{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Nevøs eller aggressiv? {{forumTopicSubject}}

Har en hanhund på 1 år og 6 måneder, han har siden midten af august været nevøs for lyde og ting der lige pludselig var på jorden, som jeg beskylder hans alder på(teenager), nu er han bare blevet mere og mere nevøs når vi går tur, efter nogle 100 meter, så vil han hjem igen, stritter imod og vil slet ikke hører på mig.

Forleden dag da vi så havde min kusines hanhund på besøg, som er af samme race: Dansk svensk gårdhund, på 7-8 år, så blev min hund så sur og knurrede af den anden, nok fordi hunden bare kom vadende på grunden og min stadig var i snor, men vi gik en tur, uden der var noget, dog hvis den anden kom for tæt på ham eller mig, så knurrede min.
Jeg har oplevet at han er blevet sur på nogle hanhunde nogle gange før, imens vi bare har gået, der har været i løbet af den sidste måned.

Er det hans alder der gør at han er helt omvendt f sig selv, og hvad skal jeg gøre og træne?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nevøs eller aggressiv?
  • #2   20. okt 2014 Er han øjenlyst lg tjekket for øjenproblemer?
    Det er ikke normalt at blive bange for ting i den alder. Det er kun noget man ser ved hvalpe.
    Jeg synes det lyder som om han ser dårligt.

• #3   20. okt 2014 Nej, han er HD scannet, men hvis han har dårlige øjne er det så en gen fejl, der stammer fra forældrene? Er der en måde man kan teste hans syn på?

• #4   20. okt 2014 Spørg din dyrlæge!

• #5   20. okt 2014 Nogle øjensygdomme er arvelige, andre ikke. Har forældrene en øjenstatus?
    En øjendyrlæge kan hjælpe dig videre.

• #7   20. okt 2014 du bor i Storkøbenhavn og jeg kan klart anbefale Karlslunde dyreklinik. Mogens Aalund er en af landets bedste øjendyrlæge. Bus til døren.

• #8   20. okt 2014 Batten, hvad gør du efter de helt klare anbefalinger i tråden!

• #9   20. okt 2014 Hvordan reagerer du selv, når du oplever, at han bliver nervøs?
    Hvis jeg på min tur møder "ting", som hundene umiddelbart er lidt i tvivl om, hvordan de skal tackle, så kigger de op på mig. Og hvis jeg er fuldstændig cool og upåvirket, så reagerer de heller ikke på det.

Men ellers siger jeg som de andre - adfærdsændringer skyldes meget ofte helbred, så det er absolut en god idé, at få ham checket for smerter, og for nedsat syn.

• #10   20. okt 2014 I må undskyld jeg først skriver nu - Har været i skole.
    Tæven er øjenlyst med ua, kan dog ikke finde noget med hannen!

Han kigger op på mig, jeg er neutral og siger ikke noget.

• #11   20. okt 2014 Batten - i første omgang skal du ikke fokusere så meget på om der er noget arveligt eller ej. Få hunden til en anerkendt øjendyrlæge. Når den øjendyrlæge så har tjekket din hund og fået den øjenlyst og du ved om der reelt er noget, SÅ kan du gå tilbage til evt. arvegang - men ikke før.

• #12   20. okt 2014 Fandt lige noget om den ene øjensygdom, som man kan teste hunde for. Når forældredyr er testet via blodprøve eller mundskrab, så er det et testresultat, der gælder for livet.

Hvad er PRA?
    PRA er en forkortelse og udtales som de tre bogstaver enkeltvis P R A. Det er en forkortelse for Progressiv Retinal Atrofi, hvilket er en gruppe øjensygdomme, som forårsager blindhed hos hunde. Flere forskellige typer af PRA er identificeret, og sygdommen er beskrevet hos mere end 100 hunde racer.

Debutalderen, nedarvningsmønstret og den genetiske baggrund adskiller sig for de forskellige typer PRA, men fælles for PRA typerne er at de forårsager fremadskridende (progressiv) nedbrydning/svind (Atrofi) af nethinden (Retina) og er arvelige.

• #13   20. okt 2014 om din hunds aner har øjensygdomme er jo sagen uvedkommende. Det kan du ikke bruge til noget som helst. Det er din hund der har problemet, og jeg synes du sku få Mogens til at kigge på den.

• #14   20. okt 2014 Åhh, det må du undskydle Doggymom! smiley
    Ps. Malene havde spurgt.

Kommentér på:
Nevøs eller aggressiv?

Annonce