{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Papkasse (klikker) {{forumTopicSubject}}

Jeg ville lave elefantøvelsen, men vi har ingen passende balje og det virker heller ikke med kurv.
Så tænkte jeg, at jeg da bare kunne lave den der "101 ting du kan gøre med en papkasse", men vi har så heller ingen papkasse eller noget der ligner. Kan man bruge en lav firkantet kurv, eller skal det helst være noget hun kan bide i og skubbe til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Papkasse (klikker)
  • #1   21. nov 2015 Du kan sagtens bruge en kurv, en balje eller hvad som helst;)

• #2   21. nov 2015 Fantastisk, det er så træls at skulle droppe det hele når man lige har planlagt lidt smiley

• #3   21. nov 2015 Du kan bruge lige hvad du vil. Jeg har nogle gang lagt en bog på gulvet, og så har hunden lavet elefanten med den smiley

• #4   21. nov 2015 Vi startede på en gryde da funky var lille ..

• #5   21. nov 2015 Jeg kan godt mærke at mine evner er kommet på prøve mht. shaping med papkasse/kurv/etc her.. hun har brug for at blive bekræftet i at tage selvstændigt initiativ, men fordi hun netop ikke har været vant til dette så sætter hun sig bare og stirrer på mig. Dernæst lægger hun sig bare ned og venter. Jeg prøver at klikke bare for et blik i retning af baljen jeg bruger, men hun ænser den virkelig ikke. At jeg rykker på baljen ændrer heller intet.

Hvordan ville i gå til sådan noget? Selvom det er samme adfærd, ville i så blive ved med at klik-beløn for selv det mindste blik når hun ikke rigtig tilbyder anden adfærd hen mod baljen?
    Eller ville i bruge en anden "øvelse" til at opmuntre hende til selvstændigt initiativ?

• #6   21. nov 2015 Jeg ville vise hende med en godbid Hvad hun skal en gang og så klikke derfra

• #7   21. nov 2015 Det har jeg faktisk prøvet - fx. at lægge godbidden i baljen så hun måske vil opsøge den. Men så stiller hun sig bare lige foran mig og afventer godbid. Hun tager simpelthen ikke initiativ mod baljen (som jeg brugte i stedet for en papkasse) når først hun er fokuseret på at der er godbidder (og legetøj har ikke nok værdi)

• #9   21. nov 2015 Aah måske skal jeg lige forklare - jeg lægger godbidden i baljen, hun spiser den og sætter sig så lige foran mig smiley Og sådan kan hun blive siddende/liggende længe. Jeg tænker bare at hvis jeg gør dette flere gange, så går idéen ligesom af det dér med at tage selvstændig initiativ? Eller det er måske fint lige at "lægge bunden", og derefter udfase godbidden og se om det måske hjælper på hendes nærmest berøringsangt for den balje smiley

• #10   21. nov 2015 Nu tror jeg lige vi skal være sikre på hvad du mener elefant øvelsen er..?

• #11   21. nov 2015 Elefantøvelsen/bagpartskontrol. Den hvor hunden står på en balje og bevæger bagbenene rundt smiley MEN det jeg taler om nu her, det er den "øvelse" med papkassen, hvor man belønner hunden for at tilbyde forskellig adfærd mod kassen. Jeg har bare brugt en balje i stedet. Undskyld for forvirringen. Og mit problem er så, at hun slet ikke tager noget initiativ, og jeg er usikker på, om jeg skal blive ved med bare at belønne for blik hen mod genstanden (da det er den eneste adfærd, hun rigtig tilbyder). Håber det opklarede lidt smiley

• #13   21. nov 2015 Nej, hvis det er elefantøvelsen hvor hun står på baljen, så bruger jeg god gammeldags lokning til at få hende op smiley men det jeg snakker om nu, det er en øvelse hvor man egentlig tager en papkasse og så belønner man hunden for al den adfærd den kan tilbyde mod papkassen/den genstand man har. Bare for at få "kickstartet" hunden i at tilbyde adfærd. Og det er her mit problem ligger - hun ænser ikke den balje jeg endte ud med at bruge (vi havde ingen papkasse), og jeg er i tvivl om jeg skal blive ved med at belønne når den eneste adfærd hun tilbyder er et blik mod baljen. Normalt vil man ikke belønne for samme adfærd flere gange i træk da øvelsen netop går ud på at hunden skal tilbyde forskellig adfærd smiley
    Ja det blev vist lige lidt langt smiley

• #15   23. nov 2015 Hvis hun er HELT låst fast i bare at sidde stille og kigge på dig, og det ikke virker at belønne inde over/i kassen, hver gang hun kigger på den - og heller ikke virker at gemme kassen, og tage den frem igen, så tror jeg, at jeg ville fremprovokere noget adfærd ved dels selv at stirre intensivt på kassen, og dels selv at bevæge mig lidt i forhold til kassen. Hvis hun fx. sidder på den ene side, så bevæg dig over på siden af kassen, og videre over på den anden side - og se om hun så ikke bevæger sig, og kommer tættere på den, for at "følge dig".
    Igen - hånden HELT ned i kassen, for at belønne hende, hver gang du har klikket.
    Og pas på med ikke at gøre det for længe - kun lige nogle gange, i håb om at hun så "fanger den".

• #16   23. nov 2015 Og lige netop i den her øvelse, ville jeg nok også benytte massiv verbal ros med meget høj og glad stemme, sammen med klikket og godbidden - for at få lidt liv i hende smiley

• #17   23. nov 2015 Hmm jeg har egentlig prøvet at belønne VÆK fra balje/kasse/whatever så der er større mulighed for at hun vender sig mod genstanden igen frem for at kigge direkte hen på mig.. kan være jeg skal prøve at belønne direkte ned i baljen, så smiley Jeg sidder nemlig og stirrer på baljen men det er et fedt... og verbal ros, men kan være jeg lige skal tage et hak op og så prøve at gemme baljen og tage den frem igen efter hver belønning. Tak for svaret smiley

• #18   25. nov 2015 Jeg belønner først væk fra genstanden, når jeg er helt sikker på, at de har fattet, at det er genstanden det drejer sig om. Det gør jeg både i elefant-øvelsen og i "101 ting med en papkasse".
    Så kan det nemlig være rigtig fint, at smide godbidden lidt væk, og få dem til at søge tilbage. Dels som et tjek af, at de har forstået det, og dels fordi bevægelse får mere adfærd frem smiley

• #19   25. nov 2015 Super, jamen så vil jeg prøve at belønne i baljen/kassen og se om det ikke er bedre til en start smiley

Kommentér på:
Papkasse (klikker)

Annonce