{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.368 visninger | Oprettet:

Politiets hvalpetest {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og så TV2 hvor de bl.a. fulgte to betjente som var på udkig efter en ny hvalp (narkohund).

Jeg synes deres hvalpetest (7 uger hvalp) var mega interessant. Jeg prøvede at google lidt videre på det, men der var ikke så meget held.

Er det noget man kan læse lidt op på et sted, eller er det “top secret”? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiets hvalpetest
  • #1   24. sep 2018 Den skulle efter sigende være afledt af Helle Mulvads hvalpetest, men kan ikke umiddelbart finde noget mere specifikt om det på nettet.

    Man kunne måske prøve at kontakte en af de hvalpetestere, der er uddannede? Men det virker som en ret lukket kreds, så ved ikke, hvor meget info de ville give ud til en, der spørger af ren nysgerrighed.


  • #2   24. sep 2018 Det har jeg set nogle klip fra, og jeg tænkte straks, den test med at ligge hvalpen ned på ryggen i 30 sek, det havde aldrig kunne lade sig gøre med Sam uden han havde skreget og kæmpet imod, nøøøøj det der med håndtering skal komme frivilligt og trænes gradvist op, for der er han yderst skeptisk anlagt.
    Han har heller aldrig kunne lide at blive båret.

    Men hvordan bedømte de testen, var det også okay hvis hvalpen kæmpede imod? smiley


  • #3   24. sep 2018 Jeg vil kigge på Helle Mulvads hvalpetest, takker smiley Ja det virker lidt lukket med info?

    Jeg forstod ærligt talt ikke den der del med at hvalpen skulle ligge på ryggen - hvad var pointen? Jeg fangede det ikke lige.


  • #4   24. sep 2018 Jeg har haft fornøjelsen af at se en håndfuld af mine egne hvalpe blive testet af politiet.
    Jeg kender ikke Helle Muldvads, men kan da tjekke om der er sammenfald.

    Politiets test ligger mig bekendt ikke tilgængeligt.


  • #5   24. sep 2018 Nå det var hurtigt gjort...
    En del af momenterne er meget lig hinanden, politiets test indeholder bare flere komponenter hvori motorik, miljø og afreaktion er i fokus.


  • #6   25. sep 2018 Som jeg forstår det, så ligger hverken Mulvads eller politiets tilgængeligt offentligt, fordi det er copyrighted tekst, der tilhører PH og DKK.

  • #7   25. sep 2018 Jeg har nu lige fundet Mulvads..
    Politiets hvalpetest har intet med PH at gøre.

    Det er en, der er udviklet i politiet og tilpasset en smule af testerne.


  • #9   25. sep 2018 Buch: Zivas kuld er testet fordi 2 af dem skulle arbejde for politiet så de fik førsteret til at vælge i kuldet. Jeg har ikke set programmet da jeg ikke har nogen tvlicens, men i det her tilfælde lagde de hvalpene på ryggen for at vurdere hvor trygge de er ved håndtering, kan de slappe af, vil de kæmpe vildt for at komme fri. De fleste hvalpe starter med at kæmpe, og nogle finder sig til rette og bare slapper af og venter på at hånden fjernes og de kan lege igen. Vores opdrætter gennemgik det med os bagefter

  • #10   25. sep 2018 Tak alle smiley jeg har fundet lidt mere info med jeres tips.

    Ziva: er det bedst hvis hvalpen vælger at slappe af i den test?


  • #11   25. sep 2018 Det kommer an på hvad du vil med den. Politiet tog formodentlig ikke de første to hvalpe der straks bare lagde sig til ro. Det er længe siden og på daværende tidspunkt interesserede det mig ikke ret meget. Jeg tror at det viser deres drive som hvalp - hvor pågående de er og hvor villige de er til bare at tage det hele med ro og stole på det bliver godt. Jeg ved Ziva var en af dem når du lagde hende på ryggen, der bare blev liggende stille. Jeg troede at hun måske senere ville vise sig at være mindre pågående og jeg var nervøs for om det ville være en hæmsko for mig på jagt. Opdrætter lovede at det gjorde slet ikke den forskel jeg frygtede, og det har hun helt ret i. Min lille krudtugle venter hvis hun bliver bedt om det, men det er bestemt ikke hendes første valg og naturlige instikt - hun er heldigvis bare mere glad for laks end at løbe først ind i skoven. Når det er sagt, kunne hun være langt mere selvstændigt tænkende og ønske meget mere at kæmpe for hvad hun tror på.

    Da hun er min første egen hund har jeg intet sammenligningsgrundlag og ingen anelse om hvor meget det betyder / versus hvor meget almen opdragelse og hvordan man opdrager betyder.

    Min konklusion er: Ziva lagde sig bare, og af en hund at være har hun meget lidt selvstændighed og kæmper ikke ret meget for hvad hun gerne vil.
    (puuh det var hårdt at skrive da hun trods alt er teenager og vi bakker en hel del i vores træning - men i forhold til hvor selvstændig hun kunne være, må jeg jo være ærlig at sige at hun er en af de nemme.)
    Jeg tror det er lige så vigtigt - hvis ikke vigtigere hvordan opdragelsen er foretaget i opvæksten end generne. (når jeg skriver generne mener jeg kun inden for samme rammer. Selvfølgelig når vi snakker om lysten til at blive ved med at kæmpe for at finde fasanen er generne jo selvfølgelig mere relevante om det er en labrador eller en chihuahua)


  • #16   25. sep 2018 Det skal nok lige anføres, at det var labradorhvalpe, der blev testet.

Kommentér på:
Politiets hvalpetest

Annonce