 2014 Jeg har have, men det er ikke hundetoilet, så jeg går om morgenen inden arbejde/skole/hvad end nu, en lang om eftermiddagen og igen inden sengetid. Det er fint for min. Hvis morgenturen bliver sen og lang, så nøjes vi med den og natturen. Der er plads til store ændringer i vores ikke-rutiner

• #34   16. apr 2014 Vi går også tre gange om dagen - gode ture i hans tempo.

Hvis det stod til Joey tror jeg gerne han ville nøjes med mindre! Han er aldrig ivrig for at komme ud, og flygter tit ind i sofaen når vi tager sele og snor frem. Han viser aldrig tegn på at skulle tisse så vi går bare på rutine..

• #35   16. apr 2014 Min hund tisser 2-5 gange i døgnet - men det vil sige at på gåture bliver det til flere gange på en tur, især når hun er nær, i og lige efter løbetid. Ellers kan hun sagtens holde sig 12-15 timer om natten.(hun gider ikke stå op før mig ;.) )

• #36   16. apr 2014 P.S. Hun kommer altid lige en tur i haven, inden jeg sover og når jeg vågner, og så ved jeg ikke om hun lige tisser en tår der.

Ja jeg er luddoven hundeejer, som lukker min hund i haven, men jeg orker ikke gå tur med hende, hvis jeg selv kæmper for at blive træt og komme ned at sove... smiley

• #37   17. apr 2014 Hahaha Miv, mon ikke alle kender til det, "uanset om folk ved indrømme det eller ej" smiley
    Man skal jo passe sådan på herinde, skriver man noget "forkert eller som kan misforståes" risikere man at få det halve af HG på nakken smiley smiley smiley

• #38   17. apr 2014 Lulu fire gange om dagen.
    Myrna - hvad der føles som 50 suk... smiley

• #39   17. apr 2014 Sådan én har jeg også Daniella, men det må man jo bare ta`,med, hun er alligevel den Bedste vaps i hele kbh. smiley Min tissetrængende pige altså Hihihi. smiley smiley

PS. Vi har desv.ikke have så jeg SKAL i klunset og ud og gå HVERGANG, smiley

Kommentér på:
Hvor tit skal ens hund tisse?

Annonce