479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Do as i do video Do as i do video

Her træner jeg "do as i do" med min 9 mdr gamle tæve.

Konceptet er, at hunden skal kopiere, hvad jeg gør, det betyder at den skal tænke over hvilken handling den skal udføre. Man må ikke lave den samme øvelse mere end 2 gange i streg da det så bliver en indlæring og det er ikke meningen ??

jeg var super imponeret over hendes udførelse da det fx er første gang ever, at hun er blevet introduceret til ringeklokken og hune "bare" gjorde det smiley

https://www.youtube.com/watch?v=FL_7aOz4WGY&feature=youtu.be

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Do as i do video
  • #1   1. dec 2016 Sejt, det tror jeg vil bruge mere bevidst smiley

Når vi laver det, så Kia laver også rigtig mange responskæder, som din vov ...

• #3   1. dec 2016 Prøv at se den video jeg henviser til i.seriøs dog dancing.

Det er da lige noget for jer to. Det er jo også do as i do træning hun bruger.

Det ser nu også godt ud, det i to laver. Virkelig smuk hund. Hvad er det for en sele? Ser god ud.

• #4   1. dec 2016 Må jeg spøger hvordan man kommer i gang med at træne denne metode smiley

• #5   1. dec 2016 Frida: Her kom det ret meget af sig selv. Mange hunde spejler automatisk den adfærd de ser. Det er ofte konfliktnedtrappende, når det er i mødet med andre hunde.

Så de tilbyder selv den adfærd (spejling), og her skal du så ind og belønne, til den fanger, hvad du vil have den til.

Hvis jeg stiller mig med hænderne på vindueskarmen, og kigger ud af vinduet (der står ikke noget foran vinduet), så gør Kia automatisk det samme, med forpoterne.
    Hvis jeg sætter mig på en spisebordsstol, så kravler hun også op på en, hvis der er en ledig etc. Indimellem når hun at kravle op på min, inden jeg når at sætte mig, da hun kravler op, i samme sekund stolen er trukket langt nok ud smiley

Prøv at observere hvor mange gange om dagen, din hund i forvejen spejler dig. Når du står ud af sengen, gør hunden så det samme? Altså først ting der er naturlige for hunden, og så udbygge derfra. Det er i hvert tilfælde sådan vi startede smiley

En intelligent hund vil prøve at regne ud hvad du vil have den til, og lave responskæder (tilbyde forskellig adfærd, i håbet om at ramme den, der udløser belønning). Så er det om at få belønnet på den rigtige respons smiley

Så er der så også de uhensigtsmæssige spejlinger. At tænde/slukke touchlamper, at åbne køleskab, at åbne/lukke døre i tide og utide etc. Men altså, hunden kan jo også tænke selv smiley

• #6   1. dec 2016 Tror jeg vil prøve det med min smiley

• #7   1. dec 2016 Frida, Sanne har svaret ret godt på det, kan lige prøve at lægge en 5 min video op, der kan du se hvor frustrert min 9 år gamle tæve bliver fordi hun tror at hun skal lave en rundering, men jeg vil have hende til at sætte poterne på væggen ^_^

• #8   1. dec 2016 Salla: do as I do bliver også brugt med kroppen dvs hvis jeg snore rundt skal hunden også snore rundt og hvis jeg lægger mig ned og ruller, skal hunden også lægge sig ned og rulle ^_^ så det giver god mening at hunden lærer til sidst at spejle sig under dogdancing smiley

• #9   1. dec 2016 Ja og tænk lige på wowfaktoren ved det smiley

• #10   1. dec 2016 Her er videoen jeg nævnte før. Jeg laver flere fejl, for jeg skulle faktisk været gået videre med en anden øvelse, men hun slutter heldigvis øvelsen af godt.

Men det er tydeligt at se at hun er i gang med at rundere både mig og Lene min træner.

men hun klarede det alt i alt rigtig rigtig godt ^_^

https://youtu.be/wKMRAFtOME8

Kommentér på:
Do as i do video

Annonce