Stoppe jagt. {{forumTopicSubject}}
Min tæve er generelt en lydig hund, både i hjemmet, på træningspladsen (specielt her) og på gåture. Hun har en god kontakt og er opmærksom på mig. Det er dog noget andet ved mødet med andre hunde (der er hun dog til at aflede, evt få i snor og træning går fremad) og ved synet af kat, hjort, fugl whatever, hun stopper dog ved en nogenlunde passende afstand til mig. Men ønsker ikke hverken at stresse andre dyr eller at hun kommer til skade. Hun er ikke til at komme i kontakt med til hun er færdig med "sin jagt". Mit spørgsmål lyder, hvordan stoppes dette bedst muligt? Det kommer jo ofte noget uventet iforhold til fx. andre hunde.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 813
Diva: Ja, det kunne jeg forestille mig. Synes dog ikke det er så slemt at jeg aldrig vil slippe hende løs, hun har aldrig fulgt noget længe nok til at kunne fange det. Hun stopper gerne efter ca 100 meter. Men det er dog stadig farligt at jage fx en hjort og det er også synd for dyrene synes jeg.
Jeg må holde mig fra steder hvor der er stor chance for at der kommer jagt muligheder.
maj 2008
maj 2008
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
Stoppe jagt.