15. dec 2011 Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 90
Dortes hundeskole. Dortes hundeskole.
Godaften Kære HG'er.
Jeg står i den situation, at Fonzie for noget tid siden blev overfaldet af en anden hund. Siden da har han haft problemer/frygt ved at møde andre hunde, det går fint når de hilser, men pludselig bliver han utryg og begynder at gø og sige fra.
Jeg synes jeg er rolig osv osv. som man nu skal være i sådanne situationer, men jeg har bare brug for lidt flere redskaber til at kontrollere det.
Jeg har snakket med en kammerat for noget tid siden der har trænet "red zone dogs", og han sagde at Fonzie ikke var aggressiv og ikke ville angribe, men at han blev utryg i situationen og sagde fra.
Jeg har googlet og googlet og det er en jungle uden ende, men så faldt jeg over Dortes Hundeskole, og ville i den forbindelse høre om der var nogen der havde noget erfaring med hende, eller eventuelt kunne anbefale en anden i KBH området der kunne hjælpe mig.
Grunden til jeg søger og søger er, at jeg vil være sikker på at få noget ud af træningen, og jeg vil også gerne være et sted, hvor vi har mulighed for at kunne arbejde med det. Altså at jeg ikke bare er alene så situationen ikke opstår (hvis det giver mening).
God Søndag aften (snart mandag nat)
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 243
http://www.harmoniskhundecenter.dk/
http://koebenhavnersnuden.dk/
Begge steder er træneren uddannet et super godt sted og har en adfærdsbehandler uddannelse også.
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 90
Københavnersnuen har jo hold for hund til hund, og det er jo det eneste problem
Jeg troede i starten det var en adfærdsbehandler (forstå mig ret) jeg skulle have fat i for at arbejde med det psykiske. Men det her er jo helt perfekt for os !
I er fantastiske. !
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
feb 2014
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 90
Hun har også beskrevet rigtig godt på sin hjemmeside hvordan det fungerer og holder en temaaften inden så man ved hvad man går ind til.
Men det gør mig rigtig tryg at høre en masse anbefale hende, og at du siger hun er ærlig hvis hun mener der skal mere til og ikke bare hiver penge ud af folk.
feb 2014
Dortes hundeskole.