{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

En gang for alle - WP er ikke synd! {{forumTopicSubject}}

Nej - nu har jeg set samtlige tråde, gang på gang hvor folk råber op om at Weight Pull er synd for hunden...

Træningen foregår under kontrollerede forhold, hvilket vil sige at man har mulighed for at blive lært ordentligt op i teknikker og metoder.
Man bruger specielt-lavede seler, som gør at hunden trækker med de rigtige muskler, og ikke med hele kroppen eller nakken... Hunden får ikke vægt på før den er trænet op i tilvænning og teknik, og ikke engang dér får den rigtig vægt på... Den starter med et almindeligt bildæk - og så bygger man først stille og roligt op i vægten.

Hunden får lov til at yde noget og den får lov og bruge sine kræfter fornuftigt (og det er ikke kun "muskelhunde-racer" der egner sig).

Hvad er det der er galt i det?

For yderligere information se evt. www.weightpull.dk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En gang for alle - WP er ikke synd!
  • #1   14. dec 2006 Ja og nogle er til udstillinger andre er til agility....

• #2   14. dec 2006 Der bliv linket til en video i en anden tråd, hvor det var pittbull ? der trak.

Hundene skulle virkelig lokkes, og de sprang frem og hoppede op efter lokkemaden, hvilket fik det til at se ud som om de kunne gøre skade på sig selv.
    Efter min mening ikke meget med weightpulling at gøre, men nu har jeg jo heller ikke forstand på det.......

• #3   14. dec 2006 Alex: Nej, og som jeg også skrev i den tråd, var det IKKE den rigtige måde og gøre det på... Det lignede snarere noget "bag-gårds konkurrence" for at tjene lidt hurtige penge.... Sådan foregår det absolut ikke når det er "professionelt"...

• #4   14. dec 2006 jeg synes ikke det er synd hvis det bliver gjort rigtigt, og uden pis tror min blaning vil være god til det, hun elsker at bruge sin krop og trækker ofte vores dogoer på 45 kg hen over gulvet, så lidt stærk er hun da den bette skid

• #5   14. dec 2006 Linket er her

(link fjernet)

• #6   14. dec 2006 Majbritt: Jamen du skal jo være velkommen til at komme forbi og prøve - vi har jo en sele i kan prøve med... Og se om det er noget for hende...

• #7   14. dec 2006 det er hvad man har lyst til at beskæftige sig med, bare man gør det rigtigt, og nok ikke hjemme i haven. før man er sikker på hvad man går ind til og ikke ødelægger hunden.

• #8   14. dec 2006 Alt med måde.... Jeg synes det lyder som en god sport, men det kan også blive for meget..
    Lidt ligesom med bodybuilding... okay, men også føj hvor grimt

• #9   14. dec 2006 Mark: Jeg kan godt forstå at Princess skal lære det - hvis det bliver gjort rigtigt NYDER de fleste hunde det... :O) Så god fornøjelse...

Kirsten: *gg* vil godt se Dusia trække - men på den anden side dér hvor vi køber seler i USA har hun billeder af en dansk svensk lignende hund der trækker... De er jo også små... :O)
    Men noget andet er, det med et reb har ikke noget og gøre med en sport - men at man lader hunden bruge og fremprovokerer sit drive og sin udholdenhed - hvilket jeg absolut IKKE kan se nogen grund til, men det er jo en helt anden sag....!

• #10   14. dec 2006 Vi har snakket om selv at gå til det med Amigo, men det lå vidt rimlig langt væk, men nu når vi flytter til Ishøj er vi rykket et stykke tættere på. Nogen der ved hvad det koster.

• #11   14. dec 2006 Maria: Vi gør det hjemme i haven, men har også været i Slagelse for at lære de rette teknikker... :O)

Alex: Præcis!!!! Derfor er det også vigtigt at man ikke læsser mere på hunden end hvad den kan trække... Man ser jo indimellem nogle som skal overdrive og bare bliver ved med at læsse på... DET er ikke sundt...

Mark: Det er kan du også sagtens - bare du lærer og gøre det rigtigt først... *ss* Og med hensyn til vægten - jamen bare hun kan trække unger rundt på en slæde så er det jo også lidt sjovt samtidig med....

