{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.197 visninger | Oprettet:

Hjælp, min hund tager ting. {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg har en papillon, som var meget utryg lige da vi fik ham.. Der var flere problemer, men alt er blevet meget bedre og der er sådan set kun et problem tilbage.

Problemet er at han tager ting, vores ting, enten fra bordet hvis vi ikke kigger eller hvis man taber noget.. De ting han tager, vil han ikke aflevere igen og han knurre bare man kigger på ham..

Jeg håber i har nogle råd til hvad jeg kan gøre.
Jeg har prøvet at give ham en godbid eller andet lækkert, som en bytte handel, men det er meget sjældent det virker og han vogter stadig over tingen han har taget, selv om han får noget andet..
Vi har også prøvet hurtigt at tage tingen, hvis han har langt den fra sig.

Jeg ved godt det er naturligt for en hund at passe på sin ting, og det er heller ikke sådan at vi vil tage hans kødben og legetøj fra ham.. Og det ved han også godt, hvis han ligger med noget af hans eget reagere han ikke på samme måde når man nærmer sig ham..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min hund tager ting.
  • #2   6. maj 2014 Jeg har indrettet huset således, at det næsten er sikret som ved børn i kravlealderen. INTET, der kan tygges i eller bides over er i hundehøjde. Mine hunde har deres legetøj på gulvet og jeg er meget OBS på, hvad de tager i munden eller hvad de leger med. Hvis de tager noget uønsket kalder jeg og bytter med en godbid. smiley De kommer hver gang. Mine ville også hurtigt skulle afsted til Doktor Dyr, hvis de havde adgang til at kunne tage ting fra borde eller andet...

  • #3   6. maj 2014 Selvfølgelig lader vi ham ikke gå rundt på bordet..... Han kan nå sofabordet fra sofaen..
    Vi har ikke ting til at ligger steder hvor han kan nå dem, men det er da træls man ikke lige kan sætte en ting og gå væk i 30 sek.
    Problemet er jo også at hvis man taber noget, sætter sko på gulvet, osv.
    Og han har masser af ting selv..

    Jeg spørg ikke om hvad jeg gør for han ikke tager ting, men hvad jeg skal gøre når han har taget dem..?


  • #4   6. maj 2014 Slet ingen som har et råd til hvad jeg skal gøre hvis han har taget en ting?

    Jeg ved godt ting ikke skal være hvor han kan nå dem, og det er de heller ikke..

    Men f.eks. var mine forældre på besøg en dag, og min mors taske stod på gulvet. Så stak han snuden i tasken (som var så lukket den kunne) og tog et stykke papir.. Det kan jo ske at han får fat i noget, selvom jeg virkelig forsøger at holde alt fra ham..


  • #5   6. maj 2014 Da Ozzy var hvalp,stjal han især sko, og det var KUN mine sko. Vi gjorde ganske enkelt det, at vi satte skoene så han ikke kunne nå dem, og så var problemet løst. Den dag i dag, der kan vi sagtens have skoene stående på gulvet, han røre dem ikke. Sokker har han stadig en svaghed for, men så er det jo bare at lade være med at have dem hvor han kan nå dem, og altid lukke døren til badeværelse hvor vasketøjskurven står.

    Mad kan vi heller ikke have stående på et bord, og så gå derfra. Men det er jo bare at sørge for lige at flytte det, hvis man skal på toilet osv.

    Vi har så også fra hvalp af, lært ham kommandoen " slip" , og når vi siger det, så slipper han hvad end han har i munden, den bliver brugt ofte på gåture, hvis han tager et eller andet, som jeg ikke vil have han har i munden. Ligesom jeg bruger kommandoen "nej" , hvis jeg når at se han skal til at tage noget. Men det kræver jo så at de har lært de kommandoer, ellers forstår de jo ikke hvad man mener.


  • #7   6. maj 2014 Hvis det ikke hjælper at bytte, så må I op i værdi med det, I vil bytte med smiley
    I kan evt. også prøve at tage noget af hans legetøj og lege med det rigtig meget og virkelig vise hvor helt vanvittigt sjovt I har det "herovre, hvor du ikke er, fordi du har taget mors sutsko" smiley Når (hvis) så han kommer over for at lege, så leg med ham! Og på et tidspunkt i jeres leg, kommer I tilfældigvis lige forbi den nu glemte sutsko, og så tager du den op og lægger væk og leger så videre smiley

