{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.527 visninger | Oprettet:

Køresyg hund/hader køre bil {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg virkelig snart på bar bund og synes efterhånden alt er prøvet. Min collie på snart 6 kan virkelig ikke lide at køre med i bil. Han er blevet bedre med tiden, men nu er det gået i stå igen. Vi håbede han ville vokse fra det. Han savler og piber (det gør han så ikke ret meget). Han har før kastet op, men det er efterhånden ret så længe siden.

Har prøvet dap, bur (stofbur både med og uden tæppe over), tildækkede vinduer, hjemmelavet thundershirt og han har prøvet at sidde både foran, på bagsædet og i bagagerummet. Jeg bilder mig ind foran forsædet er bedst. Derudover har jeg de sidste gange prøvet Kalm, men det er vist minimal forskel det har gjort. Det har intet at gøre med hvor vi skal hen, for endda dyrlægen elsker han at komme hen til.
Han kan heller ikke bare sidde i bilen uden vi kører, uden at sige noget til det.
Vil helst undgå køresygepiller , da det vist er noget med de er sløvende? Det duer jo ikke rigtig, når han skal til agility.
Har fået forslået at sove med ham der ude, men det er det lige rigeligt koldt til lige nu.

Nogen andre der har idéer vi endnu ikke har testet?

Min anden elsker at køre bil, men det har desværre ikke smittet af smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køresyg hund/hader køre bil
  • #1   20. nov 2016 Hvad med at prøve en rigtig Thundershirt?



  • #2   20. nov 2016 en dyrlæge anbefalede mig ingefærtabletter til ezzer da han var hvalp - så fremt hans hysteri skyldtes køresyge - det er dog mere selskabssyge. ingefær virker kvalmstillende. hvis Zeus har kvalme når i køre så er det klart han ikke bryder sig om det

  • #3   20. nov 2016 Nete Ja det kunne være vi skulle prøve så. Det har jeg ikke hørt om før.

  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #4   20. nov 2016 Selv om køresygen er væk, kan erindringen sagtens være der, enhver der har været transportsyg, kan vist skrive under på det. Jeg ville lave en kombination af behandling mod køresyge, for en sikkerheds skyld og systematisk træning. Har du haft ham fra hvalp?

  • #5   20. nov 2016 Har du prøvet bare at sidde i bilen og hygge, uden at køre ?
    Min mor har for øvrigt været fan af ingefær mod søsyge i mange år. Så måske det også kan virke på hunde ?


  • #6   20. nov 2016 #4 Ja har haft ham siden han var 10 uger. Og den første tur, da vi hentede ham, kastede han op et par gange. Og ja, jeg har også tænkt på det er en slags traume der bare sidder fast nu.

    #5 Ja det gjorde vi i starten. Også med godbidder og sådan. På det tidspunkt ville han ikke engang spise i bilen. Det kan han så godt nu, hvis det er skinke eller lignende. Det første han spiste var faktisk smoothie (en rest der sad på en låg). Men han slappet simpelthen ikke af, før vi kommer væk fra bilen.

    Ja læste det også lige på nettet. Tænker det kunne være en god mulighed. Nogen der kam fortælle mig hvor længe før det skal gives?


  • #7   20. nov 2016 Hvis det var mig, ville jeg sætte mig ud i bilen, starte den (så I kan holde varmen), tænde for radioen, medbringe bærbar pc/iPad eller lign., kaffe, kage/slik/madpakke og masser af lækker hundeguf. Slå mig ned på bagsædet med hunden, og så blive i bilen hele dagen. Hunden må vel blive træt og lægge sig ned og slappe af på et tidspunkt.

  • #8   20. nov 2016 Prøv en rigtig Thundershirt og stram den godt smiley

  • #9   20. nov 2016 Jeg gør som i #7.
    Min Penny er heller ikke vild med kørsel.
    Men med den træning, og det at hun har forstået at kørsel er lig med super fed oplevelse, så fungerer det.
    Mange foreslår en Madras, der modvirker bilens rystelser, altså en luftpude eller noget i den stil, som hundens underlag.


  • #10   20. nov 2016 #7 jah det er lidt samme tanke med det at sove i den. Det har jeg bare ikke lige mulighed for pt

  • #11   20. nov 2016 En halv times træning ad gangen gør underværker. Det har alle tid til smiley

  • #13   20. nov 2016 #12 skal jeg lære min hund at ryge? smiley

    Har faktisk sådan nogle dråber et sted.


  • #15   20. nov 2016 Har en trimmer til min heste der også gør i hømeopati, så tænker jeg bare spørger hende næste gang. Man tak for tippet. Det har jeg slet ikke overvejet smiley

  • #16   20. nov 2016 homøopati smiley

  • #17   20. nov 2016 Ja det kan du sagtens komme og sige nu smiley

  • #18   20. nov 2016 Det er også et svært ord-jeg kender kun stavemåden da der findes en homøopatisk behandling af sommereksem hos islandske heste.

    Ellers er det ikke et ord jeg har stiftet bekendtskab med smiley


  • #19   20. nov 2016 Nej har også kun haft med det at gøre, da min trimmer mente det ville være godt til min forfangne pony. Normalt har jeg ingen problemer med dansk, men det ord kan jeg hverken stave eller udtale rigtigt smiley

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #21   20. nov 2016 Vi har også haft god brug af ingefærdråber - både til mennesker og hund smiley Indtages ca. 2 timer før.