• #12   14. dec 2006 Vi har prøvet det en enkelt gang derhjemme på en græspålæne med et dæk og selvfølgelig en helt almindelig sele bare for at se om han kunne lide det.

Og efter hvad jeg kunne se så han ud til at være helt vild med det.

• #13   14. dec 2006 Camilla og Michael: Hvis i skal træne i nærheden af Ishøj er det vist ikke Weightpull.dk der står for det - så jeg ved desværre ikke hvad prisen er....

• #14   14. dec 2006 anne: hvor er det??? kan godt huske i snakkede noget om at starte det op??? skal bare lige spørge om en ting?? stresser man unden meget op?? phoebe går nemlig til adfærdsbehandling pga stress, så ve dikke om det er en god ide, jeg skal nemlig prøve at finde nogle aktiviter til hende hvor hun ikke stresser helt vildt

• #15   14. dec 2006 Mark: Kan jeg godt forstå - det er også skønt og se sin hund nyde og bruge sine kræfter på en sund og fornuftig måde...

Camilla & Michael: Pas på med at bruge almindelige seler, de støtter ikke de rigtige steder...

Kirsten: Du skal være velkommen, men tror vi skal have fat i en lidt mindre sele så... :O)

• #16   14. dec 2006 Mark Blom.

Okay, ved du noget om hvor meget det koster?

• #17   14. dec 2006 hunden = unden

• #18   14. dec 2006 Majbritt: Jamen vi er flyttet til Dronninglund - så det er her det er... *gg* Pga manglende interesse fra andre, er der ikke blevet lavet decideret træning, men i er alligevel velkomne...
    Mht. stress, vil jeg ikke mene det stresser hende, så længe der ikke kommer for meget vægt på, så hun skal til og bruge nogle ressourcer hun ikke lige umiddelbart har.. Baloo stresser også nemt, men synes ikke han stresser over at skulle trække....

• #19   14. dec 2006 *Lille blub- nu med rødt hår!!! UPS! *

Vi har også kun gjort det en enkelt gang for at se om det var noget han kunne lide, men vi kunne godt tænke os at gå rigtigt til det, men nu skal vi lige flytte først og have økønomien til at hænge sammen.

• #20   14. dec 2006 (link fjernet)

Her bestiller vi seler, og her kan i se hvordan en rigtig WP sele skal se ud... :O)

• #21   14. dec 2006 fedt, gider du at sende dit nummer i beksed center, så ringer jeg lige til dig, vil helt vildt gerne prøve det

• #22   14. dec 2006 Hold da op, de er godt nok store, men de ser super gode ud.

• #23   14. dec 2006 Majbritt: Gjort...!!! :O)

Camilla og Michael: Store? Har du så set det billede med den lille hund??? :O) Men de er virkelig gode - og super kvalitet... Man kan få dem speciel syet... Vores er dem der hedder the american harnesses...

• #24   14. dec 2006 Jeg interesserer mig MINUS for weigthpull, men har da alligevel en kommentar til tråden.

Synes det er ret normalt herinde, at man udtaler sig om ting man ikke har forstand på.

Der er så mange ting der er "synd" for hundene, og der er tilsyneladende kun én rigtig måde at holde hund på - nemlig den som personerne der altid er ude med riven gør det.

Jeg har fået at vide at gr. C (forsvarsarbejde), som er en del af det program jeg træner med min hund, gør hundene aggresive !!! Og det får jeg at vide af folk, som absolut INTET aner om gr C arbejde.

Så til det første indlæg - keep up the good work -

Hellere en hund, der får brugt lidt energi og oplever nogle ting, end en, der ligger og keder sig ihjel på en sofa.

/Martine

• #25   14. dec 2006 Martine: Tak for dit indlæg - og det er jo en ærlig sag at WP ikke interesserer dig... Det er jo en smags sag... Og jeg kan kun give dig ret i de ting du ellers skriver i dit indlæg - og synes bestemt ikke forsvarsarbejde gør hunden aggresiv hvis blot det bliver gjort rigtigt...
    Så det er jo lidt samme princip... :O)

Men tak for dit indlæg og din mening... *ss*

• #26   14. dec 2006 Alle ting kommer an på hvordan man udfører dem efter min mening.

gr. C gør dem ikke aggressive, men det lukker op for nogle mekanismer som man skal vide hvordan man styrer. Man lærer ikke en hund at bide arm, medmindre man har styr på den og ellers ved hvorfor/hvordan.

