{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Tilmeldt:
30. aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.021

Lære hunden gadedrengehop? {{forumTopicSubject}}

Nå! Så er det vist på tide at jeg kommer lidt på banen igen herinde.

Lia er lige fyldt 10 år, men det er der ikke nogen som har fortalt hende, så her er stadigvæk fuldt knald på. smiley

Jeg har en veninde som tror at hunden er lidt af et geni (en stor fejlantagelse ifølge min mand), og hun sender mig en gang imellem videoer med hvad hun mener Lia kan lære, eftersom hende egne hunde vist er udenfor pædagogisk rækkevidde på det punkt...haha. Og så synes jeg jo det for en gang skyld kunne være sjovt hvis Lia nu kunne en af tingene til næste gang hun besøger os.

Sidste video var den her, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Forslag modtages med kyshånd:

https://www.youtube.com/watch?v=QGLQb0WnDl0&feature=youtu.be


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære hunden gadedrengehop?
  • #3   27. mar 2018 Fella lærte det ved at give mig High fives skiftevis. Da det sad helt fast, begyndte jeg at tage et enkelt skridt bagud, så hun fulgte med fremad i det, hun smed forbenet opad. Og sådan fortsatte det, indtil den sad i skabet og hun bare gik og gjorde det på verbal kommando smiley
    Måtte desværre ligge det på hylden, da hun har gigt i albuen. Men fedt og kækt så det ud smiley


  • #5   27. mar 2018 Tak for forslagene! Det må prøves. Så er spørgsmålet om vi kan nå det inden 8. april hvor veninden kommer til frokost. smiley

  • #8   27. mar 2018 Hvor lang tid det tager afhænger af hunden. Min har været rigtig lang tid om at lære det med blot det ene ben. Han har behov for pauser til at tænke undervejs, hvor det han har lært får mulighed for at lagre sig. Det betyder at han af og til har brug for et par uger hvor vi slet ikke arbejder med den pågældende øvelse. Tilgengæld, så sker der meget i den periode alligevel. Typisk booster en pause ham. Min anden hund har ikke brug for de samme tænkepauser.

  • #9   27. mar 2018 Lia er sådan en som kan arbejde mellem 10 minutter til 30 minutter ad gangen og så skal der brændes krudt af. Jo sværere noget er, desto kortere tid kan hun koncentrere sig. Bliver det for svært efter hendes mening, så sætter hun sig, og så er den potte ude. Så må jeg gå endnu langsommere frem. Lange pauser har hun dog ikke brug for.

    Min gamle tæve havde ikke tid til pauser. Den skulle bare sidde i skabet. Sådan. For svært var der ikke noget der hed. Så det var lidt af en omvæltning fra den ene hund til den anden.

    Og at træne kattene er noget helt tredje igen. smiley


  • #10   28. mar 2018 Jeg ville aldrig arbejde mere end fem minutters intervaller når vi taler indlæring smiley fem minutter måske 2-3 gange i løbet af en dag. For mig giver det ikke mening at træne mere end fem minutter med noget nyt. Uanset hund, så har de brug for et mentalt break.

  • #11   28. mar 2018 Jeg er naturligvis obs. på hunden. smiley Lia fungerer bedst hvis vi træner både nyt og gammelt. Så en 4-5 gentagelser med det nye, derefter lidt gammelt der bare sidder i skabet, så det nye igen osv. Herefter spunser vi rundt og derefter slappes der af.

  • #12   28. mar 2018 1. Træningsomgang. Venstre poteløft i stående position er fesen ind, så i morgen står den på gentagelser og sætte en kommando på. Herefter træne indtil den sidder 100%.

    Så planen er:
    Venstre poteløft stående
    Højre poteløft stående
    Ventre-højre poteløft stående
    Få bevægelse på



Kommentér på:
Lære hunden gadedrengehop?

Annonce