{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

lære hund og være alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg står og er tæt på og købe en rottweilerhvalp måske, og kommer nu til og tænke på hvordan man nemmest lære den og være alene hjemme. jeg har ingen mulighed for at træne den i det, da jeg arbejder fast 6 dage i ugen, og har mit eget firma, hvor jeg kun er mig selv, og ikk kan få nogen til og tage over nogle dage, medmindre det virkelig brænder på.
nogen som kan komme med nogle guldkorn?

knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lære hund og være alene hjemme
  • #2   2. feb 2007 Vent til at du muligvis har ferie. Ellers skal du lade helt vær. Man kan ikke bare lære den det på 5 min. Det tager tid.

  • #4   2. feb 2007 Vi gav os rigtig rigtig god tid 2 mdr da vi havde mulighed for det. Vi har ikke haft nogen ødelagte ting eller nogen tisse/ pølse gaver når vi kommer hjem.
    Vi bor i lejlighed og der er det også vigtig at den ikke larmer hvilket han ikke gør da vi har givet os god tid


  • #5   2. feb 2007 Har du mulighed for at have hunden med på arbejde...? For ellers er 6 dage ud af 7 rigtig meget at være alene hjemme.... En hund er et flok dyr og jeg tror at hvis hunden skal være så meget alene hjemme, bliver den ked af det og vil måske kalde på sin flok, som jo er dig.... Hvor meget arbejder du om dagen?, hvor mange timer om dagen vil hunden være alene? Men tænk dig godt om.... mange har muligheden, når de får en lille ny hvalp, at være sammen med den rigtig meget til at begynde med..... hvorefter den senere er bedre rustet til at være alene hjemme....


  • #6   2. feb 2007 Hvorfor vil du ha en hund ?
    Du kommer jo alligevel ikke til at tilbringe tid med den !

    Synd for hunden


  • #7   2. feb 2007 Du skal også have med i overvejelserne at en rottweiler er en hund der har brug for meget aktivering. Det er en brugshund, og det vil ikke være nok for den bare at være hyggegund.

  • #8   2. feb 2007 Hejsa....
    ja jeg har desværre ikke mulighed for at tage ferie.... smiley har et arbejde hvor jeg bringer aviser ud til butikkerne hver dag, og det kan man ikk bare tage fri fra, desværre. Mine arbejdstider er fra. 4.45-7.30 og igen fra 12-17 ca. Jeg har dog overvejet og købe et bur til min bil, hvor jeg så kan tage hunden med mig på arbejde, så den er sammen med mig 24 timer i døgnet. Nogen som syntes det er synd?
    Jeg vil lige sige at jeg syntes folk skal kigge i min profil, inden de sådan dømmer mig, og begynder og udtale sig om, hvordan en rottweiler er. jeg har haft flere rottweilere, så ved udemærket at de kræver aktivering, og en masse arbejde. jeg regner med at jeg hver morgen når jeg kommer hjem fra arbejde, kører en tur, enten i skoven på stranden eller noget lignende, ud med den kommende hund, så den kan få noget af krudtet af, og derved og træne med den, så den ikk ender med og blive en uopdragen hund, som ik er til og styre... og så igen til aften når jeg kommer hjem igen, gå en ordentlig tur med den, og imellem bare gå almindelige småture, i haven, eller sådan.


  • #9   2. feb 2007 Ved at du har den med på arbejde lære den jo ikke at være alene og du kan jo ikke altid have den med.:-) Det er ikke for at ødelægge din drøm om at få hund slet ikke . Men det andet lyder jo godt hvis altså du ligger nogen ting ind hvor den virkelig får brugt hovedet.
    Ved at vi kan gå og gå og gå. Men hvis vi ikke gør ham træt mental så er det lige fedt at vi har været ude at gå.
    smiley


  • #10   2. feb 2007 sarah: vil du ikke mene at en hund bliver mental træt af og gå lange ture, i skoven eller på stranden, hvor den får nye dufte ind, plus at den hver gang vil blive trænet, i starten mere, fordi den skal lære, men bagefter hver dag, for at holde det ved lige?

  • #11   2. feb 2007 og jo, jeg kan godt altid ha den med på arbejde, det er simpelthen noget jeg selv bestemmer da det er mit eget firma..... men den skal selvfølgelig os lære og være alene hjemme, så blir det bare når den blir lidt ældre måske, eller ikk så mange timer... smiley

  • #12   2. feb 2007 Vores er nogen gange mere oppe at køre efter en gå tur hvis ikke jeg laver søgeøvelser og ander sjove ting. Kan kun tale fra min egen erfaring. smiley

    Men mener du at du vil øve alene hjemme hverdag eller er det normal træning du mener smiley


  • #13   2. feb 2007 tænkte ikke lige på arbejde også hvis du skulle ud at besøge folk.
    smiley
    Men det lyder til at du har besluttede dig så held og lykke med den han/hun smiley


  • #14   2. feb 2007 søgeøvelser, er efter min mening os træning smiley jeg vil træne med den selv, da jeg har en del erfaring hvad det angår, ellers har jeg en rigitg god ven, som har, og som kan hjælpe mig.. smiley hvis jeg skal ud og besøge folk, tager jeg hunden med,og hvis det er hos nogen hvor jeg ik kan ha den med, blir den hjemme, det er det den skal lære jo, for det er ikk alt for mange timer af gangen

Kommentér på:
lære hund og være alene hjemme

Annonce