{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
333 visninger | Oprettet:

Klikkertræning {{forumTopicSubject}}

Hej Alle på HG. Jeg ville lige høre lidt om klikkertræning. Jeg har været inde på nogle forskellige hjemmesider, og jeg har forstået det grundlæggende.

Jeg vil bare høre om hvad nu hvis man vil have sin hund vænnet af med at hoppe op i sofaen, skal man så bede den om at gå ned og når den så er gået ned klikker man og giver en godbid...For den har jo gjort noget rigtigt ved at gå ned fra sofaen?

Håber at i vil hjælpe da jeg er i tvivl om dette.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klikkertræning
  • #1   6. nov 2006 Ja jeg har godt læst at man kan gå til kursus. Men jeg har læst en detaljeret "Brugsanvisning" så jeg tør godt at gå i gang med det selv.

• #2   6. nov 2006 Men mit spørgsmål blev ikke helt besvaret.

Skal jeg klikke og give ham en god bid efter at jeg fået ham ned fra sofaen...Eller skal han bare ned og derefter skal jeg ikke gøre noget.

• #3   9. nov 2006 en god regl er, at hver gang du vil sige dygtig, så bruger du klikkeren istedet for. Klikket fortæller bare præcist i hvilkent sekund hunden er dygtig. Ang sofaen, så har hunden jo ikke været dygtig ved at gå der op, for det var jo ikke det du ønskede. Men hvis den selv finder ud af at den skal gå ned, fordi du inorerer den eller siger ned, så skal du klikke. For at gøre det lidt mere simpelt. Du vil gerne have at hunden skal være på gulvet. så det er for den handling du klikker. Ved at klikke når den er på vej ned fra sofaen, kan du som Maria opnå, at hunden hopper op i sofaen, for at hoppe ned igen. Jeg ville derfor både klikke, når den hopper ned, men også hvis du ser at den er lige ved at hoppe op i sofaen, så siger du bliv, og hvis hunden bliver på gulvet, så klikker du. Og hvis den skulle forsøge at hoppe op i sofaen og ned igen, så vender du ryggen til den og inorerer den. Dette er nemlig et forsøg på at udføre det du gerne vil have. det er bare ikke det rigtige. Den vil efter du har inoreret den sandsynligvis sætte sig ned på gulvet, og her klikker du så igen.

Og ang. hvorvidt det er godt at gå til undervisning med klikker, så kan jeg kun anbefale det. Lige meget hvor meget man læser, så lære man det bedst ved at praktisere det, og det er her vigtigt at der er en, der kan se hvad man gør rigtig eller forkert. Er det ikke muligt at få undervisning i klikkertræning, så få en anden til at kigge på dig, når du træner.

Kommentér på:
Klikkertræning

Annonce