{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Bøger om hundetræning {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lyder, søger jeg lidt om hvilked bøger som er guld vær hvis man går med en lille hunde træner i maven?
Er blevet tilbudt at starte op som føl i DCH, så vil jo gerne finde noget fagligt materiale som jeg kan læse, imens jeg får det praktiske i DCH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøger om hundetræning
  • #1   28. maj 2014 Klik dig til succes er super god

  • #2   28. maj 2014 Mette T: Den har jeg også hørt rigtig meget godt om. Tror jeg vil købe den nu hvor vi snart får hvalp hjem:-)

  • #3   28. maj 2014 Hvis du læser engelsk, så er "Control Unleashed" også en supergod bog.

  • #4   28. maj 2014 Mette T. vil prøve at kikke på den, selvom klikker ikke er noget jeg har forsøgt mig med.
    M. I engelsk er desværre ikke lige min stærke side.


  • #5   28. maj 2014 vi har her i familien læst bøger af Jan Fennell ( dame) , de er både på engelsk og dansk, og den danske bog af Karina Rasmussen som hedder Hund og Hvalp i Harmoni . Hun er Hundelytter . Den syntes vi er god . der mange ting i den vi har brugt til vores hund.

  • #6   28. maj 2014 Jeg tror du vil få mest ud af at afstemme din praktiske træning i DCH med de bøger du vælger at læse. Så du går efter den samme træningsmetode, både i praktik og teori. Der er f.eks. kæmpe forskel på de metoder der bruges i Klik dig til sucess og Jan Fennell.

  • #7   28. maj 2014 Labsen. det var også min plan, men ville lige høre her inde hvad folk ville anbefale. smiley

  • #8   28. maj 2014 Der er mange gode bøger og der kommer også mange gode bøger. Jeg kopierer lige den litteraturliste som jeg udleverede til træneraspiranterne da jeg havde modulet om indlæringsprincipper for nogle år siden smiley

    Målrettet mod hunde

    Dansk:
    Lone Greva, Familiehunden, Gyldendal 2005
    Anders Hallgren, Drivkraft og motivation, Forlaget Tro-fast 2005
    Hans Rosbjerg, Fra hvalp til voksen, Forlaget Tro-fast. 2004
    Morten Egtved & Cecilie Køste, Klikkertræning for din hund, Canis 2003

    Norsk:
    Cecile Køste & Morten Egtved, Lydighedstrening i teori og praksis, Canis 2005

    Engelsk:
    Mary R. Burch and Jan S Bailey, How dogs learn, Wiley Publishing 1999
    Pamela J. Reid, Excel-erated learning, James & Kenneth Publishers 1996


    Træning af hundeførere:

    Engelsk:
    Terry Ryan, Coaching people to train their dogs, Legacy Canine Behavior & Training


    Almen indlæringspsykologi:

    Norsk:
    Frode Svartdal og Magne Arve Flaten, Læringspsykologi, Gyldendal 2002

    Engelsk:
    Robert C. Beck, Motivation theori and principles, Pearson Pentice Hall 2004
    Murray Sidman, Coercion and its fallouts, Authors Cooperative 2000

    Hvis jeg også skulle kopiere litteraturlisterne fra de andre moduler jeg underviser i, så bliver det nok for meget.
    Jeg anbefaler også aspiranterne at følge med her

    www.crosskeysbooks.com
    www.clickertraining.com


Kommentér på:
Bøger om hundetræning

Annonce