Weightpull er sjovt of gavnligt for hunden så længe man ikke overanstrenger den..

Agility er sjovt og stimulerende, mens rendyrket højdespring på faste spring og uhensigstmæssig underlag kan ødelægge led.

Svømning i de rette doser, er godt for led og muskler, mens overdrevent forbrug kan give smertefulde *skader* (watertail) i starten hvis ikke man er forsigtig

Det var mine 50 øre...

• #27   14. dec 2006 Søster: Jeg giver dig 110% ret... :O)

• #28   14. dec 2006 Søster -

Det er ikke korrekt, det du skriver der. Du "lukker ikke op for mekanismer" i hunden, fordi du træner den i forsvar. Du udnytter hundens naturlige byttedrift, det er en drift alle hunde er i besiddelse af (eller burde være). Ergo har det INTET med aggresion at gøre !

Og man lærer heller ikke hunden at "bide arm". Man lærer hunden at bide i et skind/en bidepølse fra start af. Dernæst "flytter" man pølsen op på figurantens arm. Men for hunden er det den samme ting. Og hvis du har overværet gr C træning, vil du også se, at når hunden vinder ærmet er den 100% ligeglad med figuranten.

Og iøvrigt er der ikke noget der indikerer at hunde, der bliver aktivt brugt i gr C, laver flere bideskader på mennesker end hunde er ikke bliver trænet.

Det var så mine ... :o)

• #29   14. dec 2006 Ups -

Jeg skrev :
    "Du "lukker ikke op for mekanismer" i hunden, fordi du træner den i forsvar."

Ikk korrekt - der skulle naturligvis have stået "forsvars-ARBEJDE eller gr C" .. ikke helt det samme :o)

• #30   14. dec 2006 Martine: Jeg tror Søster gav dig ret - og jeg vil da mene, som jeg skrev før, at det kun skal trænes hvis man ved hvad man har med og gøre - og tror også det er det Søster mener.... Uden at ligge ord i munden på hende...

• #31   14. dec 2006 Lille Blub -

100% enig i at det kun skal trænes hvis man ved hvad man har med at gøre. Men sådan er det jo med alting. Hvis jeg, f.eks, går ud og træner WP med min malle, og INTET aner om det .. tja, så er sandsynligheden vel også ret stor for at han kommer til skade, ikke ???

Der hvor jeg opponerer er, at der ikke i IPO programmet som jeg træner, bliver trænet aggresion frem i hundene - og det er lidt vigtigt for mig at slå fast.

ligeså vigtigt som det er for dig at WP IKKE er synd :o)

• #32   14. dec 2006 Martine: Jeg kan følge dig 100% - synes det ER vigtigt at slå fast, at bare fordi vi træner vores hunde i andet end lydighed og agility skader vi ikke hunden - vi ved hvad vi gør og vi driver ikke særlige drifter eller mekanismer frem i dem... Andet end at de får lov og arbejde og have det sjovt...

• #33   14. dec 2006 Lille Blub

1000 % enig :o)

• #34   14. dec 2006 Jep.. gav bare ret...
    Men *bide arm* kommentaren viser jo også bare at jeg ikke er den der skal begynde at træne den slags herhjemme, hvilket yderliger understøtter vores pointe

• #35   14. dec 2006 Synes bestemt ikke det er synd, som du siger så er det jo ikke bare at smide hunden ud at trække 500 kg, det bliver trænet og er i mine øjne ikke mere synd end alt det andet hundesport eller at en slæde hund skal trække en slæde, faktisk skulle det være rigtig godt for hunden og jeg har hørt at mange hundene finder en stor glæde i det smiley

• #36   14. dec 2006 Nat: vores gør ihvert fald... han bliver helt fjollet bare vi finder selen frem og piber hvis andre får den på.... (freja brugte den på et tidspunkt....)

Kommentér på:
En gang for alle - WP er ikke synd!

Annonce