{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Aggresivitet hos hanhund? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Her er et emne jeg aldrig troede jeg var nød til at oprette o.O Er ret chokeret over denne udvikling og min mor og jeg taler om mulighederne for at ændre på dette.

Meeko er jo delehund mellem min mor og jeg. Min mor har i forvejen en tæve, Ziva, som er intakt, og Meeko har så boet sammen med hende i et år nu, og de har gået sammen i én af hendes løbetider, fordi vi ikke havde mulighed for at skille dem ad helt. Men der blev trods alt sørget for at der ikke skete noget.

Men Meeko er gået hen og blevet aggresiv overfor alle hanhunde. Han ryger direkte i flæsket på dem, og det er ret chokerende for mig, fordi sådan var han slet ikke før han boede med Ziva.

Da han boede hos mig og var enehund, kunne han med alle hunde, og der var aldrig problemer. Vi har aldrig haft en aggresiv hanhund, så vi er ikke sikre på hvordan vi løser problemet.

Min mor vil gerne bare kasterer ham, fordi hun mener han så bliver sød igen, men det er der vel ingen garanti for er der?

Gode råd tages imod med kyshånd. smiley

Vi kan ikke komme på nogle dårlige oplevelser han har haft med hanhunde, nogensinde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggresivitet hos hanhund?
  • #1   27. jun 2015 Så vidt jeg kan se på din profil er han 2 år nu, så det er jo først nu han er rigtig voksen og jeg har oplevet flere gange at egetkønsaggressivitet først er kommet omkring 2-2,5 års alderen.

    Jeg tror ikke kastration hjælper, generalt er jeg imod at kastrere, især hvis hunden har nogle former for adfærdsvanskeligheder, man risikerer at forværre dem


  • #2   27. jun 2015 Ja han er 2 år nu, men jeg forstår bare ikke hvordan sådan noget kan komme så pludseligt? :s

    Derudover er shelties ikke kendt for egetkønsaggresivitet, så for mig er det super underligt.


  • #3   27. jun 2015 Selv om racen ikke er kendt for det kan det vel sagtens forekomme? (Det er ikke en race jeg kender specielt indgående, men tvivler bare på at der findes racer hvor det slet ikke sker)

  • #4   27. jun 2015 Hvorfor ikke prøve kemisk kastration og se om det virker ? smiley

  • #6   27. jun 2015 Jeg synes bare jeg har hørt meget dårligt om kemisk kastration, og lige nu har vi ingen dyrlæge, da mine forældre lige er flyttet.

  • #7   27. jun 2015 Man "har" vel ikke som sådan en dyrlæge...man tager til en...hvilken som helst i nogle tilfælde...og at indsætte et implantat som en kemisk kasteration er...er ikke noget man behøver en ekspert for smiley

    Men hvad vil DU? det er jo din hund...


  • #8   27. jun 2015 Obsternasig - Tjah, jeg vil gerne at han er en hund der ikke æder alle hanhunde på hans vej, men det jo ikke sikkert det er muligt.

    Det er bare så mærkeligt, for hjemme der er han en super puttegris og elsker kontakt og sådan, og ude bliver han helt anderledes smiley


  • #11   27. jun 2015 Ida - Meeko har kun Ziva. Da de jo lige er flyttet kender de ingen her og deraf heller ikke hunde, og jeg kender heller ingen i Borup så.

    Isabelle - Jeg tror han har det fint, men synes da det ærgeligt, at han har ændret sig sådan.


  • #12   27. jun 2015 Det er jo ikke usædvanligt at unge voksne hanhunde kan have tendens til at udvise agressiv adfærd overfor andre hanhunde, specielt hvis de har lidt ejerfornemmelser overfor en tæve, som de bor sammen med. Kan sammenlignes lidt med unge mænd, som tror at de ejer hele verden og gerne vil vise lidt muskler smiley Dog synes jeg at de (hundene) ofte begynder at tage det lidt mere afslappet, når de bliver ældre, specielt hvis ikke I går i panik. Bliv ved med at omgås andre hunde, men tag selvfølgelig jeres forbehold (hold lidt afstand, brug snor) og vigtigst af alt: Lad være med at gå i panik over det/ udvise usikkerhed. Hvis I begynder at være usikre, vil det forplante sig direkte i hunden. Han er bare ved at blive voksen.

  • #14   27. jun 2015 Hej min lille Malteser han er lige blevet kastreret og han havde sin egen mening før men nu er han blevet så dominerende og især over for mig siger jeg nej til nogle af hans hunde tæver knurre han lige som han vil bestemme mer så jeg har virkelig fortrudt dette så alle bliver ikke tykke og kælene
    Han tisser også mange flere gange og vil ned uafbrudt :):):):)


  • #15   27. jun 2015 Min sheltie er det også og specialt i snor. Har øvet meget kontak øvelser når vi møder andre hanhunde syntes det har hjulpet. Kemisk kastration er jeg i tvivl om hjalp, måske lidt samtidigt med vi øver kontakt

  • #18   27. jun 2015 Det skal vel også være for hans skyld, hvis han skal lege med andre

    Mine hunde er ikke specielt interesseret i andre (og slet ikke i snor)
    Men de hygger sig med hinanden


  • #19   27. jun 2015 Mai-Britt: Hvor ser du at jeg skriver noget om at min hund dominerer mig ??

  • #20   27. jun 2015 Sorry Mai-Britt, fik lige set at jeg ikke er den eneste her i verden, som hedder Ann-marie smiley smiley smiley Så bare glem mit spørgsmål smiley

  • #21   27. jun 2015 Jamen tak for svarene smiley

  • #22   27. jun 2015 Jeg ville bare holde ham fra andre hanhunde, hvis det er det eneste problem med ham. Jeg ville aldrig kastrere en pelsrig hund uden virkeligt store fysiske og psykiske problemer.

  • #25   12. sep 2015 Balou har ikke ændret sig til det bedre han passer på alt han har kært nu går vi kun han og jeg og det er ok vi har fået en lille han hvalp ham passer han også på kastrering er ikke lykken Balou var letter før

Kommentér på:
Aggresivitet hos hanhund?

Annonce