744 visninger
|
Oprettet:
Engel indendørs - Djævel udendørs {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Min kæreste og jeg har en dværgschnauzer på 5 år.
Jeg kom ind i billedet for et år siden.
For at beskrive "problemet"
Vores hund er så stille og rolig indendøre, og simpelthen bare den bedste hund- god mod alt og alle!
Men lige så snart vi går en tur med ham, så bare han ser en anden hund så går han fuldstændig amok, og vi ved snart ikke hvad vi skal gøre
Hilsen Simon
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Der er tale om overskudsenergi.
feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Vi søger spor med ham osv.
Og selv når vi går alene, og jeg så møder en kammerat og siger "Hej" så går han amok indtil jeg får tysset ham.
Men når vi ser andre hunde, så er han slet ikke til at få kontakt med.
Har du gode råd til ekstra stimulering?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Gå med dem UDEN kontakt. Start med stor afstand, og gør den mindre og mindre, når hunden ignorerer.... find enten super gode godbidder eller bold feks.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.021
Hvorfor teer han sig? Vil han bare virkelig gerne hilse, eller vil han virkelig gerne have, at alle lader ham være i fred?
Som udgangspunkt er det lige meget hvilken af grundene, det er, så længe I ikke lader ham komme til et punkt, hvor han trickes.
Men teer han sig, fordi han bare SÅ gerne vil hilse, skal konsekvensen være, at så længe han teer sig, hilser I ikke. Belønningen for stilhed er en rolig hilsesituation. Personligt brugte jeg at vende rundt og gå væk med det samme, det startede, når der var stille vendte jeg igen og gik imod hunden, indtil hun startede igen, så vendte vi igen, der gik ret kort tid, inden hun fattede pointen
Er det fordi han helst vil lades i fred, må I respektere dette og ikke hilse på nogen. Ofte kan det virke som om, hunden gerne vil hilse, fordi den bliver stille, når den "får lov", men tit kan man se, om hunden egentlig nyder samværet bagefter - virker den utryg, er den kun stille, fordi I er tæt på den "farlige" hund. Lad være med at gå hen til den.
Jeg hælder til at sige, det er utryghed, når han også reagerer på, at du møder mennesker, du kender. Det, der gør ham utryg, er den pludseligt ændrede situation.
Jeg ville træne hunden i at ignorere andre hunde, som Louise skriver, distrahér med godbidder (pas på du ikke giver godbidder for at gø, men for stilhed og fokus på dig), kan godbidderne ikke distrahere, må afstanden være større for success
Er det utryghed, tager det nok noget længere tid, end hvis det blot er over-ivrig-hilse-lyst, men mindst ligeså vigtigt at træne, både for din egen ro på gåturen, men jo også for hundens ro i sindet
jan 2013
Følger: 19 Følgere: 107 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.116
Jeg fandt ud af at min hund var usikker overfor fremmede hunde,vi var lige flyttet og der hvor vi boede før,havde der ikke været nogen problemer,så jeg var helt lost...
Jeg lærte Sally at acceptere en hund på afstand,mødte vi en hund-afstand afstand,begyndte hun alligevel at gø,vendte vi om og gik den anden vej...vi har trænet det her siden juli måned sidste år,vi træner hver gang vi går tur..nu kan Sally gå forbi næsten alle hunde uden at gø,hun er stille startet på at ville hilse på enkelte hunde..hun har erstattet gøeriet med et lille piv somom hun siger,vil gerne hilse..jeg kigger på hendes kropsprog hver gang vi er ude..men jeg må sige,jeg har også meget af skylden for hendes uønskede adfærd..jeg viste hende ubevidst at de her hunde var "farlige" jeg har brugt meget tid og en adfærds behandler til at gi mig nogle værktøjer og læst bøger om hundesprog og set videoer.
Jeg synes selv jeg har verdens bedste gravhund i dag
feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Han gør rigtig meget- bare der kommer en anden hund ovre på den modsatte side af vejen.
Men de gange vi så har ladet ham møde en hund, så gør han intet og halen logrer- dog gør han stadig lidt, men han har aldrig gjort andre hunde noget.
Jeg tror at jeg vil bruge den med at når vi ser en anden hund, så vender vi om på stedet (altså når han begynde at gø) også når han stopper med at gø, så vender vi os om igen.
Er det korrekt?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
I lå træne og så få hjælp fra andre med rolige hunde
aug 2004
Følger: 48 Følgere: 25 Hunde: 6 Emner: 87 Svar: 2.045
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
Min var sådan en overgang lige da jeg havde fået hende.
Hun var så usikker på andre hunde, når vi gik tur.
Jeg løste det ved at stoppe lommerne med godbidder, og så afsted væbnet med tålmodighed og tid. Og så snart du spotter en hund,, så træn kontakt. Så snart der er kontakt bare en smule så giv masser af ros og godbidder, og når de nærmer sig og skal forbi, så hav en lækker godbid lige foran, så fokus er på godbid, og ikke hunden... Brug noget lækkert som pølse eller frikadelle, ikke tørre kedelige godbidder.
1-2 uger med det, og du ku nok se forskel.
Min går nu fint forbi andre hunde, og vil hellere hilse på den, end bære usikker og gø og hoppe rundt.
Så det er mit forslag.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.578
Engel indendørs - Djævel udendørs