{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Vicki L
Vicki L
Tilmeldt:
13. jun 2016
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7

HJÆLP! Min hund kryber når jeg kalder på hende... {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Sagen er den, at min hund kryber hvis jeg kalder på hende. Oftest er det hvis jeg sidder på gulvet og holder hånden frem mod hende, som i hvis jeg ville nusse hende. Altså med flad hånd, og håndfladen pegende opad. Når hun så kommer hen til mig, kryber hun hele vejen med bukket hoved, som om hun burde skamme sig, eller er bange.
Men når hun kommer hen og bliver nusset er hun jo glad, og vil helst ikke have man stopper igen.

Hun er en glad hund, så jeg forstår det ikke.

Mit spørgsmål er så.. Hvad gør jeg for, at hun stopper med at krybe, og ikke mindst hvad gør jeg galt??

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Min hund kryber når jeg kalder på hende...
  • #1   13. jun 2016 altså nogengange gør Mocca det når hun er virkelig glad for at se os, måske det er sådan noget der sker? smiley

  • Vicki L
    Vicki L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
    #2   13. jun 2016 Hmm.. Det virker bare som om hun skammer sig, for hun går med hovedet helt nede ved gulvet og bevæger sig meget langsomt fremad..
    Hun virker på ingen måde glad, før man nusser hende smiley


  • Vicki L
    Vicki L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
    #4   13. jun 2016 Jeg skælder hende ikke ud, hvis hun gør noget hun ikke må, så siger jeg bare ''arr arr'' også ved hun, at hun ikke skal f.eks hoppe op i sofaen. Og det generer hende ikke, og der er heller ikke andre der skælder hende ud. smiley

  • #5   13. jun 2016 Som Isabelle siger så er hunde ikke i stand til at skamme sig (de kan ikke reflektere over deres handlinger - og fortryde dem - som vi kan) det er en egenskab vi kommer til at tillægge dem smiley
    Umiddelbart ville jeg også først tænke som Anna. Vores hund kan også finde på næsten at gå helt ned i knæ når hun er rigtig glad for at se os igen. Det er jo svært at sige når vi ikke ser hvordan din hund opfører sig. Kommer hun fra en opdrætter der har præget hvalpene ordentligt? smiley


  • Vicki L
    Vicki L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
    #7   13. jun 2016 Nej, det er kun hvis jeg kalder på hende imens jeg har hånden fremme mod hende, at hun kryber smiley

    Jeg ved desværre ikke hvem hun kommer fra, da jeg har arvet hende fra min farmor. Men så hvidt jeg ved, så har det været et helt fint sted de købte hende smiley


  • Vicki L
    Vicki L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
    #9   13. jun 2016 Det må jeg prøve så smiley
    Tak for svar! smiley


  • Vicki L
    Vicki L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
    #11   13. jun 2016 Det er der ingen der har. Så har det i hvert fald været før min farmor fik den smiley

  • #12   13. jun 2016 Jeg tænker umiddelbart en meget usikker hund, som trænger til et selvtillids-boost.

  • #13   13. jun 2016 nogle små race hunde. er ofte tilbageholdene (: kender mange som gør det uden grund.

  • Vicki L
    Vicki L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
    #16   13. jun 2016 Det kan da godt være du har fuldstændig ret i, at Silke er som Aslan. Jeg må prøve at give hende noget mere selvtillid, selvom det synes jeg nu hun har masser af. Men det skader vel ikke, at prøve.

    Og hvis det ikke hjælper, så er det forhåbentlig bare som du siger, at hun er en lille diva der bare vil have noget opmærksomhed smiley


  • #20   14. jun 2016 Jeg synes, man ser mange små hunde dukke sig, når folk rækker hånden ud efter dem for at løfte dem op. Små hunde bliver ofte samlet op på måder, der ikke ser lige behagelige ud for dem, eller i hvert fald ser de ud som om, de ikke bryder sig om det.

    Eftersom det sker, når du rækker hånden ud mod hende, kunne det tænkes at det er det, der er problemet. Ikke at nogen har været hårdhændede ved hende, men at hun er blevet håndteret på en måde, hun ikke bryder sig om.


  • Vicki L
    Vicki L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
    #24   14. jun 2016 Hvis hun bliver løftet sker det altid stille og roligt, men det er selvfølgelig muligt, at hun er blevet løftet på en måde der har været ubehagelig alligevel. smiley

  • #25   15. jun 2016 Vicki, det kan jo være sket i hendes tidligere hjem.

    Men godt, at du er opmærksom på det. Det er jo ikke noget folk gør af ond vilje, men netop fordi de ikke er opmærksomme på, at det kan være ubehageligt for hunden


Kommentér på:
HJÆLP! Min hund kryber når jeg kalder på hende...

Annonce