521 visninger
|
Oprettet:
kontakt træning... hjælp... {{forumTopicSubject}}
Min hund er enten for utålmodig eller slet slet ikke madglad nok...
Jeg er ( nok liiiiidt for sent) gået i gang med kontakt træning med shorty, altså sidde på gulvet med en godbid i den ene hånd som hunden først får når vi har øjenkontakt...
problemet er bare at shorty kigger på godbiden, skraber lidt på hånden og så ellers bare går igen...
Hvad gør en "mor" i sådan en situation ?
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
maj 2005
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Klikkeren er også genial her, da klikket falder i samme sekund jeres øjne mødes og godbidden så kommer flyvende...............
Jeg brugte selv den med godbid mellem læberne da Carlos var mindre og vi gik ude......det holdt kontakten selv i lømmelalderen ;0)
maj 2005
Der er ikke de store problemer med øjenkontakt når vi er ude, han er meget opmærksom på hvad jeg laver og hvor jeg går hen ( pånær når vi er en del hunde afsted - eller når han lige finder en tissetår fra en tæve i løb.. )
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.827
Måske skulle du prøve at bruge den bold han render rundt og leger med som belønning istedet for ?
På mig lyder det som om han overhovedet ikke er interesseret nok i den guffer du har til ham. Hvis han ikke lige får den, så er det lidt ligemeget for ham.
For at kunne bruge klikkeren, er du jo nødt til at skabe et "behov" hos hunden, og det har han slet ikke nu, som jeg ser det. Han skal være endnu mere vild efter den belønning du har til ham, og så er det i realiteten fuldstændig ligemeget hvad det er - bare noget han godt vil "slås" lidt for ..
Så måske er der noget rigtigt godt guf, han næsten vil "slå ihjel for" som du kan bruge - et tøjdyr, bold eller noget ??
vh Martine
maj 2005
maj 2005
tak for hjælpen
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.827
Kan du ikke give ham noget af "jeres" mad og så rose ham når han tager det - bare i starten ?
Så han finder ud af, at det, når du eksempelvis sætter dig ned på gulvet med noget af det "gode" mad, er rigtigt godt at han kigger på dig ??
Gør tingene sort/hvid for ham - og nemt i starten. F.eks ved at du kun forlanger øjenkontakt hvis du sidder på gulvet hos ham .. så tror jeg ikke han blander det sammen med at tigge ..
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 300
Det plejer at hjælpe med lidt ekstra gode guffer.
Det er en rigtig god idé den med at tage guffen i munden.
Der er mange hunde, der er meget fokuseret på hænderne fordi, det er dér gufferne plejer at komme fra, derfor er det godt i en kontaktøvelse, netop at spytte gufferne ud, så hunden finder ud af, at gufferne ikke nødvendigvis kommer fra hånden.
Hold armene ud fra kroppen til siden, så du står/sidder som et T, (så kan han heller ikke skrabe på dine hænder). Hvis han stadig ikke vil fokusere på dig, men kun hænderne, kan du ligge dem om bag nakken, og der kan derved hurtigere blive skabt kontakt.
kontakt træning... hjælp...