{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mentale øvelser, der ikke kræver godbidder?
  • #1   10. aug 2016 Spor, finde person eller finde legetøj?

    Vildtspor eller blodspor måske?


  • #4   10. aug 2016 vi laver også parkour i skoven, og der behøves ikke belønning. Aktiviteten er belønning i sig selv.

  • #5   11. aug 2016 Hvorfor må de ikke kræve godbidder - bare nysgerrig smiley
    Indlæring af spor (incl. blodspor) kræver godbidder. Jeg vil tro at man godt kan lave Man-trail uden godbidder, men det kræver så at hunden vil synes det er FEST at lege med en anden person end sin fører.
    Helt generelt så skal hunden have en eller anden form for belønning for at udfører en adfærd. Belønning kan være mange ting og hvad der er belønning afhænger af den enkelte hund. Dette gælder bestemt også mentale øvelser. Nogle hunde elsker at lege med deres fører, andre vil kun have godbidder, andre igen synes det er megafestligt med en begejstret fører osv osv.


  • #6   11. aug 2016 Min får sjældent godbidder, men blir trænet med sin mad..
    Ingen grund til at servere maden i en skål, når vi kan træne med det smiley


  • #8   11. aug 2016 Hvis min hund får for mange godbidder, bliver hun tyk, Mette smiley

    Jeg gemmer også hendes ande-legetøj nogle gange, virker fint. Men hun er mere interesseret, hvis det er rugbrød, jeg gemmer! Som jeg for øvrigt flittigt bruger som godbidder, nemt og billigt.


  • #9   11. aug 2016 Snesværd - sådan en race/blanding som din, vil nok have brug for noget lækkert, hvis du for alvor skal motivere hende til at træne med dig. Du kan sagtens bruge fedtfattige godbidder - eller endda hendes foder, hvis hun gider det - du skal bare huske, at trække det tilsvarende fra, i hendes foder-dagsration.

    For jeg er ked af at sige det, men jeg tror altså ikke, du vil kunne komme ret langt med nogle som helst øvelser, medmindre du er villig til at "betale" for det smiley


  • #12   11. aug 2016 Ja sagtens. Det kan være en fordel at bruge noget af maden, hvis hunden finder det spændende nok

  • #13   11. aug 2016 Jeg ville bare bruge hendes foder så smiley Meeen altså om vuffi bliver tyk afhænger jo af om kost og motion hænger sammen. Jeg har selv haft en tæve der meget let blev for tyk. Hende brugte jeg til lydighedstræning og der blev skulle mange godbider til smiley Hun fik light foder og jeg trak selvfølge foder fra i hends ration svarende til mængden af godbidder. Og så fik hun rigeligt motion.

  • #14   11. aug 2016 Anine: det kan du sagtens. Jeg har dog oplevet, at min daværende svigerfars hund kastede galde op, fordi han ikke havde nok mad i maven, fordi træningspassene ikke var lange nok til, at han blev mæt.

    Ts: the søgning kan man gøre uden godbidder


  • #15   12. aug 2016 Julie - jeg tror ikke, der er ret mange (spids)hunde, der gider bliver ved med at lede efter the, hvis de ikke får en belønning, når det er fundet smiley

  • #16   12. aug 2016 Karina : ha ha nej, det sker nok kun én gang. Men jeg går ud fra, at man vil belønne alternativt med fx legetøj, hvis man vil aktivere uden mad? Eller har jeg misforstået spørgsmålet?

Kommentér på:
Mentale øvelser, der ikke kræver godbidder?

Annonce