{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Vågner om natten og skal tisse {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er så heldige at have denne lille hund. Som nu har fået den idé at hun skal ud og tisse om natten. Min stakkels mand vågner kl 04 - 05 stykker hvor at hun sidder for enden af trappen og piver. Jeg hører hende ikke når jeg sover, så det går desværre udover min mand.

Det skal siges at hun sagtens kan holde sig når vi er taget på arbejde osv. Plus hun er 15 måneder gammel, så vi burde da ha overstået de mange tisse ture.

Vi har prøvet at give dem aftensmad senest kl 18 og ventet med at lukke dem ud til omkring kl 22 - 23 stykker. For at være helt sikre på at der kommer en tisse tår.


Er der nogen der har en idé til hvad vi kan gøre?
Min stakkels mand trænger til sin søvn smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vågner om natten og skal tisse
  • #2   1. jun 2017 Vi har første sal i vores hus, så hundenes senge står under trappen, mon det kan være fordi at når han vender sig at hun tror at han står op.

    Jeg har dog os haft oplevet at hun piver fordi at den lille hund ligger i den kurv som hun gerne vil ligge i.


  • #4   1. jun 2017 Gustav er nattisser, og nat drikker så jeg bliver altid vækket mindst to gange om natten, måske er jeg sær men jeg synes det er charmerende at skulle op for at hjælpe lille gussemand smiley
    også selvom jeg kan være træt nogle dage smiley


  • #6   1. jun 2017 Det er så rart med lem i døren - så skal man ikke bekymre sig om den slags. Hundene får opfyldt deres behov for at gøre sig ren og temperaturregulere sig helt af sig selv.

  • #7   1. jun 2017 Trine

    Hvis hun gør det efter min mand er taget afsted, så står jeg op og siger godnat Enja, så plejer hun at stoppe.


  • #8   1. jun 2017 Malene

    En hundegård ville være skønt! smiley men faktisk så tror jeg at de så ville stå og gø hele natten smiley


  • #10   1. jun 2017 Måske har hun det som min Celtia, der mener man står op, når det bliver lyst smiley

    Jeg står tidligt op i hverdagen, men i weekend og ferie vil jeg jo gerne sove lidt længere, også selv om det er sommer smiley
    Jeg står så op og lukker hundene en tur ud og går så ind i seng igen, så langt så godt, men så kommer problemet, for hun gider ikke sove mere og begynder at dutte mig i nakken. Men eftersom hun har været ude, ved jeg at hun ikke er trængende, så jeg kan bedre begynde bare at forlange, at hun skal sove videre. Celtia er nu 10 år, og hun har stadig ikke helt opgivet tanken om, at man står op, når det bliver lyst, så der er nok ikke så meget håb forude smiley

    Hvis en af mine markerer for at ville ud om natten, så kommer de ud. Jeg skal føle mig meget sikker på, at det ikke er fordi, de er trængende på den ene eller anden måde, før jeg begynder at insistere på. at de bare skal sove videre. Og egentlig vækker det mig mere end bare at tusse ud og åbne døren til haven, selv gå på toilettet, kalde hunde ind og så gå ind og sove videre.

    Og så har jeg altså prøvet at insistere på, at de var velluftede og bare skulle sove videre, og så viste det sig, at en af dem havde dårlig mave og endte med at skide inde. Synd for hunden, der virkelig havde gjort hvad den kunne, og ulækkert for mig.

    Jeg har ofte hunde ude en gang om natten, selv om de sagtens kan holde sig 10 timer om dagen, så for mig at se er det ikke noget stort problem. Men hvis I vil være sikre på, at hun gør sig helt ren om aftenen, så gå en tur lige inden i går i seng i stedet for bare at lukke hende i haven.


  • #11   1. jun 2017 Trine

    Vi går i seng kl 22 - 22:30 og hvis ikke Enja når at vække ham, så ringer hans vække ur kl. 5:30 eller kl 06:00 og der kommer de ud og tisser jeg står op omkring kl 07:30 og lukker dem ud igen smiley


  • #13   1. jun 2017 Tag hunden med i soveværelset fx i et bur ved siden af din seng, så kan du bede den lægge sig igen hvis den vågner.
    Når det er sagt tænker jeg at måske kan hunden ikke holde sig længere, min den ene skal altid ud omkring kl 5, længere kan hun ikke holde sig, jeg står bare op;)


  • #17   1. jun 2017 Ulla

    Du har helt ret. Men desværre tisser Enja ikke når vi er ude og gå ture smiley


Kommentér på:
Vågner om natten og skal tisse

Annonce