{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Løbetidsbukser, tilvænning {{forumTopicSubject}}

Ja, Coco og jeg skal til at træne indendørs den her efterår/vintersæson, og hvis vi vil træne, når hun er i løb, skal hun have de her fjollede bukser på.
Problemet er bare, at hun aldeles ikke vil bevæge sig, når hun har dem på... Det er som om, hun bare opgiver livet og lægger sig hen i kurven. Hun kan forholde sig fuldstændig ubevægelig i flere timer, så den med at give hende dem på, og lade hende vænne sig til dem af sig selv, funger ikke her...

Men håbede lidt på, de kloge HG-hoveder måske havde nogle gode fif til at lære damen, at det i virkeligheden er fuldstændig ligemeget, at man lige har sådan et par bukser på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetidsbukser, tilvænning
  • #1   28. aug 2015 Kylling og sjove lege tricks i mens hun har dem på ville jeg prøve smiley
    Så hun forbinder det med, at det faktisk ikke er så slemt smiley


  • #3   28. aug 2015 Jeg håber sørme ikke hun kommer til at træne under protest, det tror jeg nu faktisk ikke man kan med en dværgschnauzer, det ville overraske mig i hvert fald smiley

    Jeg håber at kunne opnå en vis ligegyldighed overfor buksen, når vi træner, og ellers skal hun ikke have dem på. Hun bruger dem ikke herhjemme, da hun sagtens kan holde sig ren selv.

    Ift. bare at lade være med at træne i de tre uger: Hendes løbetider ligger som regel september/oktober og april/maj. Her hvor jeg bor, køber man som regel en undervisningsgang á 6-7 gange, og de starter som regel i september og marts, det er ligesom der sæsonen ligger... Desværre(!) Men det er simpelthen for mange gange at udeblive 3 uger, og det er godt nok også for dyrt, at betale fuld pris og så kun få halvdelen af træningsgangene.
    Af hvad jeg har kunnet finde af træning i området, er det ikke muligt at finde en træningsperiode udenfor hendes løbetider...


  • #5   28. aug 2015 De der "rigtige" løbetidsbukser til tæver er noget rigtig møg, da de sidder utrolig stram (i hvertfald dem jeg kender til) og er ubehagelige for tæven at have på.
    Du kan prøve at købe baby boksershorts eller trusser og selv klippe hul til halen, put et tyndt trusseindlæg i(ikke de helt billige mini ble agtige nogle, men det næsten papirstynde nogle fra librasse eller always, de er mindst generende for hunden og har klister på hele bagsiden).
    Fordi trusserne ikke sidder super stramt på tæven, kan der godt komme blod på selve trussen, hvis man ikke har sat trusseindlægget rigtig, men køb 3-5 par trusser(alt efter hvor stort behov du har), så har du noget at skifte med inden du vasker.


  • #6   28. aug 2015 Trine G - Der hvor jeg træner (som godt nok er udendørs) må de komme uanset hvor i forløbet de er og behøver ikke have bukser på, man skal bare lige nævne det for træneren, så tager han hensyn til det

  • #8   28. aug 2015 Ja det kunne jeg forestille mig smiley Der hvor jeg træner er der dog ikke agility, men på nogle af holdene (ikke mit) får hundene lov til at lege efter endt træning, hvis der så er en tæve i løbetid, så springes legen over smiley

  • #9   28. aug 2015 Jeg vil sige giv dem på og så skal der ellers være fis og ballade mens hun har dem på, så hun bliver distraheret og forbinder dem med noget godt. Kort tid ad gangen indtil hun ikke lægger mærke til dem længere. Husk ikke at pyldre eller gøre noget stort nummer ud af det.

    Lia er ligeglad med løbtidsbukser, men hun synes godt nok hundstøvler var noget mærkelig noget første gang hun fik dem på, så der brugte jeg ovenstående metode.


  • #10   28. aug 2015 Der hvor jeg trænede før i tiden, var det også ligegyldigt om de var i løbetid eller ej, men det sted er lukket, da træneren er flyttet ud af Kbh. Og det her sted tror jeg egentlig kun de er så strikse med løbetidsbukser fordi det er indenfor, men jeg ved det ikke sikkert...
    De bukser hun har pt (hun har et par stykker, da min mor har givet os nogle stykker..) men vi har både meget løse lette sorte og så har vi et par der er lidt stive, med elastik i sidderne, så det er nok ikke lige dem, vi skal starte med smiley
    Ville absolut også foretrække at hun ikke behøvede dem, men nu der bare ikke voldsomt meget rally træning udbudt i området og det her sted har et rigtig godt ry. Og så er jeg lige lidt forudseende ift. træne med bukser, så vi ikke behøver at stå med det på dagen og så skal hun bare kunne det smiley

    Tak for råd mht. sjov og spad og godbidder og sådan, flere er absolut også velkomne, hvis man lige ligger inde med guldkornET smiley


  • #12   28. aug 2015 Har du overvejet at sterilisere hende, for så er problemet jo løst en gang for alle

  • #13   28. aug 2015 Kat: lyder som en super god ide! Det vil jeg helt klart prøve smiley

    Anni: jeg vil ikke sterilisere hende uden grund. DS'ere får til tider rigtig skidt pels af det, hvilket jeg ikke vil risikere. Desuden er alle de tæver, jeg kender, der er blevet steriliseret, blevet rigtig underdanige og kedelige, og det vil jeg i hvert fald ikke risikere(!) Hendes temperament, som det er, er perfekt smiley


Kommentér på:
Løbetidsbukser, tilvænning

Annonce