3.868 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjemmelavet aktiveringslegetøj (mental aktivering) Hjemmelavet aktiveringslegetøj (mental aktivering)

Jeg søger nogle idéer til aktivitets træning til Juice. Han har været halt on and off i en længere periode, hvor han er blevet holdt i total ro. Fik ham så fotograferet, som viste lidt forskelligt - blandt andet knoglemarvsbetændelse. Det betyder at bassen fortsat skal holdes i total ro.

I den tid har vi trænet meget spor, hvilket fungere super for os. Det er let at gøre sværere, hvilket giver mulighed for udfordring.

Udover spor, har vi benyttet os af fodersøg- indenfor gemmer jeg godbidder rundt omkring. Nogle kan han spise med det samme, andre skal han markere ved (sitte) hvor jeg så giver ham den. Gemmer dem alle tænkelige steder. Vi træner også almindelig lydighed som kontakt og småøvelser.

Men vi mangler mere. Jo vidst han bliver træt, men han er en drengerøv på knap et år så han har masser af energi og dette er simpelthen ikke nok.

Fordi han skal holdes i ro, så er flasker med godbidder, godbidder gemt i tæpper m.v ikke en løsning, da han bruger benene istedet for snude hvilket han ikke skal. Toiletruller/køkkenruller med godbidder indeni duer heller ikke, da han så bare æder rullerne. smiley

Min kæreste er sat på den opgave at lave en pind i passende højde, hvorpå der vil blive sat nogle store flasker på - der skal han så bruge hovedet til at vende flaskerne så godbidderne falder ud. smiley

- Søger nu flere idéer, nye udfordringer. Han er super villig til at lære, og han er suveræn til at bruge sin næse. Han lære hurtigt, og den samme ting er ikke sjov længe af gangen.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelavet aktiveringslegetøj (mental aktivering)
  • #2   2. jun 2016 Det vil jeg helt sikkert gøre smiley Tror også han vil kunne lide sådan et stativ, og den er rigtig god fordi han er tvunget til at bruge sit hoved til at vende dem med. Syntes bare at mine idéer er få til andre opgaver, hvor han ligeledes skal bruge snuden og ikke løse problemstillingen med brug af ben. smiley

• #3   2. jun 2016 Der er lidt forskellige videoer på denne side: https://www.facebook.com/lupohundecenter/videos Mange af dem der hedder noget med udfordring er der aktivitet i, og så er der ngle længere nede også smiley

• #4   2. jun 2016 Tusind tak, det vil jeg prøve at kigge igennem smiley

• #5   2. jun 2016 Til min gamle pige bruger jeg enten at gå en lille bitte tur, hvor hun mest af alt bare får lov at snuse, og ikke så meget gå.
    Eller også spiller jeg hundespil med hende.
    Eller gemmer godbider i huset og beder hende søge.
    Men det bedste hun ved er at søge feks. små kyllingepølsestykker i haven i græsset smiley

• #6   2. jun 2016 Jeg bruger jævnligt en klapkasse med plastikbolde og gemmer foder i den. Man kan også bruge en balje. Det vigtige hvis din hund bruger forpoterne er kassen er så høj, så han ikke kan grave dem ud. Så plejer de fleste hunde at give op og stikke hovede ned i mellem boldene i stedet.

Har man ingen bolde kan man bruge engangskrus. Her kan maden også gemme sig i kruset - det øger sværhedsgraden.

profilbillede
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #7   2. jun 2016 Jeg har lavet et spil til min hund. smiley
    Det er en sko æske, som jeg har fyldt med tomme toiletruller. Rullerne stilles lodrette i æsken, og ned i nogle af hullerne i rullerne lægges godbidder. smiley

Håber det giver mening. smiley

• #8   2. jun 2016 Samle sine legesager op i en kurv.

En guf eller legesag gemt i et par natbukser - meget sværere end gemt i et håndklæde feks.

• #9   2. jun 2016 Zenta og Laikas mor: Det gør vi også en del i. Vi må nemlig ikke gå ret langt. Vi køre tit i skoven eller ud til en sø hvor vi bare kan stille os og hygge smiley

Cavakikki: Den var også god, det må afprøves smiley

Hunden: Den lyder også god. Desværre fungere det slet ikke for os med sådanne ruller, da Juice savler en del når der er godter, og de bliver simpelthen så ødelagte at det slet ikke er en succes. smiley Måske jeg kunne finde nogle andre slå rør jeg kan bruge istedet, det må jeg undersøge smiley

Rikke T: Den med at samle legetøj op benytter vi allerede, hvilket han også lærte ufatteligt hurtigt. Faktisk rydder han jævnligt op fordi han har lært at det udløser lækkerier. Har endnu ikke stødt på en opgave han ikke lære med det samme. smiley Den med natbukser duer ikke, da han roder i dem med forbenene smiley smiley

• #10   2. jun 2016 Den svære som min elsker, 2 tebreve poser af hver slags frugt te, den ene pose beholder du, den anden proppes ned i en ½ liters plastflaske og skriv feks. jordbær duft uden på flasken, så man nemt kan se om det er den rigtige flaske hunden har med tilbage ( uden låg eller lav et hul i låget så duften trækker godt igennem, flaskerne med hver sin duft gemmes rundt i huset, hunden får så lov at snuse til det te brev med den duft du har udvalgt og skal nu søge huset rundt efter flasken med netop den duft, kommer den med en af de andre flasker, siger jeg blot tak og lader atter hunden snuse til den udvalgte duft inden den sendes til at søge på ny, når min kommer med den rigtige flaske får han et pølsestykke, inden jeg udvælger en ny duft og sender ham til at søge på den, legen kan udvides efterhånden til også at gælde haven samt flasker gemt i højden også - feks. på stol osv.

• #12   2. jun 2016 Nå ja glemte noget info om de tebreve jeg bruger til at sætte ham i gang med søge øvelsen, opbevar hver tebrev i hver sin pose, så man bare åbner posen og lader hunden snuse til den udvalgte duft, så undgår man nemlig sammenblanding af dufte også på hænderne..

Kommentér på:
Hjemmelavet aktiveringslegetøj (mental aktivering)

Annonce