Første gravoplæring! Dygtig!!! {{forumTopicSubject}}
Åh må lige dele min glæde!
Agnes var i grav for første gang i dag.
Havde ik forventet det vilde da det er første gang i et gravsystem
Men hun så det bare lige lidt an, og da hun opdagede ræven i hjørnet, gik hun lige op til den
Her begyndte hun hurtigt at gi hals, og var faktisk rigtig tæt på ræven. Hun bed i gaflerne imellem ræven og hende (hun har vist endnu ik lært, at det kan gi nogle hug i snuden)
Hun skiftede ved kun lidt hjælp side, bevægede sig rundt i systemet, og skældte ræven ud fra den anden side også
Hun var mega dygtig!
Arbejde faktisk som en hund der havde prøvet det her mange gange før
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
jun 2011
Hvor længe er den så inde i buret?
Er der mange hunde, som skal "på den"?
Altså, nu er det ikke fordi "det er synd for den", jeg spørger, tænker da man har styr på det, når man gør den slags, er bare nysgerrig
Jeg er selv ret vild med terrierne, så måske engang jeg selv skal til gravtræning
sep 2005
Når hunden har lært at gebærde sig sikkert i graven - mest for sin egen skyld, må den ikke komme til oplæring mere
Så må den gå på praktisk gravjagt
Rævene er tamme, og bor i fine huse m løbegård.
Der er strenge regler der skal overholdes.
Måden de ræve der bruges af de gravsøgende hundeklubber bliver holdt på, tåler INGEN sammenligning med pelsræve.
Ræven er tryg ved hundene. Er hunden for uengageret eller langsom, kan ræven ligefrem kalde på hunden for at lokke den til.
Det er en uddannet gravoplæringsleder der forestår oplæringen
En ræv må max oplære 6 hunde, på en aften (1 gang om ugen) hvorefter den skal holde fri.
sep 2005
Der er i oplæringsgraven gafler/gitter/pinde imellem den uerfarne hund og ræven, for at beskytte hunden, hvis hunden af vanvare kommer for tæt på ræven.
jun 2011
Og lige et NURH til hvalpene på første billede, min nabo havde ruhåret gravhund, da jeg var barn og nu hold nu op, hvor gik Valdemar og jeg mange ture! Det er bare en dejlig type hund
Vidste faktisk slet ikke man kunne gøre ræve tamme på den måde.. Ved ikke lige hvorfor jeg ikke havde tænkt på det
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
Da jeg trænede grav med min gamle fox var rævene så tamme at de sad på bagsædet af bilen når de kørte og gik løs hen til anlægget og selv stod og hoppede ved og kradsede på kedlen. Nu skulle de hunde have røvfuld.
søde håndtérbare ræve.
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 504
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.500
jun 2013
Svar: 478
(vel at mærke samtidig med at DN og DOF m.fl. stadig ønsker kunstgrave etableret og anvendt ifm regulering, i nærheden af reservater og tilsvarende)
Giver ingen mening overhovedet.
sep 2005
Og ja, vi undrer os også!
Der er ingen der holder af sin hund, der vil sætte uerfaren hund i grav på jagt
jun 2013
Svar: 478
Det hedder vist også grav-træning, og ikke grav-oplæring.
Ligesom det hedder trænings-ræve, og ikke oplærings-ræve
Og trænings-grav, og ikke oplærings-grav.
Same shit.
Men stadig er det fuldstændig meningsløst og misforstået at det er blevet forbudt.
Særligt med tanke på at det i samme ombæring er blevet lovligt at holde ræv for private.....som "hobby-dyr"....
Det er vist rimelig sikkert at påstå, at der er nogen der har tabt sutten, inde på tinge.
sep 2005
Men set i lyset af at de gravsøgende hundeklubber stadig har et samarbejdsudvalg der arbejder på at ændre det igen, og vi er i disse mediebevågenhedstider , skal vi støtte op om udvalgets anvisninger og kalde det for oplæring.
Det lyder meget pænere at kalde det oplæring, fremfor træning, når vi godt vil bevare vores OPLÆRINGSmuligheder.
Det er jo det vi slår på at vi er nødt til at kunne, ikke træne...
Så nej, set i lyset af ovenstående er det ikke same shit
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.730
Jeg har heller aldrig oplevet en af de tamme ræve i træningsgravene virke somom de var specielt stressede over at blive brugt. Jeg har sågar set en ræv der rullede sig sammen og lagde sig til at sove så snart den kom ned i kedlen
Første gravoplæring! Dygtig!!!