{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
397 visninger | Oprettet:

Aktivitetsspil, bruge munden? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har sådan et aktivitetsspil hvor hunden skal bruge munden til at løfte nogle dutter så den bagefter kan bruge poten til at hive pladen med guf i ud.

Men men men, min hund tror at hvis ham kradser længe nok på sutterne så hjælper det nok (det har jo virket på alle de andre nemme spil) ??

Sååå gode råd til hvordan jeg får hunden til at forstå at det er munden der skal aktiveres modtages med glæde??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aktivitetsspil, bruge munden?
  • #1   8. feb 2018 Den her er det.. smiley

profilbillede
  • #2   8. feb 2018 Det fede ved spil til hjernerne er, tadaaaaa, at de skal bruge hjernen til at regne det ud! Du kan guide, enten ved at klikke for at han rører dimsen med munden, eller ved "do what I do", altså at du løfter dimsen og "roser" dig selv.

Ellers er der den oprindelige vej: lad ham regne det ud selv. Det tager tid, men det er sjovt nok også det sværeste smiley

• #3   8. feb 2018 Du kan hjælpe ham på vej ved at lægge en godbid under dimsen og evt. presse den lidt fast.

• #5   8. feb 2018 Tak for forslag.. Frem med tålmodigheden, det var jo også meningen det ikke skulle være for let..;):p

• #6   9. feb 2018 ... og så er der bare hunde der ikke liiiige har kapaciteten til at løse den slags opgaver hvor de skal gøre hele to ting. Min Perle er nok lidt 'blond' men hun giver slet og ret op når hendes defaultløsning - kradse kradse kradse - ikke virker smiley Sidst jeg præsenterede hende for et aktivitetsspil fik hun et meget opgivende ansigtsudtryk ('IIIHHH de er altså altid så svære") og skred.

• #9   9. feb 2018 Godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der har en hund, der er helt blank, når det kommer til aktivitetsspil eller lign. smiley

Manilla fatter ikke en meter af det, og har heller ikke tænkt sig at gøre noget forsøg på at finde ud af det smiley Og så er det for øvrigt lige meget, om det er noget så simpelt som godbidder i en tom sodavandsflaske, bustercube eller lign. eller et nemt træspil, hvor der bare skal skubbes til nogen brikker for at få fat i godbidderne.
    Nu er hun så heller ikke den mest godbids orienterede hund, hvilket ikke gør det nemmere. Men hun kan og vil gerne lave fodersøg udendørs, så det er ikke fordi, hun slet ikke gider godbidderne. Hvis jeg får nogen af dem til at rulle ud, for at vise hende at det kan lade sig gøre, så spiser hun dem.

Men Manilla mener, at livet leves udendørs, og når jeg forsøger at aktivere med diverse indendørs aktiviteter, er det generelt fordi, de af en eller anden grund ikke må komme ud. De andre hunde synes, det er sjovt, men Manilla konstaterer, at jeg gemmer godbidder, som hun ikke lige kan nå, og opgiver med det samme og begynder i stedet at glo ud af vinduerne på det forjættede land udenfor. Eller hun stikker næsen ind i en lille sprække, hvor der er en utæthed bag et skab og står og snøfter højlydt for at få fat i de spændende dufte fra haven. smiley

Det er ikke mit indtryk, at hun ellers er mindre begavet, men den slags aktivering har jeg simpelthen ikke formået at få hende til at interessere sig for.

• #12   9. feb 2018 Cuba har fået sit spil igen idag og han har kun løst dem han kan, resten har han prøvet på flere gange, han prøver ikke engang at bruge munden.

Enten dropper jeg det, eller også må jeg finde på nogle andre ting hvor han skal bruge munden for at få ham det lært ??

Cuba kaster også sin kong for at slå det ud der er inde i, det ser skægt ud.. smiley

Kommentér på:
Aktivitetsspil, bruge munden?

Annonce