{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Træne at blive "sat væk" {{forumTopicSubject}}

I løbet af de næste 2 års tid, skulle der gerne komme en hvalp mere til husstanden. Jeg er derfor begyndt at tænke i de baner, at have 2 (eller flere) hunde, og hvad jeg gerne vil kunne med mine hunde.

Dertil er jeg kommet til, at jeg gerne vil kunne tage dem begge med til træne, og "parkere" den ene hund, mens jeg træner den anden - og omvendt.

Det er faktisk et ret stort problem, fordi det er Nicki absolut ikke god til - men jeg kan jo lige så godt begynde at træne det nu, fordi det vil da også bare gøre mange ting lettere, når hun kan dét (selv med en hund) smiley

Hun kan slet ikke, at vi sætter hende og går - heller ikke ude foran butikken. I bilen er det derimod ikke et problem, hun siger meget sjældent noget (så skulle det lige være, hvis der gik en hund forbi der pludselig så MEGET farlig ud!!), men da vi ikke ejer en bil, er det jo ikke rigtig en løsning jeg kan regne med smiley

Og jeg tænker også, at hun da helt sikkert vil reagere endnu mere, når jeg går og træner, leger osv. med en anden hund.

Det må være "del 2" af denne træning - men i første omgang, har I nogle gode tips&tricks til, hvordan jeg begynder at træne dette? Er det en god idé, at have et tæppe/en kurv med, for at "markere", at det her er hendes område?

Er processen ikke meget lig "bliv"-øvelsen, blot hvor hunden også er bundet?

Hvordan får jeg trænet det, så det bliver en rolig og komfortabel øvelse for hende, og ikke et "stress-moment", at nu går mor/far?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne at blive "sat væk"
  • #1   23. feb 2017 Hvis hun har så svært ved det, så tror jeg faktisk, at jeg ville begynde med at træne det ind på et tæppe derhjemme.
    Når det virker der, så ville jeg begynde at tage tæppet med alle mulige andre steder.
    Og først når du faktisk føler, at hun er helt tryg og rolig ved at være på tæppet, så ville jeg smide en snor på, og binde hende.

    Så vidt jeg husker, ligger der noget blog om det inde på Hund og Træning. Om hvordan én af dem, lærer en hvalp, at ligge/sidde roligt og vente på et tæppe, mens de andre bliver trænet.


  • #2   23. feb 2017 Jeg har lavet bur-træning med mine og det er så effektivt, at de alle tre flyver ind i buret på et enkelt "ind".

    Kan anbefale susan garrets "Crate games".


  • #3   23. feb 2017 Jeg har overvejet bur, men det bliver desværre noget bøvl - det er ret tungt at have med sig rundt i hånden, i offentlig transport osv. til en schæfer smiley

    Hvordan vil du starte op hjemme? Her hjemme er hun jo ligeglad, om vi går fra hende - hun bliver oftest liggende. Det jeg synes er svært er, at det bliver meget hurtig en decideret øvelse, og det vil jeg helst ikke have, det skal være. Jeg vil ikke have hun er PÅ og har maks fokus - hun skulle gerne kunne slappe lidt af, ligesom i bilen smiley Jeg prøver lige at kigge på bloggen smiley


  • #4   23. feb 2017 Jeg ville bare træne det hjemme, for at vænne hende til lige netop det tæppe - så hun har den erfaring med sig, når du tager det med ud på den nærmeste græsplæne, på sportspladsen osv.

    En anden "genvej" kan være, at du får en anden til at belønne hende, mens du selv går/er på lidt afstand? Har du prøvet det?


  • #5   23. feb 2017 Det ER en øvelse. Men det kan også være en øvelse at slappe af.

    Mine kan også på et tæppe og det har jag fået ved at lære dem buret og derefter fjernet buret.

    De kan sagtens ligge på tæppet hjemme og ude, men jeg stoler ikke på at de bliver på stedet på samme måde som hvis de er i bur.
    Jeg er hende der slæber rundt med metalbure (dog ikke i offentlig transport).


  • #7   23. feb 2017 Jeg er egentlig ligeglad om hun sidder eller ligger - jeg tror muligvis, at hun vil foretrække at sidde op.

    Tak for god beskrivelse, Rotterne - det må vi i gang med smiley

    Og Karina, det har jeg faktisk ikke prøvet, det må vi også få sat i værk! smiley


  • #8   23. feb 2017 Det hjælper vi ihvertfald tit hinanden med på træningspladsen, Milla. Med overraskende gode resultater smiley

  • #10   23. feb 2017 Når jeg løber agility er den ene i bur, der kan jeg ikke bare dække den en af. Men ved trick bliver den ene "smidt" på tæppet (mine har lært fra 8-10 ugers alder at man ligger i sin kurv/tæppe eller bur (som er åben) når jeg spiser og man må ikke forlade stedet før man får en fri, det gør de bliver der når jeg træner med den anden. Men det har taget 1 år at lære den lille det når jeg træner og det er der ikke 100% for hun vil så gerne arbejde

Kommentér på:
Træne at blive "sat væk"

Annonce