{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Hund gør? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Her på det sidste er min hvalp på knap 10 måneder begyndt at gø... Ret meget faktisk!!
Hun gør af mig når jeg sidder ved spisebordet (hun får ikke mad når jeg spiser der), når jeg sidder ved sofabordet eller på altanen.
Ligger jeg i sengen er der stort set aldrig noget.

Og ja, indrømmet.. Jeg har lavet en stor fejl!!
For jeg har givet hende opmærksomhed i form af nej, stop, ti nu stille osv.
Og nej.. Det hjælper ikke, det ved jeg godt! smiley
Jeg ville jo helst ignorere hende total, men bor i opgang og har en masse naboer og mine vinduer er åbne 24/7 for ellers kan jeg ikke holde ud at være her.
Og jeg vil helst ikke have klager!!
Jeg flyttede ind for 4 måneder siden.

Hun gør også når vi er hos min mor.
Det er os hun gør af.
Hun vil have vores opmærksomhed og vil have os i leg, det er jeg sikker på.
Jeg går 2-3 ture med hende om dagen, leger med hende og træner lidt i løbet af dagen.
Så tror hverken hun er understimuleret eller overstimuleret...?!?

Men hvordan stopper jeg hende?
Er der ikke andre løsninger end at ignorere?
For har prøvet og hun er en stædig lille dame som ikke bare giver op, og det kan jeg ikke rigtig byde mine naboer smiley

Håber i har nogle gode råd jeg kan prøve af smiley

Go' dag smiley


Kommentarer på:  Hund gør?
  • #1   27. jun 2017 Der er 2 veje ud af dit problem, ingen af dem er nemme, men begge kan klares relativt hurtigt hvis dig og din hund har et tæt tillidsbånd.

    1) Du lærer den at stoppe med at gø. Hver gang den holder en pause (helst en pause for at aflure din reaktion, men det kan godt i starten bare være en træk vejret pause) siger du med glad stemme, men fast! 'tavshed' og giver en godbid. For hver dag, eller efter hvor hurtigt din hund lærer, skal der fra 'tavshed' til godbid gå flere og flere sekunder i mellem.

    2) Din hund mangler måske opmærksomhed og stimulering, men det lyder mere som om den har svært ved at slappe af. Hver gang din hund ligger stille i kurven/tæppet enten og bare holder øje, eller gnaver lidt i et torvvæk, så gå over med en godbid og ros hunden. Stille og roligt finder hunden ud af at det er rigtig dejligt at ligge helt stille for sig selv. Det tager lidt tid og lidt tålmodighed, men både dig og din hund har brug for at den kan slappe af alene

    2 andre tips: http://www.dog-wise.dk/kraever-din-hund-opmaerksomhed.html


  • #2   27. jun 2017 Tak for dit gode svar, Trine smiley
    De skal prøves af!!
    Er bare så bange for at komme til at belønne uønsket adfærd, for godbidden skal jo falde det helt rigtige tidspunkt!!
    Lige som når jeg reagere på hendes gø'en med ord får hun jo også opmærksomhed, hvilket jeg godt er klar over er forkert!
    Men jeg vil prøve dine råd, tak smiley


  • #3   27. jun 2017 Det en Boston smiley

    Kan se det er en unghund og de har deres ideer i den alder smiley
    Vil pakke hende væk når hun gør det, men f.eks giv mave i spil og søgeleg i lejligheden. Giv hende et job, min hjælper med vasketøjet og lær hende at gå hen og ligge sig smiley


  • #4   27. jun 2017 Ja, det er en svær balance at give godbidden for tavshed og ikke som belønning for at gø. Derfor at det er nemmest hvis der er en pause for at se reaktioner, og ikke bare en træk vejret pause. For dem kæmpede jeg med at ramme, da vi startede efter 48 timer med jeg går på wc uden hund, men kunne jo ikke komme ud fra wcet før hun var stille.

    Jeg prøver lidt med en hvalp der 'snakker' fra smiley kl 4 til jeg står op. Jeg ville elske hvis vi kunne starte dagen bare lidt senere end kl 4... Men hun er mega frisk, piver, snakker, pludrer, gør lidt, hopper rundt, hiver ting ned. Men jeg tror hvis jeg passer på ikke at belønne, at mit går over med tiden. Hvis ikke, holder jeg hende bare vågen til kl 12 så vores døgnrytme matcher smiley Men hendes problem er jo at hun er psycho understimuleret efter at have sovet i 10 timer.


  • #5   27. jun 2017 Trines første råd er rigtig godt, og også delvist sådan vi lærte Atlas ikke at gø, men du skal passe på, at det ikke bliver til en kæde. Altså at hunden begynder at gø et par gange for så at være stille, fordi den ved, at så får den en godbid.

    Noget vi også gjorde, når Atlas helt tydeligt gøede for at få opmærksomhed var, at forlade rummet og først vende tilbage, når han var stille. Og så selvfølgelig give ros og opmærksomhed.


  • #6   27. jun 2017 Jeg ville nok prøve at sætte hende i gang med noget inden du sætter sig til bords (hvis du ved hun gør det hver gang du sidder ved bordet). Giv en søgeopgave, et ben eller noget i den stil, så hun er optaget mens du spiser smiley Så "fanger" du hende nemlig inden hun overhovedet er gået i gang tænker jeg smiley




  • #8   27. jun 2017 Tak for jeres råd smiley

    Jinx
    Gåturene kan jeg ikke skrue op for, hun må/kan ikke gå mere end hun gør nu.
    Men vil prøve at give hende nogle flere opgaver i løbet af dagen. smiley



  • #10   27. jun 2017 Jeg går 2-3 ture om dagen på ca. 1 times tid af gangen. Hun kan ikke mere end det...
    Så må træne noget mere med hende i løbet af dagen smiley


  • #12   27. jun 2017 2-3 ture a 50 min varighed kan vist næppe skaleres op, uanset om han måtte eller ej smiley

    Bodhi (7 md) gør ikke, med mindre der er nogen ved døren eller naboens schæfer gør og vinduet er åbent.

    Til gengæld vil han springe op eller nappe i mit ærme eller mine fødder, hvis vores tur er strukket lidt over tid, før vi kommer ud. Så skal der ske noget. Så samme princip, bare et andet valg af uvane.
    Han synes også at have langt mere krudt end en almindelig gåtur ville kunne klare (35 min for ham, ca). Så det bliver kombineret med apport, lidt træning, snusen efter godbidder (efter bedste evne - jeg ved ikke helt hvad jeg laver), en legeaftale eller trækkeleg. Vi går aldrig bare en tur, det ville slet ikke være nok til at holde ham rolig.

    Og så små 2 min træning i dagens løb.
    Men jeg er også hjemme hele dagen, så det er lidt en luksus at kunne gøre det sådan.

    Pointen er, at de unoder han får, er helt igennem ris til egen røv, når jeg ind imellem ikke lige får taget mig sammen til at arbejde med den kvikke hjerne og uanede mængder af energi, han har.


  • #14   27. jun 2017 Har hun egentlig nogle lege venner ?? Nogen hun kan mosle med?? Er du medlem af Boston gruppen på Face?? De har forskellige grupper i landet hvor de mødes leger og deler erfaring smiley

  • #15   27. jun 2017 Ja, hun har nogle få gode venner her hvor vi bor. smiley
    Ja, er medlem smiley


Kommentér på:
Hund gør?

Annonce