    Ellers så prøv køresygetabletter - se om de sløver hunden? Vi brugte dem til en der blev meget køresyg hver gang, de hjalp - men han havde altså ikke hørt at man skulle blive sløv af dem smiley Så det var win win.


  • toni W
    toni W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 26
    #23   21. nov 2016 Prøv at tage 5 køre ture på ca 7 km hver dag i ca 3-4 uger
    min hund savlet meget hver gang han så køreselen, nu ingen ting og han trækker ud til bilen og hopper selv ind med stor iver
    jo flere gange han køre små ture hver dag jo beder.


  • #24   22. nov 2016 Hunde med køresyge kan faktisk være skæve i nakken.. prøv en hunde kiropraktor.. og faktisk ved jeg der er foredrag om emnet i morgen i lyngby om emnet hvor man også kan få tjekket sin hund.. så måske var det en ide at prøve dette?

    Hvis hunden har et skævt atlas så bliver den svimmel bla når man kører.. og kaster så op.. det kan rettes nemt og gør ikke ondt på hunden;-)


  • #25   22. nov 2016 uuuh jeg følger lige med her.
    Jeg tror jeg som det sidste vil prøve ingefær til min køresyge hvalp.
    vi har trænet og trænet, vi har hygget i bilen, vi har fodre alle måltider i bilen. vi har trænet omkring bilen, alt for at give hende bedre oplevelser.
    men hun bliver ved at have kvalme, så jeg må bare indse det i høj grad er kvalme og ikke angst for bilen i sig selv. (hvilket jo så kommer hver gang hun får kvalme i bilen)
    vi har også haft hende placeret alle steder i bilen, prøvet forskelligt beroligende.
    nu er jeg kommet der til at hun sidder i et bur, bag i bilen så jeg ikke sidder og bruger min opmærksomhed på hende når vi kører til træning.
    vi prøvede også kiropraktor og det er korrekt det kan hjælpe. Det kan være låsninger i 1 nakkeled eller i kæbeledet, der kan have effekt på mellemøret (balanceorganet) så jeg ville prøve det, selvom det ikke hjalp her. held og lykke


  • #26   23. nov 2016 Hvor mange ingefær tabletter vil i tro en hund på 12 kg skal have?

  • #27   24. nov 2016 Jeg vil lige sige at ligesom med dyrlæger så er der nogen der har speciale i et emne og også nogen der har meget erfaring på et område og jeg ved også at der findes hunde kiropraktorer der måske ikke har så meget erfaring endnu og derfor kan det måske være en ide at opsøge flere.. bare som en anden mening.. det gør jeg også med dyrlæger hvis jeg ikke er helt sikker på det de nu mener er korrekt. Jeg bruger selv en hunde kiropraktor som har mere end 10 års erfaring og jeg ved at hun er dygtig fordi jeg kan se effekt på mine hunde efterfølgende. Så man skal altid lige huske at man kan finde mere hjælp end bare den ene man nu prøver.

    Og en anden ting man kan prøve nu man er i alternative områder.. er jo en dyrehealer der også kan kommunikere med dyr så man her måske kan få svar på årsagen til hvorfor en hund har et fysisk problem. Her har jeg også haft god erfaring med dem jeg har brugt.


  • #28   24. nov 2016 ved ikke om beskeden er til mig.
    Men hende jeg brugte havde nu masser af erfaring og sagde også at det ikke er sikkert det ville hjælpe, men at hun godt kunne mærke låsninger i nakkeleddet på Vika, men at man stadig ikke kan love det er det.
    Jeg vil til hver en tid bruge hende igen.
    dyrehealing har jeg ingen kommentarer til, det er noget man skal tro på. Det smider jeg ikke penge efter.


  • #29   24. nov 2016 Altså han kaster ikke op. Derudover har jeg faktisk fået at vide af en der snakkede med ham, at han blev køresyg. Hun sagde så det ville virke med at dække vinduer til, men det hjalp ikke rigtig.

  • #30   29. nov 2016 Okay folkens. Nu fik min mor købt Safe rejsepillen, fordi der er ingefær i. Det var ikke lige hvad jeg havde i tankerne. Kan de du? Der står intet om sløvende bivirkninger

  • #31   29. nov 2016 De er ikke sløvende men kvalmestillende. Her virkede ingefær heller ikke

  • John H
    John H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #32   4. maj 2017 Hej alle jer der har lidt udfordringer med køresyge hos jeres hund. Jeg kan godt se nogle af indlæggene er lidt gamle, men håber alligevel at kunne tilbyde jer hjælp, hvis det stadig er aktuelt. Lasota Energy (nogle kender det måske fra armbånd til mennesker) har lavet en halsbånd til hunde som bl.a hjælper mod køresyge hos hunde, uanset om det er balancen der driller eller det er det følelsesmæssige. Læs mere om det på https://www.hp-hundefoder.dk/lasota-pet-energy

  • #34   4. maj 2017 Lens: som i Højby på Sjælland?

  • #40   4. maj 2017 Lens: jeg tror så faktisk han har udviklet en smule frygt for bilen pga køresygen. Han kan godt hoppe op med lidt overtalelse, men det er ikke med hans gode vilje

  • John H
    John H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #41   21. jul 2017 Lasota Pet Energy halsbåndet har hjulpet mange hunde af med både deres angst for bilen eller selve køresygen. Se vores anmeldelser på https://www.facebook.com/pg/LasotaPetEnergy/reviews/?ref=page_internal
    De kan købes på https://www.hp-hundefoder.dk/lasota-energy/lasota-pet-energy-halsbaand


Kommentér på:
Køresyg hund/hader køre bil

Annonce