516 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Tillidsøvelser med hund? Tillidsøvelser med hund?

Hej folkens.

Jeg lovede at lægge dette op for min mor, så here goes.

Vores tæve Ziva, er meget mors hund, mere end vores andres, men da hun har en kortere pels end normale shelties, så behøves hun ikke blive redt og sådan så tit.

Desværre forbinder hun børste og saks med ondheden selv, grundet en dårlig oplevelse formoder jeg. Dog er det så vidt nu at hun nærmest ikke vil ligge oppe i sofaen med os, hver gang man rører på sig så skynder hun ned og væk.

Min mor har det super skidt med det, fordi hun føler ikke Ziva stoler på hende, og Ziva er altså ikke mishandlet eller andet.

Så derfor vil jeg gerne have gode råd til tillidsøvelser som min mor kan lave med hende, så de kan få et bedre bånd sammen.

Ziva er ellers for det meste klistret til min mor, men ikke når det kommer til de ting og sådan.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tillidsøvelser med hund?
  • #1   19. nov 2015 Det jeg ville gøre er at vise hende børsten imens jeg stopfodre hende med lækre godbidder. Jeg vil ikke bruge børsten på hende i første omgang. Kun belønne hende for at være i nærheden af børsten også med tiden meget stille og roligt børste hende lidt igen med masser af godbidder

• #2   19. nov 2015 Jeg tror slet ikke jeg ville lave "tillidsøvelser", for det er jo ikke der, den er gal smiley Det er vel fordi hun forbinder børste o.l med noget ubehageligt? Jeg ville lægge børsten/saksen ved siden af hende (eller der, hvor hun ikke reagerer) og så give godbidder. Flere har vist også klikkertrænet sådan noget her med succes.
    Så ville jeg alt efter hvor utryg hun er ved den berøre hende med den samtidig med at hun får lækre godbidder. Bare ikke så langt at hun når at blive utryg ved børsten.
    Jeg ville vende associationen helt om så hun forbinder det med godbidder straks man tager den op, snarere end at lave nogle øvelser, som jo ikke ændrer på hendes utryghed ved børsten/saksen. Men alfa og omega er at man ikke tager den derud hvor hun når at blive utryg.

Kommentér på:
Tillidsøvelser med hund?

Annonce