859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Lise
Lise
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Træning - hvad ville I gerne have mere af? Træning - hvad ville I gerne have mere af?

Kære HG'er

Jeg er helt ny her i forummet.

Jeg hører flere sige at pga. indholdet, prisen, manglende interesse, dårlige erfaringer med hundetræning, for mange trænere og kurser at vælge mellem, for lidt tid - så går de ikke til træning.

Personligt går jeg selv til Rally og Agility og følger med på diverse FB sider og ser mange forskellige kurser der udbydes.

Jeg ser mange tilbud i flere retninger, til jagtfolket, til agilityfolket, til rallyfolket LP-folket og så helt almindelige ejere. Derimellem er der så specialkurserne som platformstræning, forstyrrelses-træning osv.

Men til jer hundeejere derude, hvad synes I er mega fedt når jeres lokale træner slår op - eller hvad ville I ønske at han/hun havde mere af på programmet?

Jeg tænker at dette forum repræsenterer et bredere selskab af alle slags træningsnørder indenfor flere grene af hundesporten. Og jeg vil så frygtelig gerne høre hundeejerenes meninger og da der ikke laves meningsmålinger på området, ja,, Så... Giv jeres meninger tilkende!

Desuden kan det jo være jeg får en god ide - og prøver noget nyt smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning - hvad ville I gerne have mere af?
  • #1   28. jul 2015 Jamen jeg værdsætter en træner som går efter nye og positive træningsmetoder og som tager sig tid til hver enkel hund og hundefører på holdet smiley Min træner er god til at lytte til hvilke udfordringer vi lige står med i træningen og sørge for at vi alle kan træne det vi har svært ved. Desuden er hun bare super god til at skabe en god stemning, så man faktisk nyder at være der. Hun tager jævnligt på kurser, både omkring hunde adfærd og med hensyn til træningen så hun kan komme med nye gode input og hjælpe med de forskellige problemer der opstår smiley

Og det er hvad jeg mener en god træner indeholder smiley

• #4   28. jul 2015 Når jeg ser på det som hundefører så synes jeg over en bred kam at der mangler kurser i belønning og motivation. Hold op hvor er der mange, der er rigtig dårlige til at belønne deres hund med det der virker for DEN hund og rigtig dårlige til at time deres belønning.
    Og så er jeg rigtig meget på linie med Linda. Jeg kunne også godt savne nogle mindre kurser, hvor man går i dybden med en enkelt øvelse. Jeg er konkurrencehundefører og så er lidt nørderi med at få detaljerne til at sidde i skabet nødvendigt - og sjovt smiley
    Jeg er selv træner i en DcH klub og her holder vi nogle gange om året en formiddag hvor trænerne mødes og nørder igennem med en øvelse. Nogle gang får vi en instruktør udefra til at komme og give input. Vi gør det primært for at blive bedre trænere, men vi får som regel også rigtig meget ud af det rent personligt med vores egne hunde smiley

• #5   28. jul 2015 Jeg er godt tilfreds med der hvor jeg går. Han tager udgangspunkt i den enkelte hund selvom det er på et hold

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #6   28. jul 2015 Jeg savner nosework hold.
    Ikke bare alm spor, men forskelligt inspiration til at træne hunden i at bruge næsen smiley
    Synes det er svært at finde steder hvor sådan noget bliver udbudt.
    Har lige været på k9 nosework kursus, og det var super fedt smiley

• Lise
    Lise Tilmeldt:
    jul 2015

#7   29. jul 2015 Så det er faktisk manglen på gode kurser der gør sig gældende for jer? Og ikke så meget prisen?

En dygtig hundetræner er jo et must hvis man skla have noget ud af sin træning og steder hvor den enkelte ses og rettes står meget højt på min egen liste fremfor steder hvor alle skæres over én kam netop mht. til belønning og motivation, for hold fast hvor er der stor forskel på hvordan hunde bedst motiveres!

Troede egentlig at sporkurser blev udbudt en del via jagtforeningerne eller lignende?

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#8   29. jul 2015 Der er masser af sporkursuser, jeg vil gerne have andet end det, men stadigvæk næsearbejde smiley

• Lise
    Lise Tilmeldt:
    jul 2015

#9   29. jul 2015 Så du tænker sådan noget som diskrimination mellem dufte? Som narkohundene og dem kan? Eller er jeg forkert på den nu? smiley

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#10   29. jul 2015 Ja fx alt næsearbejde som ikk er alm spor smiley

• #11   29. jul 2015 Du kan i øvrigt læse her hvad min træner tilbyder: http://lupohundecenter.dk/

Kommentér på:
Træning - hvad ville I gerne have mere af?

Annonce