Hvalp og bad Hvalp og bad
Hej Alle,
Min hvalp, Eiko på 10 uger, er i fyld gang med at opleve de mange ting, verden byder på. Det tager han i stiv pote.
Han er en Japansk Spids og bliver derfor langhåret. Dog har jeg læst mig frem til, at de ikke skal i bad særlig tit (måske 2-3 gange årligt eller slet ikke......)
Jeg kunne godt tænke mig, at lære ham at komme i bad - så han får en god oplevelse. Hvordan får jeg det bedste ud af dette?
Hertil, hvornår "bør" man prøve for første gang at få ham i bad og skal det være uden sæbe, så han kan opleve vandet for sig?
En helt anden ting er, at han skal vænnes til at blive børstet. Det synes han bestemt ikke om! Nogle tips og tricks til dette? Han prøve flere gange med godbidder, tyggeting mv.
Problemet med disse ting er bare, at han bider utrolig meget - øv...
Håber I kan hjælpe mig lidt på vej..
Pft
jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
Hvis min hund undtagelsesvis har rullet sig i noget, så vasker jeg blot pelsen det pågældende sted. Normalt er pelsen "selvrensende", så uanset hvor beskidt, min hund har været, så er hun ren et par timer senere
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Lia har også fedtfri og smudsafvisende pels, så hun lugter faktisk ikke af hund og bliver ikke beskidt, men jeg giver hende alligevel et bad ca. 1 gang om året.
Angående børstningen. Hvalpe har som regel ikke TID til at blive børstet når de er vågne, så tricket er som regel at vente til de er godt trætte og så sidde og hygge og nusse med børsten, samtidig kan du jo pille ved poter, "klippe negle" med en kuglepen osv. Igen kun ganske kort tid ad gangen, så skal det nok komme.
mar 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 134
M.I: smart trick mht negleklip...
Tænker at jeg må "lege" badning med ham på et tidspunkt - uden sæbe
jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
mar 2013
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
På stranden vandre han selv i vandet, men når han skal bades ligner han en våd, skræmt rotte....
mar 2013
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
Ulempen: kunne efterfølgende ikke tænde bruseren og lade vandet løbe imens jeg gjorde mig klar til bad med mindre jeg havde lukket døren først, ellers sad der et styk kæmpe hund under vandet
lukkede jeg døren og gik i bad selv og han ikke kunne være med på badeværelset = et styk pigesur hund
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Hvalp og bad