Træning - hvad ville I gerne have mere af? Træning - hvad ville I gerne have mere af?
Kære HG'er
Jeg er helt ny her i forummet.
Jeg hører flere sige at pga. indholdet, prisen, manglende interesse, dårlige erfaringer med hundetræning, for mange trænere og kurser at vælge mellem, for lidt tid - så går de ikke til træning.
Personligt går jeg selv til Rally og Agility og følger med på diverse FB sider og ser mange forskellige kurser der udbydes.
Jeg ser mange tilbud i flere retninger, til jagtfolket, til agilityfolket, til rallyfolket LP-folket og så helt almindelige ejere. Derimellem er der så specialkurserne som platformstræning, forstyrrelses-træning osv.
Men til jer hundeejere derude, hvad synes I er mega fedt når jeres lokale træner slår op - eller hvad ville I ønske at han/hun havde mere af på programmet?
Jeg tænker at dette forum repræsenterer et bredere selskab af alle slags træningsnørder indenfor flere grene af hundesporten. Og jeg vil så frygtelig gerne høre hundeejerenes meninger og da der ikke laves meningsmålinger på området, ja,, Så... Giv jeres meninger tilkende!
Desuden kan det jo være jeg får en god ide - og prøver noget nyt
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
Og det er hvad jeg mener en god træner indeholder
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.558
Og så er jeg rigtig meget på linie med Linda. Jeg kunne også godt savne nogle mindre kurser, hvor man går i dybden med en enkelt øvelse. Jeg er konkurrencehundefører og så er lidt nørderi med at få detaljerne til at sidde i skabet nødvendigt - og sjovt
Jeg er selv træner i en DcH klub og her holder vi nogle gange om året en formiddag hvor trænerne mødes og nørder igennem med en øvelse. Nogle gang får vi en instruktør udefra til at komme og give input. Vi gør det primært for at blive bedre trænere, men vi får som regel også rigtig meget ud af det rent personligt med vores egne hunde
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.415
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
Ikke bare alm spor, men forskelligt inspiration til at træne hunden i at bruge næsen
Synes det er svært at finde steder hvor sådan noget bliver udbudt.
Har lige været på k9 nosework kursus, og det var super fedt
jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
En dygtig hundetræner er jo et must hvis man skla have noget ud af sin træning og steder hvor den enkelte ses og rettes står meget højt på min egen liste fremfor steder hvor alle skæres over én kam netop mht. til belønning og motivation, for hold fast hvor er der stor forskel på hvordan hunde bedst motiveres!
Troede egentlig at sporkurser blev udbudt en del via jagtforeningerne eller lignende?
jan 2014
jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2014
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.415
Træning - hvad ville I gerne have mere af?