Hjemmelavet aktiveringslegetøj (mental aktivering) Hjemmelavet aktiveringslegetøj (mental aktivering)
Jeg søger nogle idéer til aktivitets træning til Juice. Han har været halt on and off i en længere periode, hvor han er blevet holdt i total ro. Fik ham så fotograferet, som viste lidt forskelligt - blandt andet knoglemarvsbetændelse. Det betyder at bassen fortsat skal holdes i total ro.
I den tid har vi trænet meget spor, hvilket fungere super for os. Det er let at gøre sværere, hvilket giver mulighed for udfordring.
Udover spor, har vi benyttet os af fodersøg- indenfor gemmer jeg godbidder rundt omkring. Nogle kan han spise med det samme, andre skal han markere ved (sitte) hvor jeg så giver ham den. Gemmer dem alle tænkelige steder. Vi træner også almindelig lydighed som kontakt og småøvelser.
Men vi mangler mere. Jo vidst han bliver træt, men han er en drengerøv på knap et år så han har masser af energi og dette er simpelthen ikke nok.
Fordi han skal holdes i ro, så er flasker med godbidder, godbidder gemt i tæpper m.v ikke en løsning, da han bruger benene istedet for snude hvilket han ikke skal. Toiletruller/køkkenruller med godbidder indeni duer heller ikke, da han så bare æder rullerne.
Min kæreste er sat på den opgave at lave en pind i passende højde, hvorpå der vil blive sat nogle store flasker på - der skal han så bruge hovedet til at vende flaskerne så godbidderne falder ud.
- Søger nu flere idéer, nye udfordringer. Han er super villig til at lære, og han er suveræn til at bruge sin næse. Han lære hurtigt, og den samme ting er ikke sjov længe af gangen.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 717
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.389
jan 2010
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
Eller også spiller jeg hundespil med hende.
Eller gemmer godbider i huset og beder hende søge.
Men det bedste hun ved er at søge feks. små kyllingepølsestykker i haven i græsset
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 655
Har man ingen bolde kan man bruge engangskrus. Her kan maden også gemme sig i kruset - det øger sværhedsgraden.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
Det er en sko æske, som jeg har fyldt med tomme toiletruller. Rullerne stilles lodrette i æsken, og ned i nogle af hullerne i rullerne lægges godbidder.
Håber det giver mening.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
En guf eller legesag gemt i et par natbukser - meget sværere end gemt i et håndklæde feks.
jan 2010
Cavakikki: Den var også god, det må afprøves
Hunden: Den lyder også god. Desværre fungere det slet ikke for os med sådanne ruller, da Juice savler en del når der er godter, og de bliver simpelthen så ødelagte at det slet ikke er en succes.
Rikke T: Den med at samle legetøj op benytter vi allerede, hvilket han også lærte ufatteligt hurtigt. Faktisk rydder han jævnligt op fordi han har lært at det udløser lækkerier. Har endnu ikke stødt på en opgave han ikke lære med det samme.
nov 2008
nov 2008
Hjemmelavet aktiveringslegetøj (mental aktivering)