977 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
DCH træning DCH træning
Jeg sidder her til aften og kigger på div. DCH klubber og deres træning.
En ting jeg dog ikke rigtig bliver klogere på er, hvor meget træning får man for pengene? Hvis man betaler kontingent for et år, er det så træning én gang hver uge det år, eller hvordan?
Det kan selvfølgelig være, at det forskelligt fra klub til klub, men da jeg ikke har valgt en bestemt endnu, tænkte jeg at der måske sad en person herinde der havde en idé om det
Evt. nogen der kan anbefale en DCH klub omkring Horsens/Silkeborg/Nørre Snede - der omkring?
0 synes godt om
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Jeg gik til hvalpe træning i en anden klub, der gav jeg vist 500,- for 3 mdr, så man kan jo sige DcH er billig i forhold til
aug 2008
Følgere: 1087 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.718
Jeg gav nemlig også omkring 800kr. for 8x hvalpetræning (ikke DcH) og det er altså ikke mange gange
Må vist bare have fundet ud af hvilken klub der skal vælges
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.816
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
koster 10x hvalpetræning 750 kr, vælger du at forsætte på andet hold bagefter koster det 400 kr for resten af året
eller 1150 kr/pr år for første hold
for yderligere hold 400kr /pr hold/pr år
Vi træner en gang i ugen, det er under 100kr /mdr.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Den bedste klub jeg til dato har trænet i
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.137
Den eneste måde at afgører om en klub er noget for en eller ej, er at tage ud og prøve, møde trænerne osv.
Jeg taler jo heller ikke grimt om ALLE selvstændige trænere, fordi der er en klaphat som kalder sig hundehviskeren og ikke fatter hat af hvad der foregår.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.518
Jeg træner i DcH Herfølge. Hos os er prisen for et fuldt medlemsskab 1150 årligt. Heraf går 125 til kredsen og 265 til landsforeningen. Skal man kun på hvalpehold koster det 850 kr for 12 gange og en prøve. Ud af de 850 kr skal vi stadig lægge 265 kr til landsforeningen og 125 til kredsen.
Betaler man et fuldt kontingent så kan man træne på to hold om ugen (vi har været nødt til at sætte den begrænsning pga vores begrænsede trænerresourcer). Vi holder kun 'lukket' i december. I juli tilbyder vi fællestræning en gang om ugen, hvor en instruktør laver noget alternativ træning. I juli kan man meget nemt som instruktør risikere at stå med 1 hundefører pga ferie. Derfor gør vi det på den måde og det er som regel meget populært at komme til fællestræningerne og der bliver som regel fundet på noget der er ski**skægt.
Dvs. hos os kan man faktisk træne noget der ligner 80 gange på et år for 1150 kr - det er så under 15 kr pr gang, hvis man fraregner sommertræningen der jo ikke er holdtræning ! Vi aflyser ALDRIG pga dårligt vejr eller forskellige arrangementer og har typisk også træning fx 2. påskedag og 2.pinsedag. Vi prioritere meget bevidst at folk kan komme til træning. Jeg bliver lidt stram i betrækket, når jeg gang på gang skal lægge ører til at DcH skæres over en kam som værenden dårligt og at private er bedre uddannede osv. Jeg står på pladsen når jeg skal have hold uanset vejret. Jeg har forberedt mig til hver enkelt undervisningstime, jeg bruger krudt på at finde ud af, hvad der fungere bedst for den enkelte ekvipage, jeg tager selv på kurser i DcH og andre steder for at følge med i hvad der rør sig rent hundetræningsmæssigt så jeg hele tiden har noget nyt at komme med osv. Alt dette uden at få en rød reje for det. I min forening gør vi meget ud af at få uddannet vores trænere tidssvarende og holde dem opdaterede og holder jævntligt kurser og trænersamlinger for dem. Så lad for hel**** være med at skære DcH over en kam og sige at det sådan helt generelt er dårlig træning.
aug 2008
Følgere: 1087 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.718
Kan så se det måske er et lidt uheldigt tidspunkt at lede på, når vi er så tæt på sommerferieperioden, men nu må jeg se hvad vi finder ud af
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
Dog holder vi ca 1 mdrs juleferie
Siden november sidste år har jeg kun oplevet 2 gange vi har aflyst pga vejret, og det var pga voldsomt snefald, en gang pga storm hvor politiet frarådede al udkørsel, beklager men jeg sætter ikke liv og lemmer på spil for at komme ud og undervise gratis, fordi det står ned i stænger så underviser vi stadig. og en gang
Helligedage, skal jeg ikke noget så underviser jeg , men ferie må jeg også som træner have ret til.
Borderbanden
1000 kr til klubben ?
hos os i Haderslev er der når du har betalt de 1150 betalt til klubben, kredsen og landsforeningen så der kommer ikke andet oven i medmindre, du har lyst til at købe kaffe/the /sodavand andet fra kantinen.
DCH træning