Aktivitetsspil, bruge munden? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har sådan et aktivitetsspil hvor hunden skal bruge munden til at løfte nogle dutter så den bagefter kan bruge poten til at hive pladen med guf i ud.
Men men men, min hund tror at hvis ham kradser længe nok på sutterne så hjælper det nok (det har jo virket på alle de andre nemme spil) ??
Sååå gode råd til hvordan jeg får hunden til at forstå at det er munden der skal aktiveres modtages med glæde??
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 604
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.353
Ellers er der den oprindelige vej: lad ham regne det ud selv. Det tager tid, men det er sjovt nok også det sværeste
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
jun 2013
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
Manilla fatter ikke en meter af det, og har heller ikke tænkt sig at gøre noget forsøg på at finde ud af det
Nu er hun så heller ikke den mest godbids orienterede hund, hvilket ikke gør det nemmere. Men hun kan og vil gerne lave fodersøg udendørs, så det er ikke fordi, hun slet ikke gider godbidderne. Hvis jeg får nogen af dem til at rulle ud, for at vise hende at det kan lade sig gøre, så spiser hun dem.
Men Manilla mener, at livet leves udendørs, og når jeg forsøger at aktivere med diverse indendørs aktiviteter, er det generelt fordi, de af en eller anden grund ikke må komme ud. De andre hunde synes, det er sjovt, men Manilla konstaterer, at jeg gemmer godbidder, som hun ikke lige kan nå, og opgiver med det samme og begynder i stedet at glo ud af vinduerne på det forjættede land udenfor. Eller hun stikker næsen ind i en lille sprække, hvor der er en utæthed bag et skab og står og snøfter højlydt for at få fat i de spændende dufte fra haven.
Det er ikke mit indtryk, at hun ellers er mindre begavet, men den slags aktivering har jeg simpelthen ikke formået at få hende til at interessere sig for.
jun 2013
Enten dropper jeg det, eller også må jeg finde på nogle andre ting hvor han skal bruge munden for at få ham det lært ??
Cuba kaster også sin kong for at slå det ud der er inde i, det ser skægt ud..
Aktivitetsspil, bruge munden?