{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

Hjælp den bider {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan hjælpe ? Vi har et kæmpe problem med vores "hvalp" på 8 mdr. Når han er alene hjemme splitter han simpelhen vores hoveddør ad, og det er det eneste han ødelægger når han er alene hjemme, men vil nok sige bare det havde været en sko han gad ødelægge. Hvordan f..... kan vi vende ham af med det, det bliver sq for dyrt med alle de døre vi skal skifte.

Håber virkelig nogen har nogen råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp den bider
  • #1   2. sep 2006 splitter hoveddøren af?!

• #2   2. sep 2006 er det fordi i går at han går helt amok?!

• #3   2. sep 2006 Ja det er hoveddøren han splitter ad, han har ca. 15-25m2 når han er alene hjemme.. Idag var han alene hjemme i 6 timer og fuck døren så ud :o(

• #4   2. sep 2006 ja det er et stykke tid efter vi er gået...

• #5   2. sep 2006 hunden er jo et flok dyr og i er dens flok, så når i går så forlader i flokken.....
    men har i prøvet med noget udholdens træning...? så jeres hvalp kan være træt når i går? eller noget den kan hygge sig med imens i er væk

• #6   2. sep 2006 Start forfra...
    Hvis I har mulighed for et par ugers ferie, så væg hjemme hos ham og væn ham langsomt til at være alene.
    Start med at forlade ham i kort tid (et par min) og så lidt længere og lidt længere.
    Jeg ved selvfølgelig ikke hvad I gjorde da han var helt lille :o)

Ellers så skriv til kisser.

• #7   2. sep 2006 (link fjernet)

• #8   2. sep 2006 Jamen vi forsøger så vidt så muligt at kører den godt træt, og den har "knuder" og ben og bide i.. Den har oxo 20 par sko lige ved siden af døren, men dem rør han ikke...

• #9   2. sep 2006 Den skal så siges af jeg går hjemme på lige for tiden "gravid", så det er ikke særlig meget han er alene hjemme...

• #10   2. sep 2006 hvad med et marv ben der er fyld leverpostej i dagen før og har været i fryseren?

• #11   2. sep 2006 ja kisser hun er enormt dygtig... hun kan det der med hunde

• #12   2. sep 2006 Jamen det er jo perfekt så :o)
    Så kan du jo træne ham lidt mens du er hjemme. Så prøv at gør som jeg skriver. Væn ham til det stille og roligt

• #13   2. sep 2006 maja>> Det er marvben han får... Men må jo lige prøve kisser... ;o) Synes sq sådan en hoveddør er lidt dyr ;o)

• #14   2. sep 2006 laila P... ja det blir hurtigt yrt med en ny hoveddør i ny og næ... men go ide at kontakte Kisser.., hun ved hvad hun snakker om... hun er squ en klog klog en....

• #15   2. sep 2006 Ja jeg må sq lige prøve at komme i kontakt med hende, hvis han ikke snart stopper ;o)

• #16   2. sep 2006 vi havde det samme problem med balder og oprettede denne tråd:

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=46563

måske kunne du få nogle råd derfra

• #17   3. sep 2006 hej l. min tomaz kan ikke være alene hjemme................overhoved.. jeg har prøvet alt, kong ,,aktiverings kugle,, leverpostej i alt ....frostet og alm.... træning med spor og snue.........ris og ros...jeg har ikke flere hele dørkarme et smadert bryggers. 2 ødelagt børnsenge...bare for at nævne nogen af dem.
    jeg var så klar til at sende ham vidre...men så skulle at nyt hjem bare igemmen den samme ulykke .. jeg er jo glad for hunden....så jeg var ude i aflivning...den typiske .........men for fanden hunden er jo den bedste famile hund jeg har haft...SÅ købte jeg et bur.....nu er ham i bur hver dag... hvergang jeg forlader huset. tomaz er glad for sit bur,,glad når jeg kommer hjem. nu får ham jo ikke skide balle mere. men altid en glad mor....ja ham er der nogen gange 8 timer men han har livet i behold og sin familie som jo er det bedste han ved......og mit hjem er ikke smadert hver gang man forlader huset. det koster jo en krig og fixe det.......go fornøjelse..lizette

• #18   3. sep 2006 må indrømme jeg er total modstander af at sætte en hund i et bur når den er alene hjemme. Synes det er dyeplageri. Det enste tidspunkt en hund skal være i bur er i bilen og evt til udstilling. Så vil jeg heller anbefale en god hundegård, hvis du har muligheden for det. Det det drejer sig om når hunden skal lære at være alene hjemme, er at den skal lærer at man kommer igen. Nogle hunde er lang tid om at lære det og andre lære det desværre aldrig. Jerg har en veninde der har købt en af de tingest man kan sætte i stikkontakten som afgiver en beroligende effekt på hunden. Den virker for hende. Selv har jeg ingen problmer og har aldrig haft det, så jeg har lidt svært at give en masse råd ud over den almindelig alene hjemme trøning. Held og lykke med det

• #19   3. sep 2006 Ligesom så mange andre ting så skal en hund lære at være alene hjemme. Det er ikke naturligt for den at blive "efterladt" alene og den forstår ikke hvorfor, men den kan lære at det ikke er farligt.
    Hoveddøren er meget naturlig at angribe eftersom det er den vej du forsvandt og typisk (afhængig af hvor meget den stresser sig selv op), vil den lave ulykkerne indenfor den første time efter du er taget afsted.

Der er et par småting der kan hjælpe.
    Først og fremmest så vil de fleste (ikke alle) hunde hellere ha et mindre og overskueligt rum at være i, fremfor at have hele huset/lejligheden til rådighed. Det bedste er at lade den være i rummet hvor i/den sover og så sørge for at der er en gammel trøje eller lign. der dufter af dig. Duften af dig er jo lig tryghed og kan være med til at berolige den.
    Dernæst er det vigtigt at du forlader hunden med en naturlig selvsikker holdning. Undgå at kigge på hunden med "ååår hvor er det synd for dig"- øjne og holdning. Gå hen til døren som du ville gøre hvis hunden ikke var der og luk den efter di uden for meget ballade. Bliv væk i 30 sekunder og kom så tilbage igen som om intet var hændt. Herefter prøver du et minut, 5 minutter, 15 minutter osv.
    Man kan diskutere hvorvidt man skal ignorere hunden de første minutter når man kommer ind eller man skal imædekomme hundens ønske om at sige goddag, Jeg har hørt, læst og erfaret gode argumenter for begge dele så på dette punkt syntes jeg du skal prøve dig frem (start med det sværreste først *S*).

Min hund er retriver og elsker at slæbe rundt på ting, så jeg efterlader et gammel tæppe sammen med trøjen for dagen i forvejen i gangen vel vidende at når jeg kommer hjem har hun slæbt det ind i sin kurv i soveværelset. Herefter veksler jeg lidt mellem at gemme godbider hun kan finde, aktivitetsbold, et kødben, osv. Intet er ødelagt og hun snorksover til jeg kommer hjem.

Iøvrigt får hun en gammel sok når jeg træder ind af døren og så bruger vi 5-10 min. på at sige goddag. Sokken dæmper hendes stressniveau og vi kan sige goddag på en mere afdæmpet måde, til glæde for både hende og jeg.

Kommentér på:
Hjælp den bider

Annonce