Min hund gør og knurrer når vi møder andre hunde på vores gå tur. Hvad gør jeg? Min hund gør og knurrer når vi møder andre hunde på vores gå tur. Hvad gør jeg?
Hej allesammen. Jeg håber på at kan få lidt hjælp til noget mulig træning med min hund.
Jeg har min labrador Cato på 2. Når vi går tur med ham, og møder andre hunde, gør han meget af de andre hunde og springer fremad. Det kan virkelig være svært at holde ham. Men her for nylig fortalte min kæreste mig at nu var han også begyndt at knurre af de hunde vi møder, når vi går tur. Når han så får lov til at komme hen til dem, mister han interesseren efter nogle sekunder. Plus at når vi går tur og så møder andre hunde, hører han overhovedet ikke vores kommandoer. Han hører os overhovedet ikke.
Det skal lige siges at Cato og mig har altid boet på fyn, men er for et par måneder siden flyttet til sjælland. Kan det have nogen indflydelse?
Mit spørgsmål er: Er der noget træning eller andet vi kan gøre for at stoppe det her? Hjælp. er lidt magtesløs og ved ikke hvad jeg skal gøre?
Hilsen Kamilla
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Du må sørge for, at at have øjne i nakken og på fingerspidserne når i går tur, så du kan fange hans opmærksomhed, inden han ser den anden hund
Det er svært i starten! Men det betaler sig altså.
Min hund gør og knurrer når vi møder andre hunde på vores gå tur. Hvad gør jeg?