{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

The søgning {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har forslag til hvordan man lære sin hund det.
Har læst at det skulle forgå på samme måde som narko hundene lære og finde narko. Men jeg bruger bare the breve.
Han skulle gerne ende med og kunne finde et the brev, som er gemt i huset.
Nogle forslag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  The søgning
  • #1   22. okt 2006 Jeg træner på den måde at jeg lægger nogle godbidder i en lille boks.... så leger jeg med hende og gør boksen interresant... når boksen så får hendes opmærksomhed, trækker jeg den tilbage... så lægger hunden sig automatisk ned og bruger derefeter klikkeren og hun får en godbid fra boksen. På den måde lærer hunden at dække af ved genstande med færd på... var det det du efterlyste ??

• #2   22. okt 2006 Den måde Manne beskriver er en rigtig god måde til at lære hunden gennerelt at søge... Jeg fodre altid min hund på den måde med noget af fodret.... på den måde opretholder du søgedriften. Og hunden får brugt sine snaser hverdag

• #3   22. okt 2006 Undskyld..... sanser :o)

• #4   22. okt 2006 Jeg bruger det. Super regnvejrsdag træning.

hav en bunke små godbidder på et bord.
    Vis hunden thebrevet og sig dygtig-giv en godbid.
    Gør det mange gange. Hvis hunden begynder at sætte næsen hen til thebrevet kan du gå videre.
    Sæt kommando på. eks. : Find theen.
    Gør som før nogle gange med komando.

Vis hunden at du lægger thebrevet på en stol ca. 1 meter væk. Giv komando : find theen. Hvis hunden går hen til theen på stolen roser du meget, giver guffer og måske leger lidt. Det der er god belønning for din hund.

Gør det et par gange

Sæt hunden af i feks. køkken og gem theen et nemt sted i stuen. Theen skal ikke være skjult eller pakket ind endnu. Feks på en hylde i snudehøjde.

Hent hunden og "klargør" den ved feks. at holde en hånd på bringen af hunden og send den afsted med en :find theen komando.

Hvis hunden har svært ved det kan du hjælpe den ved at anvise hvor hunden skal søge.
    Gå baglæns og vis med den hånd som er nærmest det sted som skal søges. start lidt væk og arbejd dig frem til det rigtige sted.

Held og lykke

• #5   22. okt 2006 Alex- er også en rigtig god måde..... hvis jeg må komme med et godt råd til dit gode råd... Brug en klikker det fremskynder processen og hunden forstår meget bedre. Bare et råd

• #6   22. okt 2006 Ja hvis hunden kender klikkerbelønningen

Min hund lærte det her på 5 minutter uden klikker

• #7   22. okt 2006 Ja men klikkeren kan også læres på 5 min. og så kan man bruge den til næsten alt træning. Det gør træningen meget nemmere for både hund og ejer. Det er min erfaring

• #8   22. okt 2006 Narkohundene trænes ved at bruge en af de der gulvhockey bolde med huller i.
    Så lægger man en klump hash ind i bolden og leger med sin hvalp. Bolden bliver hvalpens bedste legetøj og eftersom den lugter af hash, bliver hunden god til at finde det.
    I legen med hvalpen "kommer man til" at trille bolden uden for hvalpens rækkevidde, og hvalpen er nødt til at markere hvor den er før føreren reagere.
    På den måde lærer hundeføreren også hvordan denne hund markerer

• #9   22. okt 2006 Alex- har du nogensinde set narkohunde i aktion ?? Det er fantastisk at se hvilket arrangement de hunde har.

• #10   22. okt 2006 Ja det har jeg. Sker jævnligt i forbindelse med mit arbejde.

Min hund arbejder på samme måde, men kun efter the...

• #11   22. okt 2006 Okay.... det sker også jævnligt for mig i forbindelse med mit arbejde.. Jeg bliver facineret hvergang. Elsker at se hunde arbejde især med sådan en glæde.

• #12   22. okt 2006 Jeg kan ikke se, hvorfor klikker træning skulle være bedre, end god gammeldags ros.
    Tjalfe bliver åh, så stolt, når jeg soser ham og siger det var floooot og dyyyygtik osv. Det er jo tonefaldet han reagerer på...

• #13   22. okt 2006 Charlotte, klikkertræning kan være bedre fordi det gør det nemmere at rose i det præcis rigtige sekund.
    Mange hunde lærer nemmere med klikker.

• #14   22. okt 2006 Klikkeren er jo ozz ros.. og det gør mange ting nemmere både for dig og din hund.

• #15   22. okt 2006 Lynne : Siger Lunde dig noget ?

• #16   22. okt 2006 Mange tak for de gode råd. Det vil jeg prøve og se om han ikke kan lære. Det kunne være lidt sjovt.

Kommentér på:
The søgning

Annonce