{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Enetime - hjælp til lineføring / fri ved fod {{forumTopicSubject}}

Godaften Alle smiley

Jeg har et stykke tid gået og overvejet at få hjælp og nye input til min lineføring/FVF.
Den er bare ikke som jeg ønsker! Og jeg mister ofte gejsten når det skal trænes. Lydigheden bliver ofte nedprioriterer til træningen, og står ofte for egen regning.

Er der nogle af jer som kender nogle eller kan anbefale nogle, som laver kurser med fokus på overståede problem. Eller nogle som tilbyder enetimer som virkelig har flair ift. Lydighed.

Jeg er villig til at køre, men grundet travl hver dag foretrækkes Sydsjælland smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enetime - hjælp til lineføring / fri ved fod
  • #1   25. jan 2016 Jeg holder ene-timer og bor i Sydsjælland. Jeg har mange gode ideer til fri ved fod og træner det blandt andet i forbindelse med htm (Heelwork to music). Hvad er problemet? Motivation? Dårlig position? Hvilket program træner i (dch, lp, andet)? Hvad har i prøvet for at forbedre positionen?
    Se evt mere om mig på www.klikgodbid.dk


  • #2   25. jan 2016 Jeg dyrker selv LP og jeg har fået virkelig stor udbytte ud af fvf træning hos HTM folk. For mig har det været enorm inspirerende at få input til den samme øvelse fra en helt anden sport. Jeg kender ikke nogen på Sydsjælland men kan se at Randi byder ind smiley

  • #3   25. jan 2016 Randi: Jeg synes vores primære problematik er svingende indsats ! På de gode dage, hvor det bare kører er super fede, men på de minde gode. Hmmm den trækker tænder, og jeg synes jeg mangler værktøjer til, hvordan jeg kan få gejsten/motivation/energi i hunden på de dage.
    Jeg træner i DCH


  • #4   25. jan 2016 Så han kan øvelsen, men ind imellem kniber det med motivation og energi? Det tror jeg godt jeg kan gøre noget ved. Alternativt ved jeg at både Lea Nor og Anja (aktivt hundecenter) holder heldagskurser i fri ved fod smiley

  • #5   26. jan 2016 Min anbefaling vil klart også være enten enetimer hos Randi, eller et FVF-heldagskursus hos Lea smiley

  • #6   26. jan 2016 Randi: det lyder godt! Jeg går lige i tænkeboks smiley



  • #7   26. jan 2016 Synes da afgjort du skal hoppe på Randi's tilbud smiley
    Og så skal du vende bøtten ifht lineføring/FVF. Det er ikke en kedelig øvelse og den er en del af rigtig mange andre øvelser så det er vigtigt at den er iorden og at både dig og din hund synes det er fedt at lave del øvelse. Men ja, indrømmet jeg har set mange trænere - også i egne DcH rækker smiley - der slet ikke fokusere på den og som lidt ser den som noget der bare skal 'overstås'. Det er bare så mange delmomenter som skal være på plads og lidt 'detalje-nørderi' kan faktisk være meget skægt. Pt træner jeg opstart og vendinger med min hund. Hun kan sagtens gå en hæderlig FVF til OK point. Jeg har bare sat mig et mål om at vi skal over 9,5 smiley
    Vend bøtten og prøv at se om du evt kan pille nogle delmomenter ud og lave en sjov leg ud af at få din hund til at udfører dem med entutiasme og glæde. Og så skal du virkelig sørge for at have høj kvalitet i dine belønninger i øvelsen og virkelig tænke over hvad du egentlig belønner for. Jeg ser alt for mange der belønner på helt skæve tidspunkter i den øvelse = hunden aner egentlig ikke hvad det er der forventes af den = så slår den som oftest fra og taber motivationen.


  • #8   26. jan 2016 Mette Marie:
    Det er derfor jeg skal have hjælp udefra kan jeg mærke!
    Jeg synes FVF er det fedeste at se på, og det er også fedt når det kører. Men mangler redskaber osv til at se hvad jeg gør forkert, eller hvordan jeg kan vende bøtten.


  • #9   24. feb 2016 Jeg vil bestemt også mene, at du finder den helt perfekte hjælp hos enten Randi, Anja (Aktivt hundecenter) eller Lea Nor. Alle er godt uddannet og dygtige hundefører.

  • #10   24. feb 2016 Julie: Fandt du nogensinde et sted hvor du kunne få hjælp ?

  • #11   24. feb 2016 Det gjorde jeg smiley jeg kontaktede Randi længere oppe i tråden. Vi har nu mødtes 2 gange og mangler en gang til.
    Har fået en masse fede redskaber, lektier og ideer til træning! Både ift. FVF men også min træning generelt. Fed oplevelse!


  • #12   24. feb 2016 SÅ godt at hører smiley

Kommentér på:
Enetime - hjælp til lineføring / fri ved fod

Annonce