{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Træning af hvalp
  • #1   19. maj 2015 Seje Asti smiley

  • #2   19. maj 2015 ja den er sej

  • #3   19. maj 2015 Der er da ikke mange fejl, i skal jo starte er sted smiley
    Det eneste jeg kan sætte en finger på, er din belønning.
    Der går for lang tid imellem dit klik, og belønning. Og det giver uro, at du først lige skal over og hente den. Jeg ville have den i hånden/lommen eller lille taske smiley
    Men det ser rigtig fint ud, godt arbejde! smiley


  • #4   19. maj 2015 Tak for kommentaren, belønningen skal jeg ikke have i hånden(det har man ikke ved den form for indlæring), men det er rigtig at der måske går lidt for lang tid fra "klikket" til belønningen falder. Skulle måske have en lille godbidstaske, selvom jeg ikke er meget for dem.
    Et par af mine klik falder lidt for sent smiley


  • #5   19. maj 2015 Det ser rigtig godt ud! Jeg kan genkende flere ting som min hvalp også blev introduceret for ganske tidligt.

    Hvad er dine ambitioner med lille Asti på sigt? smiley


  • #6   19. maj 2015 Ser godt ud, men det skal helst være belønning lige efter klikket, jeg er heller ikke meget for de godbidstasker, men de gør det meget mindre stressende når man har dem lige ved hånden hele tiden..

    Købte en i rema1000 for 20kr i sidste uge smiley


  • #7   20. maj 2015 Ser da super godt ud! Keep up the good Work smiley

  • #8   20. maj 2015 Jeg ved ikke 100 % endnu hvad vi kommer til at satse mest på, det komme lidt an på hvad Asti syntes er fedest
    Men Rally komme vi helt sikkert til at træne, måske ikke på hold men så på "sidelinjen". Derudover ved jeg ikke om det bliver mest Lydighed eller Agility(AG bliver det nok ikke hvis hun bliver en halv cm for høj så hun skal springe stor hund), de første halvandet år bliver det jo lydighed, og så må jeg se til den tid.

    Lige nu, vil jeg bare ligge en godt fundament med kropskontrol som på et eller andet plan kan bruge i det hele.

    Nogle forslag til træning modtages gerne.


  • #9   20. maj 2015 Jeg synes det er et ganske udemærket udgangspunkt at få noget kropskontrol, det kan dæleme blive vigtigt. smiley
    Ja, øv noget rally hvis det er det i har lyst til. Og lydigheden skal jo være i orden før agility, og så kan du jo tage den, til den tid om hun er for stor, eller passer fint smiley - og om din lyst har ændret sig smiley
    Ellers så er spor og eftersøgning altid mega sjovt for både ejer og hund smiley

    Nelly og jeg har gået til konkurrencelydighed og agility, (gør vi ikke mere) og så går vi spor, træner c-arbejde en sjælden gang imellem, feltsøg gør vi tit, det er vi rigtig glade for, og så er vi lige begyndt på at træne frisbee smiley

    Der er en million muligheder, men jeg synes du har et godt udgangspunkt, og nogle fine tanker omkring det, så mon ikke i bare finder på noget hen af vejen, som i synes er herre skægt? smiley
    Det er jeg sikker på


  • #11   20. maj 2015 Du kan altså godt have godbidderne i hånden, just saying. smiley Det er bare lokning du skal undgå.

    Og hvis du vil lære Asta baljeøvelsen uafhængigt af dig, så skal du ikke gå"med hende" som du Gør nu. .. For så Gør du hende afhængig af dig, før hun rykker sig smiley :)
    Hvis du er interesseret i tricktræning(avanceret evt) med klikker, så åbner jeg snart hold online.
    Www.hjertehund.dk
    og facebook gruppe:
    Www.facebook.com/profile.php? Id=828896683860612


  • #12   20. maj 2015 C&N: Jeg er begyndt at lave lidt sportræning med hende, da hun jo skal bruge det til lydighed(DCH), der kommer også feltsøg på, men inden da skal jeg have en god aflevering/apport. Der kommer også rundering, men det kan jeg jo desværre ikke træne selv.

