824 visninger
|
Oprettet:
Førehund og dominans? Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Jep - jeg har tænkt mig at tage styrringen tilbage igen ;o)
Så er der nogen der har nogle gode råd og triks?
Jeg håber på bl.a at kunne bruge det til når vi møder andre hund, når det banker på døren osv. Det er meget tydligt, at Oskar vil beskytte "hans" flok, så jeg søger nogle øvelser til at vise ham at det er mig der bestemmer (og jeg behøver vel ikke at sige at der IKKE skal bruges vold ;o)).
okt 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 26
det er nok den bedste hjælp du kan få..
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 162
Set fra din hunds side, er familien dens flok, men hvis menneskene i flokken ikke fastsætter deres dominans og påtager sig rollen som flokfører, har hunden ingen anden mulighed end at påtage sig ansvaret.....faktisk, trives alle hunde meget bedre med, at være en omega hund end en Alpha hund ( den der har ansvaret for flokken). I en omega position, behøver den ikke at tænke på ansvar, og vi ved alle, at jo mindre ansvar vi har på vores skulder, jo mere afslappede er vi...så gør din hund en tjeneste, og vær dens flokfører. Din opgave er bla. som flokfører at sætte "flokken i gang" med diverse aktiviteter som gåture, leg, sporarbejde og lign. ...et lederskab skal ikke holde hunden nede, mange tror fejlagtigt at lederskab handler om at sørge for at hunden ved, den er sidst i familen...Men det er det ikke !!! Et lederskab handler mere om respekt...at hunden kan se, at du som flokfører, er god til at sørge for mad, at det er sjovt at være sammen med dig, at der er tryghed, nærhed og kærlighed, og at den lærer, at det er bedst at være i nærheden af dig, fordi du fører flokken godt, ... det skal også være dig der siger nej og stop...og det vil hunden hurtigt accepterer, hvis den ved, at det er dig der ved bedst...Og husk respekt er ikke noget man kan tage, det er noget man får...hvis man fortjener det...og vis den,at den ikke skal bekymre sig, at den kan stole på din selsikkerhed og dømmekraft...så tror jeg på, at du har en gladere og mere mental stabil hund i hverdagen.....
så denne side er der lidt øvelser som altid er gode at bruge tid på: http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/nar_hunden_bider_i_ting.html
og træn ja og nej øvelser.
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 162
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 16
min dames søster er hunde træner så vi to hjem til hin for at hun kunne vise os nogle triks...
sæt dig ned på gulvet og læg hunden på ryggen melem dine ben og hold den nede ind til den falder til ro og så lidt mere.. det bliver du ved med ind til den bliver der nåå du tar dine hænder væk.. det gø'r du 3-4 gange om dagen så efter en uge eller inden bliver hun/han liggene ind til du siger til.....
så nåå du har gjort det
kan du os sete dig ned på knæ tag hunden og få den til at side ned inde melem dine knæ så læner du dig lidt ind over hunden og holder den der ska den os blive som den anden øvlse....
men husk du måå aldrig ta hunden op og lade den følde den er stør ind dig husk du ska altid være stør ind din hund..
hunden kommer altid o siste række nåå der kommer gæster ska de først hilse på dig og dem der nu er i huset.. hunden ska vide den kommer til sist..
fx nåå du ska gi den mad læg maden hvor du altid gør det men dem måå først spise nåå du siger vas go..
nåå du leger med den tag altid lege tøjet fra den nåå du ikke gider mere så er det dig der har vundet dig der bestemer hvornår der ska leges...
de ting gjor vi i 1 uge og hunden har ikke prøvet AT domoner siden og er 3 måneder siden vi lavet de øvlser...
gør du alle de ting 100% du for magten tilbage
held og lykke
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 16
siger ikke man ikke ska gi den kærlighed men man ska vide hvornår man ska stoppe du ska tænke på at det er en hund og ikke et barn...
som Brian (28) siger
du ska være flok føre det ska du
men som Brian (28) Et lederskab handler mere om respekt.... det gør det så ikke i en hunde flok er det domenans den der domener mest og vinder er flok føre det er ikke respekt for hinaden men mere magt...
hunden ska vide det er dig der bestemer men det viser du med de øvlser og aldrig slå hunden så bliver den bange for dig og så har den det ikke godt...
sååå husk god bider nåå du træner med den er en god ting at bruge..
jeg træner med min amstaff 1 time om dagen og leger 1 time efter...
nu er den 6 måneder gammel og kan mere ind mange andrag hunde i den alder....vi kan lade hvors vens datter på 7 år til at gå med den hun sider bare sit hvis der kommer en hund og den bliver sidene til den anden hun er gået forbi og vi har ikke flere problemer med hvors som vi havde i starten.....
bare husk nåå i træner ska det være sjovt for hunden ikke leg men sjovt så intraser den så mere i det
held og lykke
Førehund og dominans? Hjælp!