{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Mikael K
Mikael K
Tilmeldt:
22. jul 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Alene hjemme optimering {{forumTopicSubject}}

Dette handler ikke om direkte læring i alene hjemme, men derimod optimering af oplevelsen smiley

Det skal lige siges at vi har overvågning på så vi kan se hvordan hun opføre sig.

Vores hvalp er 4 måneder gammel nu og er i bryggers når hun skal være alene. Hun har sin kurv, vand og så får hun en KONG fyldt med lækkerier lige når vi går som hun hygger sig med. Til at starte med benyttede vi ikke KONG og der hoppede hun op ad døren når vi gik og brokkede sig. Nu siger hun vuf og går derefter hen og hygger sig med KONG’en. Når hun er færdig går hun lidt rundt og ligger sig derefter ved døren og falder til ro indtil vi så kommer hjem.

De sidste uger har hun dog vågnet engang i mellem og går rundt. Hun ”hyler” (ikke højt) lidt hvorefter hun igen falder til ro. Det sker et par gange om dagen.

Er der nogen gode tip til at få hende til at slappe af igennem hele dagen? Eller er denne nye reaktion pga. hendes blivende tænder gror frem?

Bryggers er ca. 3x3 meter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme optimering
  • #1   11. sep 2018 Hvorfor må hun kun være i bryggers ?

    Og hvordan er det gået ?
    Er den stadig spærret ud i bryggerset om natten eller har hun fået lov til at være tæt på jer ?


  • Mikael K
    Mikael K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   11. sep 2018 For synes ikke hun skal have hele huset - det har jeg aldrig hørt skulle være godt for hunden da det er for uoverskueligt. Vores hus er også indrettet sådan at vi ikke kan give hende to rum da køkken/spisestue/stue er et rum

    Svar: Hun sover i walk in lige op ad soveværelset. Hun har ingen problemer her andet hun lige trisser lidt rundt som vi mennesker vender os.


  • #4   11. sep 2018 Så hun er alene hele dagen og alene hele natten. Hunden er et flokdyr og trives ikke alene. Du kan roligt regne med at din hund er frustreret og derfor reagerer.

  • Mikael K
    Mikael K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #6   11. sep 2018 Iben:
    Hvis du læser hvad jeg skrive er det ikke fordi jeg mener vi har problemer. Vi har overvågning på så vi kan følge med i hundens dag. Hun er rolig stort set hele dagen og vil vædde på at mange ikke har en anelse om deres hund er rolig igennem dagen da de ikke har overvågning.

    Jeg spørger enkelt om hvordan folk gør med deres hunde når de er alene og om man kunne give dem andet end kong som de kan hygge sig med?

    John:
    Hun får en KONG når vi forlader huset som jeg også skriver. Den er hun rigtig glad for. Synes igen som jeg skriver ikke vi har et direkte problem og hun har det fint i bryggers. Det er bare lige for at give hende det sidste hvis du forstår smiley


  • #8   11. sep 2018 Jeg kører på nr 2 Ridgeback og de har altid været overalt. Både nat og dag.

  • #9   11. sep 2018 Min fik et lille tilbagefald i alene hjemme træningen og begyndte også at pive og hyle. Jeg sprøjtede adaptil på en gammel T-shirt jeg havde haft på og på hans tæppe. Det hjalp meget for ham smiley

  • #11   11. sep 2018 Forstår jeg det rigtigt?
    I vil have hun skal sove hele dagen når hun har spist sin Kong?
    Ikke trisse rundt?


  • Mikael K
    Mikael K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #12   11. sep 2018 Maj-Britt - Undskyld mig hvem snakker 16-17 timer alene i bryggers? Jeg har ingen anelse hvor du har fået den information fra.

    *CH* - nej selvfølgelig må hun gå rundt ellers havde vi købt et bur. Det jeg skriver er hun engang imellem lige er oppe og "hyle" (ikke højt og bange). Så spørger til råds om der er gode ideer til hun ikke kommer i dårligt humør.



  • #14   11. sep 2018 Hun keder sig og fortæller det.
    Det synes jeg godt man kan forstå.....


  • Mikael K
    Mikael K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #15   11. sep 2018 Maj-Britt lad nu være med som så mange andre at antage ting og sager. Du aner ikke hvornår jeg eller min hustru kommer hjem fra arbejde. Synes der utrolig hvordan folk herinde er så gode til at skyde andre ned om opdragelse.

    Jeg spørger om et venligt råd om folks måde at have dem alene hjemme og om de giver deres hunde noget specielt til at hygge sig med. Men kan godt se at det er vigtigere for mange at kaste med mudder.

    Beklager mit spørgsmål


  • #19   11. sep 2018 Du kan måske prøve at give hunden adgang til resten af huset også. Stadig med KONG og hvad der ellers er af faste rutiner. Og så selvfølgelig filme det og se hvordan det går. Måske er det bare for kedeligt med et enkelt lille rum, nu hvor hunden er blevet lidt ældre.

  • #20   11. sep 2018 er der sket nogle ændre omkring hvor i bor. på tidpunkt havde vi samme problem, men det var fordi vores nabo var hjemme gående og gik i sin have om dagen smiley vi har også problemer fordi pakke posten kom og bankede på. osv. naboens børn kommer hjem. en kat kommer på samme tidspunkt forbi. det kan være mange ting. smiley

  • #21   11. sep 2018 Sam får også en fyldt kong når han skal være alene hjemme + lidt flere ting.
    En tom mælke karton der er lukket med foder i, en cola flaske med foder i og en aktiverings dims med foder i, den på billedet og tilslut en blød tygge snack, det er ritualet herhjemme når man skal være alene hjemme.
    Og så har Sam hele nedre etage, undtagen badeværelset og gangen. smiley


    profilbillede
  • #22   11. sep 2018 Jeg er glad for, at i ikke mere putter hende ud i bryggerset om natten.

