479 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Do as i do video Do as i do video
Her træner jeg "do as i do" med min 9 mdr gamle tæve.
Konceptet er, at hunden skal kopiere, hvad jeg gør, det betyder at den skal tænke over hvilken handling den skal udføre. Man må ikke lave den samme øvelse mere end 2 gange i streg da det så bliver en indlæring og det er ikke meningen ??
jeg var super imponeret over hendes udførelse da det fx er første gang ever, at hun er blevet introduceret til ringeklokken og hune "bare" gjorde det
https://www.youtube.com/watch?v=FL_7aOz4WGY&feature=youtu.be
4 synes godt om
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
Når vi laver det, så Kia laver også rigtig mange responskæder, som din vov ...
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.475
Det er da lige noget for jer to. Det er jo også do as i do træning hun bruger.
Det ser nu også godt ud, det i to laver. Virkelig smuk hund. Hvad er det for en sele? Ser god ud.
mar 2015
Følger: 22 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 411
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
Så de tilbyder selv den adfærd (spejling), og her skal du så ind og belønne, til den fanger, hvad du vil have den til.
Hvis jeg stiller mig med hænderne på vindueskarmen, og kigger ud af vinduet (der står ikke noget foran vinduet), så gør Kia automatisk det samme, med forpoterne.
Hvis jeg sætter mig på en spisebordsstol, så kravler hun også op på en, hvis der er en ledig etc. Indimellem når hun at kravle op på min, inden jeg når at sætte mig, da hun kravler op, i samme sekund stolen er trukket langt nok ud
Prøv at observere hvor mange gange om dagen, din hund i forvejen spejler dig. Når du står ud af sengen, gør hunden så det samme? Altså først ting der er naturlige for hunden, og så udbygge derfra. Det er i hvert tilfælde sådan vi startede
En intelligent hund vil prøve at regne ud hvad du vil have den til, og lave responskæder (tilbyde forskellig adfærd, i håbet om at ramme den, der udløser belønning). Så er det om at få belønnet på den rigtige respons
Så er der så også de uhensigtsmæssige spejlinger. At tænde/slukke touchlamper, at åbne køleskab, at åbne/lukke døre i tide og utide etc. Men altså, hunden kan jo også tænke selv
mar 2015
Følger: 22 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 411
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 579
sep 2012
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.475
sep 2012
Men det er tydeligt at se at hun er i gang med at rundere både mig og Lene min træner.
men hun klarede det alt i alt rigtig rigtig godt ^_^
https://youtu.be/wKMRAFtOME8
Do as i do video