973 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvalp og bad Hvalp og bad

Hej Alle,

Min hvalp, Eiko på 10 uger, er i fyld gang med at opleve de mange ting, verden byder på. Det tager han i stiv pote.

Han er en Japansk Spids og bliver derfor langhåret. Dog har jeg læst mig frem til, at de ikke skal i bad særlig tit (måske 2-3 gange årligt eller slet ikke......)

Jeg kunne godt tænke mig, at lære ham at komme i bad - så han får en god oplevelse. Hvordan får jeg det bedste ud af dette?

Hertil, hvornår "bør" man prøve for første gang at få ham i bad og skal det være uden sæbe, så han kan opleve vandet for sig?

En helt anden ting er, at han skal vænnes til at blive børstet. Det synes han bestemt ikke om! Nogle tips og tricks til dette? Han prøve flere gange med godbidder, tyggeting mv.

Problemet med disse ting er bare, at han bider utrolig meget - øv...

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej..

Pft smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp og bad
  • Lea Ø
    Lea Ø Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #1   25. apr 2014 Jeg tænker lidt: HVORFOR skal han lære at komme i bad? Jeg har en finsk lapphund (spidshund som din), og den er aldrig i bad! Selv før udstilling undlader de fleste avlere at putte deres hunde i bad, fordi det ødelægger pelsens struktur.
    Hvis min hund undtagelsesvis har rullet sig i noget, så vasker jeg blot pelsen det pågældende sted. Normalt er pelsen "selvrensende", så uanset hvor beskidt, min hund har været, så er hun ren et par timer senere smiley

• #3   25. apr 2014 Min Baby (puddel) har været vandt til at blive badet hver 2. eller 3. ugen, siden han var helt lille, og han er altså STADIG ikke fan af den tur. smiley

• #4   25. apr 2014 Lia mener jo at vand kun er til at drikke, men en god håndful kyllingepølse skåret i bittesmå stykker og hun lærte at acceptere at komme i bad. Stille og roligt, masser af ros og guffer, ingen shampoo første gang sådan at det badet ikke behøves at trække i langdrag, fordi du skal have skylle shampooen ud. Masser af fis og ballede efter han er blevet tørret (det skal nok komme af sig selv).

Lia har også fedtfri og smudsafvisende pels, så hun lugter faktisk ikke af hund og bliver ikke beskidt, men jeg giver hende alligevel et bad ca. 1 gang om året.

Angående børstningen. Hvalpe har som regel ikke TID til at blive børstet når de er vågne, så tricket er som regel at vente til de er godt trætte og så sidde og hygge og nusse med børsten, samtidig kan du jo pille ved poter, "klippe negle" med en kuglepen osv. Igen kun ganske kort tid ad gangen, så skal det nok komme.

• #5   25. apr 2014 Som nævnt: "(måske 2-3 gange årligt eller slet ikke......)" Jeg ved godt, at man ikke behøver at bade dem - det er egentlig heller ikke planen at det skal være noget, som skal ske jævnligt. Men som Isabelle nævner; at hvis hunden nu vælger, at blive rigtig ulækker på en eller anden måde, synes jeg det kunne være rart både for mig og hund, at et bad ikke er verdens undergang.

M.I: smart trick mht negleklip... smiley

Tænker at jeg må "lege" badning med ham på et tidspunkt - uden sæbe smiley

• Lea Ø
    Lea Ø Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #6   25. apr 2014 Jeg tror, at din hund vil føle lige så meget "overlast" ved at ØVE badning som ved et enkelt nødvendigt bad. Hvis den slags TRÆNING skal give mening, skal bettefisen jo bades temmelig tit, så der sker en tilvænning!?

• #8   25. apr 2014 Jeg finder ud af det... Kan være vi kan lege lidt med vand i haven smiley

• #9   25. apr 2014 For Baby er der stoooor forskel på, om han bliver badet, eller om han selv bader.
    På stranden vandre han selv i vandet, men når han skal bades ligner han en våd, skræmt rotte....

• #10   25. apr 2014 Tak for hjælpen.

• #11   25. apr 2014 Jeg gjorde det at jeg lod døren stå åben når jeg var i bad og hvalpen nysgerrighed gjorde den kom ind til mig i badet, roste ham til skyerne og kælede stille og rolig med ham.

Ulempen: kunne efterfølgende ikke tænde bruseren og lade vandet løbe imens jeg gjorde mig klar til bad med mindre jeg havde lukket døren først, ellers sad der et styk kæmpe hund under vandet

lukkede jeg døren og gik i bad selv og han ikke kunne være med på badeværelset = et styk pigesur hund smiley

• #12   25. apr 2014 Mine hunde kommer heller ikke i bad Men hvis de har rullet sig i noget ulækker, bliver de skyllet Mine elsker at blive børstet Den lille tager op i sofaen og giver hende godbider og mends hun så guffer børster jeg Det har jeg gjort lige siden hun var helt lille Og i dag skal hun bare se børsten , smiley så er hun klar Linka står bare og nyder at blive børstet

Kommentér på:
Hvalp og bad

Annonce