{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Første gravoplæring! Dygtig!!! {{forumTopicSubject}}

Åh må lige dele min glæde!

Agnes var i grav for første gang i dag.
Havde ik forventet det vilde da det er første gang i et gravsystem

Men hun så det bare lige lidt an, og da hun opdagede ræven i hjørnet, gik hun lige op til den
Her begyndte hun hurtigt at gi hals, og var faktisk rigtig tæt på ræven. Hun bed i gaflerne imellem ræven og hende (hun har vist endnu ik lært, at det kan gi nogle hug i snuden)

Hun skiftede ved kun lidt hjælp side, bevægede sig rundt i systemet, og skældte ræven ud fra den anden side også

Hun var mega dygtig!
Arbejde faktisk som en hund der havde prøvet det her mange gange før smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gravoplæring! Dygtig!!!
  • #1   23. maj 2015 Nu ved jeg cirka intet om gravtræning, men er det en rigtig ræv?

• #2   23. maj 2015 Ja smiley

• #3   23. maj 2015 Okay! Det havde jeg faktisk ikke troet, er det ikke temmeligt stressende for den, at have en gøende hund oppe i hovedet sådan..?
    Hvor længe er den så inde i buret?
    Er der mange hunde, som skal "på den"?

Altså, nu er det ikke fordi "det er synd for den", jeg spørger, tænker da man har styr på det, når man gør den slags, er bare nysgerrig smiley
    Jeg er selv ret vild med terrierne, så måske engang jeg selv skal til gravtræning smiley

• #4   23. maj 2015 Det er ikke træning men oplæring
    Når hunden har lært at gebærde sig sikkert i graven - mest for sin egen skyld, må den ikke komme til oplæring mere
    Så må den gå på praktisk gravjagt

Rævene er tamme, og bor i fine huse m løbegård.
    Der er strenge regler der skal overholdes.
    Måden de ræve der bruges af de gravsøgende hundeklubber bliver holdt på, tåler INGEN sammenligning med pelsræve.
    Ræven er tryg ved hundene. Er hunden for uengageret eller langsom, kan ræven ligefrem kalde på hunden for at lokke den til.

Det er en uddannet gravoplæringsleder der forestår oplæringen

En ræv må max oplære 6 hunde, på en aften (1 gang om ugen) hvorefter den skal holde fri.

• #5   23. maj 2015 Den sidder i øvrigt aldrig i bur smiley

Der er i oplæringsgraven gafler/gitter/pinde imellem den uerfarne hund og ræven, for at beskytte hunden, hvis hunden af vanvare kommer for tæt på ræven.

profilbillede
  • #6   23. maj 2015 Aha! Tak for forklaring smiley

Og lige et NURH til hvalpene på første billede, min nabo havde ruhåret gravhund, da jeg var barn og nu hold nu op, hvor gik Valdemar og jeg mange ture! Det er bare en dejlig type hund smiley
    Vidste faktisk slet ikke man kunne gøre ræve tamme på den måde.. Ved ikke lige hvorfor jeg ikke havde tænkt på det smiley

• #7   23. maj 2015 fedt! Det er så fedt når en hund gør det den er skabt til smiley

Da jeg trænede grav med min gamle fox var rævene så tamme at de sad på bagsædet af bilen når de kørte og gik løs hen til anlægget og selv stod og hoppede ved og kradsede på kedlen. Nu skulle de hunde have røvfuld.

søde håndtérbare ræve.

• #8   23. maj 2015 Hvor er det spændende at se og høre lidt om hvordan i træner gravhundene. Som beagle ejer kunne jeg også godt tænke mig at se beagler jage men det er jo ulovligt i Danmark at jage i packs.... Det er så fedt og tydeligt når hundene laver noget de er født til smiley

• #9   23. maj 2015 Det er bare den fedeste oplevelse når de bare kan. Jeg har selv trænet 4 i grav og har Danmarks bedst vindende tæve til dato. Sønnike halter lidt bagud men vi kæmper endnu og skal afsted imorgen i et anlæg med drejekeddel

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #10   23. maj 2015 Bare ærgeligt "Man" (som i disneyficerede bymennesker, samt DN, DB mv.) har haft held til at få træningen af gravgående hunde på tamme ræve, forbudt.
    (vel at mærke samtidig med at DN og DOF m.fl. stadig ønsker kunstgrave etableret og anvendt ifm regulering, i nærheden af reservater og tilsvarende)

Giver ingen mening overhovedet.

• #11   23. maj 2015 Det hedder oplæring, ikke træning smiley

Og ja, vi undrer os også!
    Der er ingen der holder af sin hund, der vil sætte uerfaren hund i grav på jagt smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #12   23. maj 2015 Oplæring/træning...... Same shit, og hvad det hedder kommer an på hvor man render rundt henne.
    Det hedder vist også grav-træning, og ikke grav-oplæring.
    Ligesom det hedder trænings-ræve, og ikke oplærings-ræve
    Og trænings-grav, og ikke oplærings-grav.

Same shit.

Men stadig er det fuldstændig meningsløst og misforstået at det er blevet forbudt.
    Særligt med tanke på at det i samme ombæring er blevet lovligt at holde ræv for private.....som "hobby-dyr"....
    Det er vist rimelig sikkert at påstå, at der er nogen der har tabt sutten, inde på tinge.

• #13   23. maj 2015 Helt enig smiley
    Men set i lyset af at de gravsøgende hundeklubber stadig har et samarbejdsudvalg der arbejder på at ændre det igen, og vi er i disse mediebevågenhedstider , skal vi støtte op om udvalgets anvisninger og kalde det for oplæring.

Det lyder meget pænere at kalde det oplæring, fremfor træning, når vi godt vil bevare vores OPLÆRINGSmuligheder.
    Det er jo det vi slår på at vi er nødt til at kunne, ikke træne...

Så nej, set i lyset af ovenstående er det ikke same shit

• #14   23. maj 2015 Ja og når man pludselig ikke må træne på ræve vil man risikere at hundene på jagter ikke kommer op igen, at rævene bliver unødigt skadet osv pga manglende erfaring og mod, og med den sunde ræve bestand i DK vil der være behov for udtynding og hunde med røv nok i bukserne til at smide dem ud.

• #15   23. maj 2015 Det er meget underligt, at det ikke også bliver forbudt at træne hyrdehunde. Fårene må da "lide" lige så meget som ræven. man sætter jo ikke en utrænet hyrdehund efter får, og vi andre med gravgående hunde, kunne da ikke drømme om, at sende en total utrænet hund i grav

• #16   26. maj 2015 Jeg har haft fuldstændig samme tanke som Maj-Britt!!! Jeg har set en del hyrdetræning og det er mindst lige så stressende for de får det 'går ud over' som det er for rævene i træningsgraven. Jeg er jo opvokset med foxterriers og det er simpelthen bare den fedeste oplevelse at se dem fulde sig ud og gøre lige præcis det de er designet til. Det er så fedt at se en hund bare vide hvad den skal rent instinktivt smiley Men det er jo desværre snart en sage blot smiley
    Jeg har heller aldrig oplevet en af de tamme ræve i træningsgravene virke somom de var specielt stressede over at blive brugt. Jeg har sågar set en ræv der rullede sig sammen og lagde sig til at sove så snart den kom ned i kedlen smiley

Kommentér på:
Første gravoplæring! Dygtig!!!

Annonce