{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Hvordan lære jeg ham det bedst? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Vi har udvidet familien med en lille ilder!
Men Baby er ikke kæmpe fan af den desværre....
Han knurre af den, napper den og skubber til den, og den er desværre blevet en smule bange for ham!

Når han er efter den, får han bestemt at vide, at han skal stoppe! Og hvis ikke det virker, så ryger han ind i soveværelset og får en "time out"...

Er der en bedre måde, jeg kan lære ham det på?

Han bliver rost til skyerne, når han slikker på hende, snuser til hende, går forbi hende uden at knurrer osv.

Baby er opdraget uden skældud, så det er lidt svært for ham, at opleve det nu, hvor ilderen er flyttet ind.

Jeg forventer ikke at de bliver perle venner, men jeg håber at ilderen kan komme til at gå rundt i huset, på lige fod med Baby, uden at blive trynet og trumlet.

Baby virker ikke til, at han vil gøre den ondt!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan lære jeg ham det bedst?
  • #2   11. jun 2016 Så du tror simpelthen det er lugten?

Ja Baby's bedsteven er en kanin. Så det kom liiiidt bag på mig, at han ikke bryder sig om ilderen.

• #5   11. jun 2016 Tror du han vil kunne lære, at acceptere at den er der?

• #6   11. jun 2016 Jeg har også tidligere haft ilder og hund sammen... Men de ignorerede ilderne fra start.

• #7   11. jun 2016 Jeg tænker om han er usikker på den?

• #8   11. jun 2016 Bestemt nej, når han udføre adfærd du ikke ønsker. Og der efter time out.
    Så vil sige at det er det rigtige at gøre.
    Jeg skal også snart igang med same øvelse når jeg skal have høns. De skal dog ikke gå frit.

• #9   11. jun 2016 Tror helt sikkert, at han er usikker på den.

• #10   11. jun 2016 Hvis det skyldes lugten, så kan du evt prøve at vaske ilderen, selvom lugten kommer igen,, ved ikke hvor meget en hun ilder lugter, men en han, ja de stinker, hvis de ikke er kastreret

• #11   11. jun 2016 Jeg har en tæve, hun er falsk drægtig, så udskiller lugt som var hun drægtig (forstod jeg på opdrætteren jeg har købt hende af) hun skal sterilliseres hurtigst muligt smiley

Jeg har tidligere haft hanner, en enkelt tæve, og forskellen på lugten er markant.

En han ilder der ikke er neutraliseret, STINKER. smiley

• #12   11. jun 2016 Lugten bliver værre af at vaske dem smiley

Bare vær tålmodig og forsæt som du gør smiley Jesse var også rimelig voldsom i starten (hun var så heldigvis bare en hvalp dengang, så det gjorde det nemmere). Hun kan stadig være lidt voldsom engang imellem, hvis de leger og ilderen gejler for meget, men så får hun et nej, og så er hun sød igen smiley
    Så længe Baby ikke ligner en der har mad i tankerne smiley Så ville jeg bare være tålmodig. De skal jo lige lære det smiley

Jeg synes mine fritter er ret lugtfrie medmindre de lige lufter analkirtlerne. Men de er også begge neutraliserede. smiley

• #13   11. jun 2016 Baby ligner overhovedet ikke en, der har lyst til at æde hende smiley

• #14   11. jun 2016 Det lykkes nu ret mange at have ilder og hund sammen.. hvordan ved jeg så af gode grunde ikke, for det har jeg ikke prøvet. Og af de piger jeg kender GODT og med hvem jeg deler de fleste holdninger omkring ilderhold, omsorg og pleje...har ingen sammenført deres hunde og ildere. smiley

Jeg vurderer ikke Minions temperament til at være passende til en ilder.

Ikke fordi der er noget galt med hans temperament, men han ville ikke synes det var rart med en ilder der driller. Han ville blive forvirret, utryg og ville trække sig..måske endda ked af det. Og det er altså ikke følelser jeg synes han skal have i sit eget hjem.

Og ildere er stride når det slår dem.

Lugten har jeg kun oplevet som et problem hos meget usikre hunde...de bliver udadreagerende.
    Ang. jagtinstinkt så har det ikke været et problem ved alm. hunde, som er blevet introduceret i de tilfælde jeg kender til.
    Jeg har kun været til stede under en intro med en terrier med udpræget jagtinstinkt og selvom den indledende prøvede EN gang...så har den aldrig gjort siden, og undgik datterens ildere omhyggeligt.

Ildere er frygtløse og hurtige...og det har i mange tilfælde beskyttet dem mod hunde, selv store amstaffs og deslige. Men det er godt nok ikke noget jeg ville bide an på heller.

Det hjælper ikke at vaske mod lugt...lugten bliver værre når den kommer igen fordi man bare stimulerer duftproduktionen ved at fjerne den i den første omgang smiley

• #15   11. jun 2016 Jeg tror du skal se på det som at sætte 2 katte sammen..

Altså at de skal introduceres langsomt, i eget tempo og man kan ikke forvente de nogensinde bliver venner smiley

Nogle hunde vil gerne med ildere, andre vil ikke..

Kender en i Tyskland der har både hund, ilder, kat og stinkdyr (som man gerne må have dernede med duftglanen fjernet)

• #16   11. jun 2016 Altså Mette (hende jeg har den fra) syntes det går bedre end forventet smiley
    Og andre ilderfolk virker også til, at syntes det kan lade sig gøre...

Vil bare være ked af, at de ikke kunne lære at være sammen..

• #18   11. jun 2016 Hvorfor skal ilderen straffes, når det er hunden der gør noget forkert :)?

• birgit h
    birgit h Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 6
    #22   12. jun 2016 CVR.
    Du er godt nok ikke nervøs, for din ilders mund/ tunge, når du sådan lader den spise makrel, af dåsen med det skarpe låg.. smiley

• birgit h
    birgit h Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 6
    #23   12. jun 2016 Hej..
    Vi har haft ildere , sammen med både schæferhunde og skovkatte:) , uden problemer .
    Men lad dem lige lære hinanden at kende, med ilderen i buret:)
    Senere når du har ilderen hos dig.
    Det hjælper ikke, at lukke hunden væk som straf, forstår den ikke.
    Så stille og roligt:)

Kommentér på:
Hvordan lære jeg ham det bedst?

Annonce