{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Råd søges, forbigående hunde. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. (igen igen, får lavet nogle opslag) smiley

Sagen er den at Juice og jeg træner dagligt, på vores gåture træner vi
Gå pænt (hoved ved mit venstre ben)
Plads (sit ved venstre ben)
Lang line (snor stadig slap, men han må gå linen ud)

Det går suverænt, han er super lærenem og han hygger sig med det. Det eneste sted hvor det kniber er når vi skal krydse andre hunde - Juice vil nemlig SÅ! gerne hilse på alle de dejlige hunde, men den går jo ikke. Jeg har forsøgt at stille mig ind til siden og få ham på plads, og vente der indtil hunden er forbi. Men på trods af at jeg har rigeligt med godter, så syntes Juice at hunden er mere spændende. Det gør at han pludselig kan finde på at droppe pladsen (nogle gange lige i det den går forbi, andre gange før og andre gange efter den er forbi), for at fare frem mod den anden hund - det lykkedes ham aldrig at komme helt hen til den, for han er selvfølgelig i snor og jeg stopper ham.

Jeg kunne godt bruge nogle fif til hvordan jeg lige holder fokussen (hedder det det?) så han bliver ved min side, og går stille og roligt derfra igen. Han er bare ivrig og glad, hvilket de vi møder også sagtens kan se, men vil jo gerne undgå dette så vi også kan komme ud og færdes hvor der er nogle flere hunde.

Jeg syntes egentlig kun at dette er et problem når han er i snor. Er han løs, kan jeg uden problemer kalde ham til mig på trods af at der er en eller flere andre hunde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges, forbigående hunde.
  • #2   23. mar 2016 Rotterne, tusind tak for rådet. Det vil jeg prøve smiley Jeg har allerede forsøgt med leg, enten med pind eller legetøj hvor jeg med krop og sjæl forsøger at starte legen. Den holder et stykke tid, men aldrig hele vejen smiley Den med mad på jorden var en suveræn ide. Og jeg er jo nød til at få styr på det, for en skønne dag er han stor og stærk nok til at kunne rende med mig og mine små 55 kg smiley

    Ja det er ikke altid nemt. Juice vogter mig også meget i nogle situationer, men heldigvis ikke når vi bare går på gaden her om dagen. Der er mange mennesker her grundet tyskerne åbenbart er vilde med det her, så han vogter primært kun når gaderne er tomme smiley


  • #4   23. mar 2016 Nej okay, vidste faktisk ikke at der opstod stress ved det. Begge er nemlig super legesyge og bliver glade når jeg har en pind. Men vil klart prøve din med maden smiley

  • #5   24. mar 2016 Måske du kunne lokke en venlig hundeejer til at hjælpe, ved at gå tur med jer ? Så kan du træne kontaktøvelser undervejs på turen.

  • #6   24. mar 2016 Er super enig med det Rotterne siger. Vil bare lige knytte en kommentar til det med leg kontra godbid. Det er en god huskeregel at leg opildner og godbidder beroliger. Det vil sige at vil du gerne belønne for noget hvor din hund skal holde gejsten og f eks fart så er leg super. Vil du gerne belønne for noget hvor du ønsker at hunden skal bevare roen så er godbidder bedre smiley

    Du kan også veksle imellem den øvelse Rotterne beskriver og så en øvelse hvor du massivt belønner din hund for kontakt. Med super lækre godbidder. Dette kræver selvfølgelig at du først træner kontakt steder hvor det er let for din hund at give dig den. Start på stuegulvet, i haven, steder der generelt er kedelige, så det bliver let for din hund at få sucess og det at give dig kontakten bliver naturligt.

    Når du skal bruge disse øvelser i mødet med andre hunde, er det vigtigt at du i starten sørger for at have stor afstand og du skal desuden starte godbidsregnene lang tid før din hund har opdaget at den gerne vil over til den anden hund smiley


  • #7   24. mar 2016 Ann-Marie: Det var en god idé. smiley

    Labsen: Vi træner allerede kontakt, hvilket han er god til. Vi kan uden problemer gå forbi mennesker, krydse befærdet p-plads ved forretning, gå igennem den lille gågade - hvor han holder kontakten super. Han har heller ingen problemer med at holde kontakten hvis en hund går på modsatte side af vejen, det er først hvis hunden er på samme side, og først når den kommer tæt på at det går lidt galt.

    Super du lige forklarede det med godbid vs legetøj, så ved jeg det smiley


Kommentér på:
Råd søges, forbigående hunde.

Annonce