{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Min hund gør når den møder andre hunde {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundemennesker.

Mon der er nogen, der kan give mig et godt råd?

Når jeg går tur med min hund (en ellers god og sød Jack Russel Terrier), går den fint. INDTIL vi møder en anden hund - stor eller lille - så gør den helt hysterisk og forsøger at bide, hvis jeg da ikke når at trække den væk. Det gør jeg selvfølgelig altid, for jeg har lært at spotte en hund på lang afstand. Den er 4 år nu og det startede for 2-3 år siden. Har altså ikke altid været sådan, men vi har aldrig kunnet finde ud af, hvad der kan have startet det.

Det er et problem af de store, for det hyggelige ved at gå tur er jo netop OGSÅ at hilse på andre hundeejere og evt. udveksle gode råd mm, men den slags er der absolut ikke noget af?

Er der nogen, der har samme problem? Og hvad gør I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund gør når den møder andre hunde
  • #2   21. jul 2014 Hej A T

    Ja, det er faktisk også dét jeg/vi gør. Og når du har haft held med det, fortsætter vi.

    Jeg var bange for den ville opfatte det som om, den fik godbidder for netop at gø.

    Vh.
    Lis


  • #3   21. jul 2014 i skal først give godbider når i har dens opmærksomhed og holder den på jer, giver man det forkert i den situation kan det nemlig godt gå hen og betyde netop det i frygtede smiley

  • #5   21. jul 2014 Aksel gør det også.. Han kan bare ikke klare andre hunde når han er i snor.
    Uden snor er han venlig, høflig og vil gerne snakke med andre hunde.

    Her gør vi bare det at vi GÅR. Jeg korter hans snor af, placerer ham på den side længst væk fra den anden hund og går raskt forbi. Dertil får han kommandoen: så går vi!

    Det hjælper en hel del her, men vi har ikke chancen for at øve ret meget. Vi bor langt ude på landet og møder sjældent hunde når vi er i snor.



  • #6   21. jul 2014 hvis du trækker i snoren så snart du spotter en anden hund, giver du ham direkte signal til at gø.

  • #7   21. jul 2014 Hej

    Mange, mange tak fordi I tog jer tid til at svare på mit spørgsmål. Der er bestemt noget jeg kan bruge.

    Venlig hilsen
    Lis


Kommentér på:
Min hund gør når den møder andre hunde

Annonce