    Forebyggende: Lav øvelser, opstillede scenarier, hvor hunden er sat op til at lykkes.
    - Øv slip kommando (start med noget med lav værdi og byt med høj værdi, efterhånden som det går godt, kan I gå op i værdi, men det I bytter med skal altid (ALTID) have højere værdi)
    - Øv at gå forbi fristende ting, fx. en tallerken med frikadelle, i snor. Lad snoren være lige præcis så lang at hunden IKKE kan nå (den må for guds skyld IKKE kunne nå i den her øvelse!), ligeså snart hunden fravælger tallerkenen så holder i FEST! Guffer løs og WUHUU!! Hvor var det simpelthen fantastisk flot!! Og så gentager I - rigtig rigtig mange gange. Tilsidst, når I har øvet jer rigtig længe, så vil hunden fravælge tallerkenen, fordi den ved den får mere ud af det (den får godkendt-guf + FEST med verdens bedste menneske - dig smiley )
    - Evt. kan I øve nej-øvelsen lidt mere, jeg ved ikke om I muligvis sagtens kan stoppe ham, når I ser det? Men det skal ikke være sådan "NEEEEEEJJJ!!!" ="uha vred mor, jeg må hellere vente til hun ikke er i nærheden"-agtigt, for så virker det jo i realiteten ikke smiley Bare et roligt "nej"="Nå, jamen så stopper jeg" smiley


  • #8   6. maj 2014 Episoden med min mors takse var bare et eksempel.. Og ja jeg har forstået at vi ikke skal have ting hvor han kan nå dem.

    Jeg spørg bare om hvad jeg skal gøre når han har fået fat i en ting!?
    Et andet eksempel var at vi sad og spillede et spil en aften, og vi tabte en af brikkerne lige ned foran ham, som han så fik fat i før os..
    Jeg ved godt det var vores fejl at den røg på gulvet, men uheld sker jo..
    Så derfor vil jeg gerne vide hvad i har bedst erfaring med, hvis jeres hund har taget noget den ikke må...?
    Og ja Birgitta, jeg er da ligeglad med en spil brik, men tænker på min hunds helbred. Jeg ved ikke hvornår jeg har givet udtryk for at jeg ikke gjorde?


  • #9   6. maj 2014 Episoden med min mors takse var bare et eksempel.. Og ja jeg har forstået at vi ikke skal have ting hvor han kan nå dem.

    Jeg spørg bare om hvad jeg skal gøre når han har fået fat i en ting!?
    Et andet eksempel var at vi sad og spillede et spil en aften, og vi tabte en af brikkerne lige ned foran ham, som han så fik fat i før os..
    Jeg ved godt det var vores fejl at den røg på gulvet, men uheld sker jo..
    Så derfor vil jeg gerne vide hvad i har bedst erfaring med, hvis jeres hund har taget noget den ikke må...?
    Og ja Birgitta, jeg er da ligeglad med en spil brik, men tænker på min hunds helbred. Jeg ved ikke hvornår jeg har givet udtryk for at jeg ikke gjorde?


  • #10   6. maj 2014 Episoden med min mors takse var bare et eksempel.. Og ja jeg har forstået at vi ikke skal have ting hvor han kan nå dem.

    Jeg spørg bare om hvad jeg skal gøre når han har fået fat i en ting!?
    Et andet eksempel var at vi sad og spillede et spil en aften, og vi tabte en af brikkerne lige ned foran ham, som han så fik fat i før os..
    Jeg ved godt det var vores fejl at den røg på gulvet, men uheld sker jo..
    Så derfor vil jeg gerne vide hvad i har bedst erfaring med, hvis jeres hund har taget noget den ikke må...?
    Og ja Birgitta, jeg er da ligeglad med en spil brik, men tænker på m
    in hunds helbred. Jeg ved ikke hvornår jeg har givet udtryk for at jeg ikke gjorde?


  • #12   6. maj 2014 En træt hund er en nem hund.
    Giv hunden noget mere mental aktivering, så den ikke har energi til at rende med jeres ting.
    Ret ryggen og vær 100% konsekvent. Fjern alt den ikke må tage, irettesæt straks hunden hvis den gør antræk til at tage en mennesketing, og tilbyd den så noget andet. Derved guider du til rette adfærd.
    Alt handler om at forhindre den forkerte adfærd, så den slet ikke opstår.
    Hunden har jo formentlig ikke lært hvad man må og ikke må, hvor den boede før.


  • #13   6. maj 2014 sørg for at den aldrig får muligheden for at tage ting..

    Lucky tager også ting, især legetøj (ikke hans eget selvfølgelig) når vi har haft besøg af vores nevøer f.eks. hvis han får fat i noget han ikke må, går jeg hen og tager det, slut prut færdig.. så må han blive sur hvis det er det han har lyst til..
    han ved dog godt om det han har taget er helt ok eller om det ikke er, så for det meste ser han sååååå uskyldig ud bare man kigger på ham, når han har taget noget..


  • #14   7. maj 2014 Hov, det var ikke meningen at det svar skulle komme så mange gange smiley

    Mange tak for jeres råd, dem kan jeg helt klar bruge til noget.

    Som sagt ved jeg jo godt jeg ikke skal efterlade mad eller andet han kan tage i hans højde. Men det kan jo ske han får fat i noget..

    Jeg vil gå i gang med de øvelser du foreslår A-S smiley


Kommentér på:
Hjælp, min hund tager ting.

Annonce