4.955 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Torben J
Torben J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Halsbånd med vibrationer? Halsbånd med vibrationer?

Hej jeg er ny med hund og ville høre om nogen har aafaring med dette halsbånd til hvis ens hund. Viker disse vibrationer den kommer med og de lyde. Skal siges at jeg ikke vil bruge stødet. https://www.alabazar.dk/shop_dk/remote-dog-training-collar-2-mode.html På forhånd tak:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd med vibrationer?
  • #1   2. jun 2015 Hvorfor overvejer du sådan et halsbånd?

• #4   2. jun 2015 smiley
    Hvorfor bruge sådan noget til at straffe hunden med?????

• #6   2. jun 2015 Men hvad skal man bruge den til?

• #7   2. jun 2015 Om vibrationerne/lydene virker på hunden er svært at svare på, når du i ikke skriver hvad de skal virke for/mod smiley

• #8   2. jun 2015 Hvad skal det bruges til?

• #11   2. jun 2015 En grå
    Der er vidst ikke stød i

• #14   2. jun 2015 Fik slettet sidste kommentar og læst beskrivelsen af halsbåndet:

- Ideal for calling or training pets, uses vibration instead of static stimulation .
    - 2 levels of vibrations and whistle, 150 yard range.
    - Receiver uses 2pcs AAA 1.5-v battery; Transmitter uses 1pcs 23A 12.
    - Transmitter Specs: Height: 86/ Width: 36 / Depth: 18mm
    - Receiver Collar Specs: Height: 32 / Width: 53/ Dept:30mm
    - Frequency: 433.825 MHz
    - Collar: W 3/4-L1 6"
    - Red light on face, red light on side

The remote controller and receiver apply automatic matching technology, and the receiver will make a sound when the batteries are installed in the receiver. Then press any key of the remote controller and the receiver will make continuous sound, which shows it has successfully received the signal from the remote controller.

• #15   2. jun 2015 Men vibration....istedet for stød...potato potato...

• #16   2. jun 2015 Det er da slet ikke det samme DKK

Som Krumme skriver er det da genialt fx til en døv hund

• Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    jun 2015

#17   2. jun 2015 Det er fordi den hopper over vores hegn. Og nej stød er ikke lovligt i Danmark.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #19   2. jun 2015 jeg har svært ved at se hvordan det skulle kunne hjælpe på det problem? jeg vil nok anbefale snor eller et højere hegn

• #20   2. jun 2015 Jeg synes også den ret genial til døve hunde eller hvis man af en eller anden grund ikke er i stand til at kalde på hunden.

Kan nu heller ikke se hvordan den skulle hjælpe til at stoppe hunden med at hoppe over hegn.

• #26   2. jun 2015 Hvordan vil du stoppe den i at hoppe over hegnet med halsbåndet? smiley Du skal jo alligevel være ude hos den i haven for at kunne udløse vibrationen på halsbåndet. Hvor højt et hegn har i lige nu?

• #27   2. jun 2015 Pia: Øhh vil clikker pinpointer du altså ikke når hunden gør noget forkert, der er vist noget du har misforstået, meget endda.

• #31   2. jun 2015 det virker ikke og ja som isabelle skriver så kræver det alligevel at du står og glor på hunden når den gør det og så kan du ligesågodt kalde den til dig,
    har prøvet sådan et halsbånd og kan kun forstille mig den er god til en hund der ikke kan høre,

• #32   2. jun 2015 Jeg har et der kan vibrere (Og give stød) jeg fik det gratis i en kasse med en masse andre (brugbare) hundeting i..

Det jeg har der vil jeg syntes det med vibration var smart til døve hunde, der jo ikke kan hører når man kalder..

MEN knappen med stød og vibrere ligger ikke langt fa hinanden, og jeg vil slet ikke turde bruge det.. Der er også en eller anden lyd funktion..

Jeg har haft det pakket op, og afprøvet det på mig selv, det der stød noget gør pænt nas (Og både stød og vibrere kan justeres i styrke)

Ikke noget jeg vil anbefalde man bruger medmindre hunden altså er døv, og vibrering skal bruges som indkald.. Men her ville jeg nok finde et uden stød i også (Mener der er en herinde der havde en døv hund (stor race) der havde et specielt halsbånd med en gammel mobil i, hun ringede så bare til hunden når den skulle komme tilbage..