    Line: Ja, hvis der er en 7 sekunders regl, så holder jeg mig da indenfor den. Men kunne evt. bare tage min træningsvest på, så undgår jeg godbidstasker.
    I forhold til at kaste godbidden væk, så gør jeg også det(det er jo en meget kort sekvens af de forskellige øvelser jeg har lavet på én gang, skifter normalvis ikke så hurtig mellem dem). Men jeg kaster den ikke langt væk(det gjorde jeg i starten) men det fungere ikke for Asti, hun kører meget hurtig op(ved at løbe tilbage til øvelsen) begynder at gø mv. det vil jeg ikke have, så nu prøver vi hvor jeg bare ligger den lidt væk(som da jeg skifter mellem øvelserne i videoen). Har overvejet at have en skål stående så hun altid ved hvor godbidden kommer hen her i starten.
    Det er også medvilje at jeg belønner hende i position, fordi hun skal lærer at fastholde den, og hun får kun et klik i position, når hun giver øjenkontakt(hvilket hun selv skal tilbyde smiley ) Derudover lærte jeg det på denne måde for mange år siden da jeg var på et lille kursus i klikkertræning/shapping.
    Bold og legetøj vil jeg ikke bruge som belønning i øvelsen, da det afbryder øvelsen/træningen for meget, men bruger det som afslutning på en træningsmoment.

    Michelle: Jeg har lige prøvet hvor jeg ikke "gik med hende", det gik super fint, da jeg tilbageholdte klikket for at stå på den, begyndt hun selv at gå til den ene eller anden side. Men jeg skal vel beslutte min for hvilken side jeg vil have hende til at gå til inden og så kun belønne til den side og så afbryde og starte igen, inden jeg tager den anden side?
    Tak, jeg går lige ind og læser om det.


  • #17   20. maj 2015 Line: Hmm spændende, den vil jeg lige tænke nærmere over, hvis du har en video af det må du meget gerne linke til den smiley

    Hvordan udvider du øvelsen? Ved at gå længere væk, jeg går ud fra at man stort set skal starte henne ved pinden.


  • #20   20. maj 2015 Caroline: Låget som target, kan bruges ved fremadsendelses øvelser(på afstand og i græs er den usynlig for hunden) og den lærer derved at løbe ud indtil den kommer(eller med tiden at der komme en anden kommando f.eks. dæk). Den kan også bruges ved rally ved indlæring af dobbelt-spring-ro(du står stille), ved send til kegle og ved felt. Derudover kan du bruge det til indlæring af diagering af hunden, som blandt andet kan bruges i søgefelt og eftersøgning.
    En har også fortalt mig at det kan bruge til nogle øvelser i LP(DKK), men de øvelser er jeg ikke kendt med.


  • #21   20. maj 2015 Line: Runder i DCH er hvor hunden løber ud(finder) en figurant og skal gø af vedkommende indtil jeg kommer ud til hunden(hunden må på ingen måde komme ind til fører ingen, med mindre man bruger bringsel). I de højere klasser, skal hunden først løbe ud til et tomt skjult for derefter at blive diageret i den anden retning hvor der så skal findes en figurant.

  • #24   20. maj 2015 Line: Hold da op det var en alternativ måde at indlærer apporten på, havde tænkt at jeg ville baglænskæde den, men det kunne være at jeg skulle prøve din metode.
    Du skriver at man skal fortsætte selvom hunden taber den på vej tilbage, så er min tanke at den jo ikke lærer at apporten skal med tilbage og det er det den får belønning for(belønner du med bold der?)


  • #25   20. maj 2015 Lige i forhold til din kommentar #14: så er det fordi hun er så mad glad og hun mener at hun bliver sultet smiley

    Ej, hendes gøeri har været/er et lidt stort problem, hun er en bestemt lille dame med egen mening og holdning til tingene, går det ikke efter hendes næse gøer hun. Har brugt godbidsbolde mv. til hendes foder(som hun inhalere hvis hun får i en skål), men måtte droppe det hurtig igen, fordi hun begyndte at gø og samtidig slog hun til bolden og så kom der noget ud og hun fik jo dermed belønning for at gø.


Kommentér på:
Træning af hvalp

Annonce