{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
324 visninger | Oprettet:

Hyrdemode til rallytræning {{forumTopicSubject}}

Hej hg!
Jeg har et træningsspørgsmål. Zoey og jeg går til rally træning sådan mest for sjov, og det har faktisk gået rigtig godt. Men! Der er en anden på holdet som har en hund der i sind minder meget om zoey. De har så flere gange fået lov at løbe og lege sammen efter træning, nogle gange også med bold.
Nu har jeg så fået det problem at hver gang den anden hund er der, får jeg intet ud af træningen, da zoey går i hyrdemode. Hende der har den anden hund bruger også meget legetøj i træningen, og generelt har zoey haft svært ved at abstrahere fra andres legetøj, det er hun så blevet meget bedre til!
Men når den her hund er i nærheden så kan hun slet ikke holde fokus på mig.
Mine trænere har rådet mig til bare at forholde mig passivt, men lige så snart zoey kigger på mig skal jeg hive noget legetøj frem og lege med hende.
Hvordan ville i gribe sådan et problem an?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyrdemode til rallytræning
  • #2   14. nov 2016 Trine - stævner har jeg planer om at starte på et tidspunkt. Det bliver dog nok ikke i rally, men agility og evt. noget hyrdning hvor fokus er noget helt andet end til rally. Dermed ikke sagt at kontakten ikke skal være på plads. Det skal den! Men jeg er løbet tør for idéer, jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gøre mig mere spændende. Godbidder har ikke høj nok værdi uanset hvilken slags jeg bruger. Legetøj plejer at virke, men lige med den her hund kan jeg stå og vifte med hendes yndlingslegetøj, og så skal hun da nok også tage det, men så snart den anden hund er i bevægelse, så slipper hun legetøjet og fokuserer på den anden hund. Så må alternativet vel være at gå en passende afstand væk fra?

• #3   14. nov 2016 Du skal stoppe uønsket hyrdning med det samme. Det der med at vente på hunden tilbyder kontakt er rigtig fint i mange andre situationer, men ikke lige her, der tror jeg ikke du kommer ret langt med den metode.
    Menellis herinde har en hund der hyrdede biler da hun overtog den, men det har hun fået stoppet, så prøv evt. at spørge hende hvordan hun greb det an.

Kommentér på:
Hyrdemode til rallytræning

Annonce