{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

At gå spor {{forumTopicSubject}}

Hej! Igår til træning forsøgte vi at gå spor.. Ozzy fattede dog ikke helt pointen (og det gjorde jeg nok heller ikke :P) og det gik ikke alt for godt..

Vil gerne prøve det herhjemme også, så kunne godt bruge nogen tips.. Jeg har ingen sele til ham og kun en alm længde hundesnor..

Hvad bruger i som spor? Jeg brugte tørre godbidder igår, og det gad han ikke rigtig.. Han fjumrede omkring, og legede med græsset og min hånd, hvis jeg forsøgte at vise ham sporet..

Gode råd modtages med kyshånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gå spor
  • #1   8. maj 2014 Jeg har prøvet lidt forskelligt; Godbidder, blod og kanin. Kaninen er hendes yndlings. Vi går udelukkende spor på det, da alt andet er spild af tid smiley find ud af hvad din hund bedst kan li smiley Jeg har en 10m lang sporline. Hvor bor du henne af? smiley

• #2   8. maj 2014 En alm 2 m Line uden ringe er fin at starte med, brug rigtig gode godbidde, fx kødboller i kvarte, små stykker pølse eller lign, stykkerne skal være meget små, som en lillefingernegl til en hund i lab størelse;)

• #3   8. maj 2014 Obs vær opmærksom at er det fx dch spor du vil gå, så er blodspor absolut ikke nogen fordel at bruge:)

• #4   8. maj 2014 Først skal hunden lære en kommando, hvor den ved, hvad den skal. Altså have snotten i jorden og lede efter noget. smiley

Da jeg startede med at gå spor, var det med lækre guffer. Eksempel lever, pølser, ost m.m. Noget som har en kraftig duft, og som hunden elsker. Også lagde jeg en god bid for hvert halve skridt jeg tog. Sporets længde kommer an på hunden og dens koncentration. Men start med det kun går ligeud. I slutningen er sporet skal der ligge noget rigtig dejligt.

Med tiden kan der være større afstand mellem hver godbid, knæk i sporet, slæbe spor osv smiley

Det er fedt, og kun fantasien sætter grænser.

• #5   8. maj 2014 Du starter med at gå ned på en mark (evt. en boldbane)
    sæt en pind i jorden - foran pinden tramper du en lille trekant ned - deri smider du 5-6 godbidder
    så går du fremad med SMÅ skridt og lægger 1 godbid i hver hælaftryk
    gå så langt du vil have sporet - husk at det skal være i medvind !
    læg en belønning - kan være en lille bøtte med de sidste godbidder i
    når du har lagt belønningen så går du med alm skridt (sporet er færdig) 6-7 mtr længere og sætter en slutpind (den er egentlig mere beregnet på at du kan se i hvilken retning du skal gå når hunden skal gå sporet)
    Hent hunden - sæt en snor i halsbåndet og før snoren ned under maven
    Sæt hunden foran den trekant du har trampet ned og vent til den får færten af godbidderne - følg hunden med kort snor ud af sporet når den begynder at gå
    Hvis den går af sporet står du stille - når den går fremad igen - følger du med
    Hunden må IKKE gå bagspor - altså bagud igen
    Husk at lade hunden arbejde selv - ikke noget med at snakke til den hele tiden - tie stille og følg med - den kan sagtens smiley
    Ros den helt vildt når du når frem til bøtten og beløn
    Godbidderne skal være bløde lækre og velduftene som Bodil skriver smiley
    ikke nogen tørre kedelige nogen

Nå men det var vist lige et lille lynkursus - håber du kan bruge det smiley

• #6   8. maj 2014 Jeg bor i nordjylland smiley

Det er Dch smiley

Tænkte også at de tørre godbidder ikke lugter kraftigt/lækkert nok, og at det er derfor han ikke lige fangede den/gad..

• #7   8. maj 2014 Pusle: Så synes jeg du skulle prøve at tage med ud at gå spor en dag smiley Vi er en gruppe hundetosser, som mødes indimellem og det er meget forskelligt hvilke spor folk går smiley Jeg ved der er nogen som går godbiddespor, men ellers tænkte jeg bare at du måske kunne få en ide om hvordan det

• #8   8. maj 2014 Diva

Hvor og hvornår er det? smiley

• #9   8. maj 2014 Når du ikke ved noget som helst om spor, så synes jeg ikke at du skal eksperimentere alene der hjemme. Det er så vigtig at hunden får den korrekte indlæring.
    Tag nogle ordentlige guffer med til træningen næste gang og vent med selv at gå spor indtil du har fået lidt viden om det. Eller find nogle i dit nærområde som har erfaring i spor som vil tage dig med ud.

Synd at du bor så langt væk, ellers var du velkommen til at komme med

• #10   8. maj 2014 Jamen vi går lidt forskellige steder.. Støvring, Skørping osv. det er forskelligt hvornår smiley

• #11   8. maj 2014 Det er lidt langt smiley

• #12   8. maj 2014 Nå oki smiley Håber du finder et sted nærmere dig smiley

• #13   8. maj 2014 Jeg synes helt bestemt, at du skal lytte til Karin F, det kunne ikke forklares bedre. Og du sagtens kan gå spor alene på den måde. Når hunden er blevet rigtig godt til det, så kan du nøjes med, at lægge godbidder i hver 3, 4 , 5 skridt, sådan kan du hele tiden gøre det lidt sværere.

Kommentér på:
At gå spor

Annonce