{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

AG - go eller nogo? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe overvejet at starte til AG med Nicki. Jeg tror hun vil elske det - var ude og observere en træning i går (dog på et højere niveau end hun er), og man kan jo virkelig arbejde med drift, fart og leg. Det er lige hende smiley

Det vil være en udfordring at hun skal løbe selvstændigt, men jeg tror det ville være en god udfordring for hende.

Mit issue ligger primært i, at hundene jo for et år siden fik lungeorm. De blev behandlet, erklæret raske, og bliver tjekket et par gange om året.

Jeg synes dog det har givet hende nogle mén desværre, I forhold til vejrtrækningen engang imellem, særligt hvis hun løber meget. Hun kan fint løbe frit f.eks. en time i skoven, hvor hun løber og leger, der har jeg ikke oplevet problemer, men jeg har enkelte gange i løbet af det sidste år stoppet træningen (lydighed, men med boldkast og leg), fordi jeg kunne høre på hende, at nu skulle hun ikke løbe mere.

Jeg er derfor i tvivl, om jeg bør lade være med at overveje agility med hende, eller om jeg skal give det et forsøg.

Hvad ville I gøre?


Kommentarer på:  AG - go eller nogo?
  • #2   11. okt 2018 Ville klart give det et forsøg, man kan jo altid stoppe igen, hvis det ikke fungerer.
    Jeg stoppede fordi Cocos ryg slet ikke kunne arbejde med alle de hop, men så var det jo afprøvet:)


  • #3   11. okt 2018 Prøv det da og giv hende så pause hvis du synes hun lyder 'forkert'.

  • #4   11. okt 2018 Go for it smiley Det er et forsøg værd smiley

    Nu ved jeg ikke om det er generelt eller bare der hvor vi træner, men der bliver holdt mange små pauser i løbet af en session, vi kører ikke bare på i 2 timer smiley

    Og ofte træner man jo en masse delmomenter/øvelser, eller vælger selv at dele banen op for at træne noget bestemt.. smiley


  • #6   11. okt 2018 Den træning jeg så var det højeste niveau de havde derude - der løb de hele og halve baner, alt efter hvor hunden var. Alle hundene blev f.eks. stoppet på den der rampe, og belønnet nede i feltet, for at de ikke skulle hoppe af, men i stedet forstærkes i at løbe hele vejen.. Men ud over det, så løb de hele banen smiley

    Tak for jeres svar, jeg vil naturligvis være opmærksom på hende, og ja, der går jo nok ret lang tid før vi er et sted hvor hun rent teknisk kan løbe en hel bane smiley


  • #7   11. okt 2018 At løbe AG kan jo på ingen måde sammenlignes med en times fuld smadder løb og leg. AG er jo rigtig meget momenttræning, ligesom alt andet træning. Og selv på højeste niveau, er det jo tidsmæssigt korte baner, men de kræver en masse teknik.

    Og en sidebemærkning - du bør måske få taget billeder af lungerne og scannet hjertet på hende? Lungeorm giver sjældent varige skader, så det kunne tyde på at der er noget andet galt. Eller at du ser spøgelser. Da min havde hjerteorm, som var lidt svære at slippe af med, tog det omkring et halvt år fra endt behandling og til hun var på toppen. Hun var så ramt, at jeg overvejede at aflive hende. Jeg havde sat en dato, men hun kom sig heldigvis.


  • #8   9. nov 2018 Så har vi været afsted første gang, og der var helbredsmæssigt intet i vejen - jeg lagde mærke til, at hun faktisk ikke engang blev så forpustet som når vi er ude og gå en normal tur og hun er løs hele vejen - det her var jo langt mere kontrolleret smiley

    Hun klarede det super godt!! Allerede fra 1. træningspas til 2. træningspas var der stor forbedring - hun skal bare lige lære at det er ok at springe over mere end 1 spring smiley

    Vores træner siger, at hun tror Nicki hurtigt bliver dygtig smiley

    https://www.hundegalleri.dk/video/traaening/45850-nicki__foerste_gang_agility_knap_4_aar


Kommentér på:
AG - go eller nogo?

Annonce