{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Hjælp min hund er bange {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg fikke hvalpe på min husky tæve, fik 4 flotte hvalpe som nu er lidt over 1 år. Jeg har fået den ene hvalp tilbage efter 4 mdr på pension. Han er nu 15 mdr og jeg fik i starten ud fra at han var dominant og agressiv overfor store hunde MEN jeg har fundet ud af at han bliver bange og anspændt hvis de kigger på ham eller kommer for tæt på ?? nu var jeg ude og gå en lang tur med ham og hans bror (som ikke kunne kende hinanden) min var nødt til at gå med hund kurv på da han vil forsvare sig af igen grund. De kunne godtænke snuse sammen og gå ved siden af hinanden så længe de ikke tænkte på hinanden.
men min turde næsten ikke og gik en del og gemte sig bag mig. Og hvis han kom foran trak han helt vildt.
Min knurrer og rejser alle hår hvis bare den anden kigger på ham, den anden ignorer ham for det meste men bliver self sur når det bliver for meget. Min er bare SÅ anspændt og bange og derfor viser sig. Jeg ved godt nok ikke hvad jeg kan gøre udover at tage sådan nogle ture rigtig ofte. Men hvis ingen har tid? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min hund er bange
  • #1   21. mar 2018 Jeg ville få fat i professionel hjælp

  • #2   21. mar 2018 Og sørg for at det er en der forstår at hunden er utryg, så du ikke får fat i en der vrøvler om dominans og at du bare skal sætte ham på plads, alfarulle ham, og hvad der ellers findes af håbløse råd

  • #3   21. mar 2018 Det er ikke en holdbar situation.
    En utryg, bange eller aggressiv Siberian husky er en meget stor mundfuld, som kræver meget kyndige hænder, for at hunden ikke bliver farlig for omgivelserne.
    Er det forstået rigtigt, at du har købt en hund hjem, som ikke kan med din anden hund og udløser den beskrevne adfærd? For så ville jeg straks finde et hjem med andre forhold og kompetencer til hunden. Der er ingen grund til at skabe uro i din nuværende flok, og ingen grund til at udsætte den stakkels hund for flere skift. Den har tydeligvis rigeligt med skeletter i skabet fra tidligere svigt.


  • #4   21. mar 2018 Som jeg forstår det - så er det din hvalp af eget opdræt, du har taget retur? Stor respekt for den beslutning.

    Men som Malene skriver, så kan det godt være, at det vil være bedre for ham istedet at komme ud i en anden kompetent familie hurtigst muligt. En angst/usikker stor hund, der reagerer ved at blive udfarende kræver ufatteligt meget (jeg taler af erfaring), så det er vigtigt, at han kommer det helt rigtige sted hen.

    Hvis du selv vil arbejde med det, så kan jeg anbefale en BAT-instruktør. Det har udvirket små mirakler for mig, men jeg har så været så heldig, at det kun er fremmede hunde, der er trigger, og ikke flokken derhjemme. Det tror jeg ærligt talt ikke, jeg havde kunnet håndtere.

    Held og lykke til jer begge - håber at alt løser sig smiley



  • #5   21. mar 2018 Malene nej der er intet med vores anden hund. Han kan godt med træver men hanhunde er han bange for, dog ikke små hunde. Han har boet hos samme familie før men skiftet mellem hjemmet hos mor /far/storesøster så 3 forskellige steder før han kom på pension og ja det er eget avl jeg har taget tilbage. smiley
    Mht mennesker er han også meget usikker for alle drenge over 10 år men der stikker han halen mellem benene. Og så tager han det meget stille og er utrolig nysgerrig. Han kunne aldrig finde på at bide nogle mennesker, han er en meget underlegen hund, meget sød og kærlig men bange for store hanhunde. Han forstår ikke små hunde for hvis de er agressive synes han at de er det sjoveste i verden og bryder ud i leg ??


  • #6   21. mar 2018 Han har helt sikkert været ude for nogle oplevelser, der har "sat sig" i ham. Det giver også fint mening, at de store hunde og store mænd, virker farligst for ham.

    Kan kun gentage, at jeg tror BAT ville være en fantastisk træningsform, der ville kunne give jer en masse værktøjer til at hjælpe ham.


  • #7   21. mar 2018 Jeg tror du har brug for lidt hjælp til at aflæse hundene. Det stemmer nemlig ikke helt, det du fortæller.
    Jeg forstår ikke du vil bringe din flok i fare, ved at tage en anden hund hjem. Din egen hund har jo også udfordringer, kan jeg læse mellem linjerne.

    Opgaven kommer til at kræve rigtigt meget tid og rigtigt meget hjælp, for at der kommer ro på, og når du slutter dit første indlæg med at skrive der ingen tid er, så ser jeg kun én løsning - et andet hjem til hunden. Men det er ikke nemt at finde mennesker med ressourcer til at håndtere en slædehund med den beskrevne adfærd. Det er nemlig vældigt svært at dyrke hundesport, som racen absolut har behov for, når hunden er udfarende og angst.


  • #9   21. mar 2018 Tror du har ret AG, nu hvor jeg har læst startindlægget igen smiley

    Er helt enig i, at hunden bestemt ikke skal presses ud i de situationer, så at "gå tur" mange gange, hvor du har den samme adfærd, vil blot forværre det. Du skal lære at læse ham, så du hele tiden kan arbejde under hans stresstærskel - lære ham, at det "føles godt", at skabe afstand istedet. Og jo mere tryg han bliver ift. at vide, at han har et valg, jo bedre vi han forhåbentlig få det. Men det ER en stor mundfuld, så jeg håber du har masser af overskud og tålmodighed til at håndtere det.


  • #10   21. mar 2018 Æg ja det har du ret i. ??:)
    Malene de har her hjemme gået sammen i 4 mdr uden nogle problemer udover at han vi legentlig hele tiden og det vil min tæve ikke, men hun acceptere ham og omvendt. Jeg har selv masser af tid men jeg er i tvivl om hvor vidt det er godt eller skidt at starte til træning eller agility eller om jeg bare skal vente på at dem jeg kender som har hans brødre har tiden eller hvad. ??


  • #11   21. mar 2018 Vi gik med dem i skoven i løbeline hvor de begge selv kunne bestemme hvor de ville forholde sig og 90% af tiden gik det godt men min trækker sig ikke hvis han føler sig presset eller utryg ved at den anden måske lige kigger tilbage men viser aggressivitet i stedet. Hvis jeg så selv trækker ham væk og siger nej og han forstår at sådan må han ikke gøre så går han om bag mig "eller går plads" til han er tryk igen

  • #13   21. mar 2018 Jeg tror også, at holdtræning vil blive en fiasko for jer, når han har det sådan. Han vil være ALT for obs på de andre hunde, så han slet ikke er åben for indlæring.

  • #14   22. mar 2018 Jeg er ikke ekspert, men jeg tror jeg ville forsøge at finde et par stykker i dit område som har tid til at gå en masse ture sammen og så ville jeg simpelthen holde den afstand han har brug for hele tiden. Aldrig så tæt på at han reagerer. Så vil jeg tro at han LANGSOMT kan rykke tættere på den anden hund. Det er i hvert fald min erfaring med hunde der har svært ved andre.

Kommentér på:
Hjælp min hund er bange

Annonce