    Til gengæld kan jeg godt forstå, at hun bliver ked af det og hyler lidt når hun er spærret ind i sådan et lille rum.
    Hunden har jo ikke mange muligheder for at skifte soveplads, hvis det bliver for varm/koldt.
    Den kan vel kun vælge mellem kurven og gulvet, og hvis måske i endda har gulvvarme må det være rigtig træls for hunden.

    Du skriver
    Synes igen som jeg skriver ikke vi har et direkte problem og hun har det fint i bryggers. Det er bare lige for at give hende det sidste hvis du forstår

    Nej, hun har det ikke fint i bryggerset, havde hun det fint, så ville hun jo ikke hyle, det er da meget logisk....


    For synes ikke hun skal have hele huset - det har jeg aldrig hørt skulle være godt for hunden da det er for uoverskueligt.

    Det er altså ikke rigtig, den påstand forudsætter så, at alle hunde er ens og ikke forskellige individer.
    Nogle hunde trives måske bedst i små rum, andre igen har det bedst ved at de ikke er spærret ind i et enkelt lille lukket rum.
    Med hunde er det ikke anderledes end med mennesker, vi er alle sammen forskellige.

    Jeg har også fået ny hvalp for ikke så længe siden, Gaddafi, han er nu 5 måneder og han har fra dag et af haft hele huset at gå i.
    Han var allerede alene hjemme i 4 timer ugen efter at jeg fik ham, der har ikke været nogen som helst problemer, han har aldrig ødelagt noget her hjemme, andet end at han er hård ved hans bamser.
    De to hunde jeg havde før ham har også gået over det hele fra dag et, også uden nogen som helst problemer.
    Hunden inden de tre gik i bryggers/køkken alrum adskilt af et trappegitter, for hun sprang op og ryddede vindueskarmen fordi hun kiggede ud af vinduet og skældte ud.


    Hvis jeg var dig så ville jeg prøve at lade den gå i hele huset, luk døren til soveværelset, som jeg kan forstå, at du gerne vil holde hundefri, hun er måske mere tryg ved at ligge og vente på jer der, hvor hun sover om natten.


    Hvis det ikke går, så kunne du måske investere i et trappegitter og så lade hende have bryggers og køkken.


  • #23   11. sep 2018 og vil vædde på at mange ikke har en anelse om deres hund er rolig igennem dagen da de ikke har overvågning.

    Der tager du fejl.
    I dag er der faktisk rigtig mange som har overvågning.
    Jeg har så ikke, men bor i et "tvillingehus" hvor min nabo er meget opmærksom på min hund - ikke for at klage, men fordi de er glad for Gaddafi og bekymrer sig, så hvis ikke han er rolig, så får jeg det at vide, og skulle han blive ked af det, så henter de ham


  • #24   11. sep 2018 Quila er 5 mdr på fredag og har gang og toilet at være i. Der har hun en hule (bur med tæppe om) og vand- og madskål. Hun har en af mine t-shirts liggende i hulen (den kommer derned hver morgen, når jeg skal til at gå), og så får hun en frossen kong og en tørret tyggeting. Hun kan også vågne og gå ud og lege lidt, når hun har sovet en time eller to. Et par gange har hun kaldt, men når hun ikke fik svar, lagde hun sig i hulen igen og sov videre.

    Hun er så alene i 6 timer, hvorefter min far kommer og er her til en af os kommer hjem. Og resten af tiden er hun sammen med os (og sover i sengen eller nede på sin kølemåtte på gulvet for enden af sengen).

    De må godt kalde en gang eller to, men skal så også stoppe igen smiley

    Hvalpen er jo ikke særlig gammel og har noget krudt, den skal bruge, så klart den ikke sover hele tiden smiley

    Jeg har overvågningskamera placeret, hvor hun er, så jeg kan se, om alt er okay. Det skal ikke blive til evig tid, men vi er kun lige i gang med 5. uge alene hjemme efter sommerferie, så jeg vil godt lige have lidt øje på hende.


  • #25   11. sep 2018 hyler hunden eller piber og sover igen?

  • Mikael K
    Mikael K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #26   11. sep 2018 Tak for mange fine råd hvor der netop er mange ting vi vil prøve at benytte lidt af. Har haft en transportkasse, men efter hun fandt ud af at bruge den som stige op til bryggersbordet turde vi ikke have den stående smiley og hun har aldrig haft lysten til at bruge den.

    Lens: altså hun “hyler” lidt ligesom en ulv. Det er ikke særlig højt og heller ikke panisk. Det er bare et kald. Før vi benyttede os af KONG kunne vi høre en ret utilfreds hund. Dette er ikke som dengang. Hun falder også altid til ro efter 10-15 min og sover så videre. Hun er også ved at skifte tænder så tænker også det er med til at gøre hende lidt “urolig”


  • #27   11. sep 2018 godt i filmer. hvis du vil have en gratis ebog om alene hjemme så smid en mail på nemokat@email.dk

Kommentér på:
Alene hjemme optimering

Annonce