Hvordan lære jeg ham det bedst? {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Vi har udvidet familien med en lille ilder!
Men Baby er ikke kæmpe fan af den desværre....
Han knurre af den, napper den og skubber til den, og den er desværre blevet en smule bange for ham!
Når han er efter den, får han bestemt at vide, at han skal stoppe! Og hvis ikke det virker, så ryger han ind i soveværelset og får en "time out"...
Er der en bedre måde, jeg kan lære ham det på?
Han bliver rost til skyerne, når han slikker på hende, snuser til hende, går forbi hende uden at knurrer osv.
Baby er opdraget uden skældud, så det er lidt svært for ham, at opleve det nu, hvor ilderen er flyttet ind.
Jeg forventer ikke at de bliver perle venner, men jeg håber at ilderen kan komme til at gå rundt i huset, på lige fod med Baby, uden at blive trynet og trumlet.
Baby virker ikke til, at han vil gøre den ondt!
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.059
Ja Baby's bedsteven er en kanin. Så det kom liiiidt bag på mig, at han ikke bryder sig om ilderen.
mar 2008
mar 2008
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.900
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 733
Så vil sige at det er det rigtige at gøre.
Jeg skal også snart igang med same øvelse når jeg skal have høns. De skal dog ikke gå frit.
mar 2008
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
mar 2008
Jeg har tidligere haft hanner, en enkelt tæve, og forskellen på lugten er markant.
En han ilder der ikke er neutraliseret, STINKER.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
Bare vær tålmodig og forsæt som du gør
Så længe Baby ikke ligner en der har mad i tankerne
Jeg synes mine fritter er ret lugtfrie medmindre de lige lufter analkirtlerne. Men de er også begge neutraliserede.
mar 2008
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.508
Jeg vurderer ikke Minions temperament til at være passende til en ilder.
Ikke fordi der er noget galt med hans temperament, men han ville ikke synes det var rart med en ilder der driller. Han ville blive forvirret, utryg og ville trække sig..måske endda ked af det. Og det er altså ikke følelser jeg synes han skal have i sit eget hjem.
Og ildere er stride når det slår dem.
Lugten har jeg kun oplevet som et problem hos meget usikre hunde...de bliver udadreagerende.
Ang. jagtinstinkt så har det ikke været et problem ved alm. hunde, som er blevet introduceret i de tilfælde jeg kender til.
Jeg har kun været til stede under en intro med en terrier med udpræget jagtinstinkt og selvom den indledende prøvede EN gang...så har den aldrig gjort siden, og undgik datterens ildere omhyggeligt.
Ildere er frygtløse og hurtige...og det har i mange tilfælde beskyttet dem mod hunde, selv store amstaffs og deslige. Men det er godt nok ikke noget jeg ville bide an på heller.
Det hjælper ikke at vaske mod lugt...lugten bliver værre når den kommer igen fordi man bare stimulerer duftproduktionen ved at fjerne den i den første omgang
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.578
Altså at de skal introduceres langsomt, i eget tempo og man kan ikke forvente de nogensinde bliver venner
Nogle hunde vil gerne med ildere, andre vil ikke..
Kender en i Tyskland der har både hund, ilder, kat og stinkdyr (som man gerne må have dernede med duftglanen fjernet)
mar 2008
Og andre ilderfolk virker også til, at syntes det kan lade sig gøre...
Vil bare være ked af, at de ikke kunne lære at være sammen..
mar 2008
sep 2010
Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 6
Du er godt nok ikke nervøs, for din ilders mund/ tunge, når du sådan lader den spise makrel, af dåsen med det skarpe låg..
sep 2010
Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 6
Vi har haft ildere , sammen med både schæferhunde og skovkatte:) , uden problemer .
Men lad dem lige lære hinanden at kende, med ilderen i buret:)
Senere når du har ilderen hos dig.
Det hjælper ikke, at lukke hunden væk som straf, forstår den ikke.
Så stille og roligt:)
Hvordan lære jeg ham det bedst?