• #33   2. jun 2015 Jeg har i øvrigt ikke testet det på Robin og ønsker det heller ikke.. Vil være skrækslagen for at ramme den forkerte knap smiley

• #34   2. jun 2015 Beltane: uden at komme til at lyde for stalker-agtig, så er jeg en der husker folk ret godt, og jeg kan tilfældigvis huske en tråd om at det var Zarah med Nova, der havde en gammel håndværkermobil i en lille lomme i halsbåndet, og når man så ringede op, så vibrerede "halsbåndet" via mobilen smiley

• #35   2. jun 2015 Det er sikkert hende jeg kan huske noget om smiley Jeg er så dårlig til det med navne XD

• #36   2. jun 2015 Det hjælper ikke en meter når det er til at forhindre at hunden hopper over ..

Et højt hegn.. Herhjemme er hegnet 210 det er det eneste der kan holde schæferen inde han er en spring loppe og hopper snildt over 180, 190 så tænkte vi næste hegn lavede vi 20cm højere 210 og nu løber han ingen steder

• #37   2. jun 2015 Men kan måske se det kan hjælpe til indkald af døv hund eller måske til hunde der gør.

• #38   2. jun 2015 Hmmm...
    Lovligt eller ikke lovligt. Det hele afhænger af formuleringen væsentlig ulempe:

"§ 1. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe, når det aktiveres, er forbudt."

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#39   2. jun 2015 man kan vel næppe argumentere for at noget der vibrerer påfører VÆSENTLIG ulempe?

• #40   2. jun 2015 Maria - det er et spørgsmål om definitioner.
    Og mest af alt hundens egen oplevelse af vibrationerne og hvad den kobler det med.

Væsentlige ulempe er fuldstændig subjektivt - ligesom en klikker kan påføre en væsentlig ulempe for en hund, der er bange for lyden af den...

Og - hvis et redskab skal bruges til at hæmme adfærd, så kræver det, at ubehaget er så tilstrækkeligt stort, at hunden hellere undlader adfærden fremfor at fremprovokere ubehaget.

Med andre ord - hvis det er så virksomt at man kan få en hund til at undlade at springe over et hegn, så er det meget sandsynligt at hunden påføres en væsentlig ulempe.
    Personligt tvivler jeg stærkt på at det virker - og specielt at det virker på længere sigt.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#41   2. jun 2015 det er ikke et spørgsmål om subjektiv definition, det er et spørgsmål om hvad lovgiver vil opnå og hvordan loven i praksis anvendes. Jeg læser jura og kan ikke efter bedste evne tillægge vibrationer VÆSENTLIG ulemper.
    eftersom du ikke henviser til en given lov har jeg ikke tjekket forarbejderne.

jeg mener bestemt ikke at en halsbånd med vibrationer, kan løse problemer som dette, hvilket jeg også har skrevet længere oppe.

• #42   2. jun 2015 Det er da udelukkende et fortolkningsspørgsmål, når den lovgivning bliver praksis.

Slå dig løs (hvilket du også kunne have gjort ved at google paragraffen, men jeg sætter gerne et link ind for dig)

https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=125709

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#43   2. jun 2015 der findes faktisk mange love med en §1 og eftersom det er i en bekendtgørelse det står, kom det ikke frem som det første.

Nej det er ikke op til alle os almindelig borgere at fortolke lovene. Jeg har meget svært ved at tro at almindelige vibrationer kan betragtes som VÆSENTLIG ulempe.

• #44   2. jun 2015 Man kan google dele af teksten og så fremkommer der et brugbart søgeresultat.
    Hvorfor den tone der?

Naturligvis er det da ikke op til borgerne, det er op til retsvæsenet at forsøge at gennemskue lovens intention og føre den ud i praksis.
    Ikke desto mindre er dette også et fortolkningsspørgsmål - ligesom så meget andet er i dyreværnsloven.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#45   2. jun 2015 CH og der står intet i forarbejderne om at vibrationer skal betragtes som væsentlig ulempe på niveau mes stød. Eftersom der findes mange typer massageapparater med vibrationer, og at det bruges til døve hunde og disse ikke viser ubehag, tror jeg ikke at man vil betragte det som væsentlig ubehag, dette er dog kun mit bud, men udfra hvordan man tolker andre love.

og den tildens vi ser når sager om dyremishandling og deslige behandles, peger også mod den fortolkning at vibrationer ikke giver væsentlig ubehag.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#46   2. jun 2015 og idet det også er ulovligt at sælge det, ville disse hjemmesider højest sandsynligt ikke sælge det, såfremt det var ulovligt smiley

• #47   2. jun 2015 Som sagt - et fortolkningsspørgsmål....

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#48   2. jun 2015 ja men hos dem der dømmer, derfor kan man sagtens se på tendenserne og at så længe det sælges i så stort omfang, er der jo taget stilling til at de ikke er ulovlige.

• #49   2. jun 2015 Hvor højt er hegnet? Jeg ville investere i et højere hegn og evt. sætte en vinkel i toppen.

• Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    jun 2015

#50   2. jun 2015 Jeg skulle jo faktisk bare høre nogen der havde prøvet det?

• #51   2. jun 2015 Et vibrationshalsbånd er da genialt, hvis man har hunden i fri dressur på store åbne vidder. Man skåner sit stemmebånd og slipper for lyde som en retarderet, når hunden skal indkaldes over stor afstand. Den skal blot lære at søge øjenkontakt med ejer, når vibrationerne starter.

• Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    jun 2015

#52   2. jun 2015 Søren. Det var nemlig det jeg tænkte. Jeg bor på landet hvor det er meget lydt og naboerne skal jo nødig tror jeg er fuldstændig syg:)

• #55   2. jun 2015 Tråde som denne handler så meget om meningstyranni. Man vil så gerne sige det "rigtige", så man kan blive anerkendt af de rette personer. ("Hvad kan du tilbyde hunden og er den tjekket for arvelige sygdomme" er yderligere standardspørgsmål, der skal med for at kysse butt smiley )
    Hvis problemet kan løses med et vib. halsbånd, så skulle da fanden stå i at forhøje måske 100m hegn.

• #56   2. jun 2015 Hvor fanden får du sådan nogle paranoide forestillinger fra, Søren? Men lad os da glemme alt helt almindelig fornuft for det hele er jo en konspirationsteori og kommer man til at snakke om de principper der gør gældende inden for nyere hundeforskning, så MÅ det jo være fordi at man hungrer efter at sige "det rigtige" (?) smiley

• #57   2. jun 2015 Er der nogen, der kender eksempler på at dette vibrationshalsbånd har løst et problem a la dette her?

Personligt tror jeg at ubehaget er alt alt for lille til at løse problemet - ihvertfald for den gennemsnitlige hund.

• #58   2. jun 2015 Jeg kan ikke se hvordan halsbåndet skulle kunne løse det alene. Han er jo alligevel nødt til at være ude og holde øje med hunden.

• #59   2. jun 2015 Ch - jeg tror ikke, det drejer sig om ubehag. Det handler om at fange vapsens opmærksomhed. Jeg har haft en døv hund. Den var klart nemmest at håndtere i tusmørke - i al fald udendørs. Jeg fangede dens opmærksomhed med en lommelygte, og han var der som et bøjet søm.

• #60   2. jun 2015 Søren, det er jeg enig med dig i, hvis kerneproblemet er et dårligt indkald.

Hvis man er drønheldig kan man stoppe hunden ved at fange dens opmærksomhed i det sekund den overvejer - sekundet før den springer. Og nej, så behøver det ikke at være et væsentligt ubehag.
    Til gengæld kan man bruge nærmest hvad som helst, som forstyrrer hundens tankerække.

Og det gælder også stadig, at hvis ikke hundens opmærksomhed bliver belønnet med et driftmål, der er højere end det at springe, så vil den begynde at ignorere det nye signal ligeså hurtigt som den lærte at ignorere det gamle signal - indkaldet.

• #62   2. jun 2015 Problemet er jo at det at springe over hegnet er en selvforstærkende handling. Dvs. hunden får noget ud af det hver gang den gør det - og det skal man så opveje på den ene eller den anden måde.

• #63   2. jun 2015 #61
    Så må du selv finde et bedre ord end meningstyranni (sluttende på "anni") Selv syntes jeg, at røvslikkeri var lige i overkanten. smiley

• #64   5. jun 2015 Hvad er det blevet til, TS? smiley

• #66   7. jun 2015 Du har ikke overvejet at det er fordi din hvalp keder sig/mangler aktivering/vil have nærhed eller lignede...

Forstår ikke anvendelsen af disse ting og da SLET ikke til en hvalp.

• #67   7. jun 2015 Hvad gør sådan en ultralyd-funktion?

• #72   7. jun 2015 Din hund går da ikke i folkeskole. Og et halsbånd fordi man er for doven til at træne selv er ikke pædagogik

• #74   7. jun 2015 Tænk at man syntes det er at passe på at bruge sådan et halsbånd :S

• #75   7. jun 2015 Pædagogik kan også være at give en røvfuld.

Det handler om bevidstheden om mål og midler og om at valget af disse er reflekteret.

• #77   7. jun 2015 Jeg har aldrig set sådan noget brugt i IPO sammenhæng.

• #79   8. jun 2015 Med hensyn til forslagene om et højere hegn, så tænk lige på, at det er altså ikke alle steder, man selv kan bestemme højden på ens hegn.
    Vi bor i et Ejer-rækkehus og vi kan ikke selv bestemme højden på vores hegn og såmænd heller ikke selv bestemme, hvordan hegnet skal se ud.

Kommentér på:
Halsbånd med vibrationer?

Annonce