{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Lære indkald {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg vil rigtig gerne lære Rex at komme når jeg kalder, også selvom der er andre hunde eller noget der lugter spændende.
Nu har vi ikke haft ham i lang tid, og derfor har vi ikke afprøvet så meget. Men vi har prøvet at gå uden snor "trygge" steder hvor jeg har kunne kalde ham til mig. Vi har dog ikke prøvet at møde nogen mennesker eller hunde uden snor, og jeg tror ikke jeg ville kunne kalde ham til mig.

Er det et træningshold vi skal på? For han er ikke sindssygt interesseret i godbidder, eller pivedyr til at fange opmærksomheden.

Han er 6 år gammel, og er fuldstændig rolig og nem at have med at gøre. Han vil gerne hilse på andre hunde og mennesker og har ikke udvist nogen form for aggression mens vi har haft ham

Tak for jeres svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære indkald
  • #1   24. okt 2018 Du tager en snor på ham, og så kalder du på ham og giver ham en lækker ting. Der må være noget, han synes er MEGA lækkert, om det så er rå kylling eller hvad.
    Du skal ikke bruge de samme normale godbidder som ellers - det skal være noget, du kun bruger til indkald, og du skal ikke kalde på ham, når du ved at han ikke vil komme.

    Derefter kan man så hæve distraktionerne (med snor). Tag ind hvor det larmer lidt mere eller hvor du ved, der er folk. Og herefter kan du hæve "sværhedsgraden" igen. Men hav snor på, så du kan hale ham ind, hvis nu det alligevel sker, at han ikke kommer.


  • #2   24. okt 2018 Fünke: jeg har prøvet en masse forskellige godbidder, men ikke noget rå endnu. Det vil jeg se om han kan lide, kan jeg bare bruge en rå kyllingefillet i små bidder eller skal man være bange for salmonella eller lignende? smiley

  • #3   24. okt 2018 Jeg pipper lige - rå kylling er bestemt ikke en favorit blandt de fleste hunde. Hvis råt, så vælg rødt kød - det er der meget mere smag i.

    Nu gad jeg slet ikke døje med råt som godbidder, men ville hellere bruge tilberedt kød. Det er noget nemmere at have med at gøre. Alternativt en dåse vådfoder, hvor der bruges en ske, eller en tube (tun, makrel, Tubidog eller lign.).


  • #5   24. okt 2018 Har du prøvet at lave levergodbidder i ovnen? De går rent hjem hos alle mine smiley

    Du må have en lang snor på, og så kun kalde på ham i situationer, hvor du ved han kommer. Du skal f.eks ikke kalde på ham, mens han står og snuser.
    - Hvis ikke han kommer ved dit kald, så ville jeg vejlede ham, med et lille nøk i snoren, så han ved du vil have hans kontakt.
    De gode godbidder er ALFA OMEGA! smiley

    Det kan være en lidt langsommelig proces, men hvis det bliver indlært korrekt, så har i gavn af det, hele hans levetid! smiley


  • #6   24. okt 2018 Og husk at indkalds træning også skal foregå inden for og overalt hvor du er med din hund, når du sidder ved tv'et, når du laver mad, simpelt hen alle steder, så du "programmerer" hans hjerne.

  • #7   24. okt 2018 Største hit for mine er kødboller... De der til suppe.
    Der er en del salt i, så de får dem ikke så tit, og de bliver skåret i MEGET små bidder.
    Men det er et sikkert hit hver gang!


  • #9   24. okt 2018 Mit hoved kunne ikke lige komme på andre eksempler hurtigt, som ikke var alt for salte smiley smiley

  • #10   24. okt 2018 Og sådan en tube er mega genial! Kan tit fås med al mulig forskellig smag

  • #11   24. okt 2018 Hvad med legetøj? Nu skriver du, at han ikke gider pivedyr - men hvad med fx. et fleecetov med pels flettet ind i? Jeg tænker, at det godt kunne være noget, man kunne få en collie til at interessere sig for smiley

  • #14   24. okt 2018 Tak for svarene alle sammen, der er virkelig mange gode muligheder og forklaret så godt smiley
    Nu må jeg i gang med at finde gode godbidder, og så ud og træne og træne hjemme.

    Trine g: Ja det havde da været fedt, det skulle jeg have vidst! Hvor kan jeg se at sådan noget sker igen? For vi vil meget gerne mødes med andre med collier smiley


  • #16   25. okt 2018 Dansk kylling er efterhånden så gennemtjekket at der er større riciko for at få salmonella fra svin eller kvæg end der er fra kylling smiley

Kommentér på:
Lære indkald

Annonce