{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Børnetræning vedr. hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i gang med at lære min datter og kærestens datter omkring hvordan man opfører sig omkring hunde, og hvad diverse hunde signaler betyder og hvad man så skal gøre.

Til dagligt vil vores kommende hund komme til at være sammen med mig, min kæreste og min datter på 5, og så i weekenderne er min kærestes datter her også på 2. (Dog sejler kæresten og er væk 2 måneder ad gangen, i de perioder er det kun mig og min datter her)

Vil høre om nogen har nogle gode råd eller idéer til hvordan man kan gøre introductionen mellem børn og hunde bedst mulig?
For begge parter selvfølgelig smiley

Min datter har fordelen at hun er meget forsigtig, og vil gerne se en hund an før hun har lyst til at ae eller lege med den.
Vi har i noget tid nu været ude og besøge folk med hunde og hjulpet min datter med at føle sig tryg og godt tilpas i situationerne.

Det er første gang jeg kommer til at have barn + hund, så jeg leder lidt efter nogle erfaringer, tips og idéer smiley Måske flere ting vi kan øve før hund kommer i huset.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børnetræning vedr. hunde
  • #1   30. okt 2018 Denne side har nogle gode materialer og tips til børn og dyr.

http://www.hej-hund.dk/Sider/default.aspx

• #2   30. okt 2018 Ved ikke helt om det er fordi info mangler på siden, eller det er mig? Men der lader ikke til at være meget nyttig information på siden. Og slet ikke i retning af hvad jeg leder efter.

• Winnie N
    Winnie N Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 3
    #3   30. okt 2018 Hjemme hos os har det mest bare været "i skal være søde ved hunden, og hvis den går væk skal i ikke gå efter"...

Det er jo ikke "rocket science" smiley

• #4   30. okt 2018 Vi har også besluttet at have "helle" områder hvor hunden får en kurv + bur og hvor der ikke må snakkes med den.
    Indtil videre bruger jeg også bare fornuft og ingen "rocket science" xD Men jeg kan ikke lade være med at blive nervøs og tænke at der nok er noget jeg helt overser og undre mig hvordan processen er gået for andre.

• #5   30. okt 2018 Jeg tror noget af det vigtigste at lære dem er, at de ikke skal hverken kramme eller bære..

Det er ikke alle (små eller større) børn, der instinktivt er klar over, at det ikke hører med under, at være sød ved hunden smiley

• #6   30. okt 2018 Pas på kramme, bære og gå henover hunden.

Træn en slip kommando og mind børnene om at sige slip i stedet for at forsøge at vriste deres tøj eller legetøj fri - ofte vil hunden synes det er vildt skægt.

Helle område til vovse.

• #7   30. okt 2018 Vi har 2 katte i forvejen de er vandt til at de ikke må samle op smiley Så det tror jeg ikke bliver svært.
    Min datter er ikke så vild med at kramme selv, så det tror jeg ikke er et problem som sådan, men helt sikkert noget at have i tankerne!

Rigtig god idé med at lære slip kommando, det tror jeg også min datter ville synes var sjovt faktisk. Hun virker meget interesseret i at prøve at træne også, så tror også jeg vil prøve at inkludere hende og lære hende at kommunikere med hunden.
    Vi har bryggers, og hundekrog i stuen der bliver menneske fri zoner. smiley

• #8   30. okt 2018 DKK har lavet en fin børnebog om emnet. Den kan købes i deres shop

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #10   30. okt 2018 observer og giv hunden fred. sæt et gitter op

• #11   30. okt 2018 Malene - Tak! Den vil jeg prøve at finde!

De to små - Indtil videre med hunde vi har mødt har det været sværere for min datter end for hundene, men når de opsøger hende så åbner hun langsomt op for dem. Men tror også det vil være anderledes med en hvalp!
    Indtil videre har hvalpe hun har mødt forskrækket hende lidt i starten og så ser hun situationen an før hun er klar. Tror helt klart der skal trænes begge veje for at respektere hinandens grænser.

Aslans - Planen er også at have gitter! Jeg har en masse baby gitter til overs fra da min datter var lille. Det er nemt at flytte også. Og har tænkt mig at starte med den trænings metode hvor hvalpen skal være sammen med mig hele tiden, altså der bliver lukket af for rum jeg ikke er i. På den måde kan jeg styre hvilke vaner den får lavet fra start, og holdt øje med, + hvalpen lærer huset at kende på et lidt mildere tempo.

Tænker også dette vil give mig mulighed for at lære den ikke at løbe ind og stjæle barbies ben osv. da børneværelser bliver off limit og derfor aldrig bliver en dårlig vane?

• #12   30. okt 2018 Vi har gennem tiden haft besøg af mange unger i vores hus.

Det vigtigste er at man ikke krammer en hund som andre har nævnt.

Desuden, er der det med at løbe væk fra hunden hvis de bliver nervøse eller løfter hænderne op. Det er også en uskik.

Generelt så lærer jeg børn og unge mennesker at gå på knæ og vende siden til. Specielt hvis de er nervøse ved hunde. De får altid hundene til at slappe fuldstændig af, og dermed også ungerne.

På den måde har vi undgået mange dumme episoder i et hus hvor der kommer mange børn, og nu unge mennesker der er et hoved højere end mig selv nogen gange. smiley

• #13   30. okt 2018 hjemme ved os har vi to hunde på 5 & 3 år og vores dreng på 2 år. og vi har måtte have børnegitter så vi kan skille barn og hund af, som når jeg er i bad (er meget alene med dem) for kan ikke holde øje med dem. men når han møder nye hunde, siger vi altid han skal række hånden frem og så sige aee, men han opsøger sjælden fremmede andre hunde. men er det hvalp eller voksen hund?

• #14   30. okt 2018 Martin - Der er rigtig mange ting som børn gør der kan gøre dem mere forskrækkede ja. Vi har indtil videre også sagt til hende at hun skal ned på knæ og siden til, af en eller anden grund har det resulteret i at hundene vi har mødt er begyndt at slikke hende om asigtet og så begynder hun at grine, så synes hundene det er rigtig sjovt og begynder at slikke vildt på hende og hun griner mere og åbner op for dem også. Så det har virket ret godt.

Ansofie - Vi har nemlig også gitter som jeg tænker er en rigtig god ting at indføre. Det er nok lidt sværere med børnene i den der 2 års alder end det er med min datter på 5, da min datter jo forstår en del mere af forklaringer.
    Min kærestes datter er overhovedet ikke nervøs eller bange ved hunde, heller ikke hvis de gør.
    Vi skal have en hvalp helt sikkert smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#15   30. okt 2018 vores er jo vokset op sammen så vi siger ae se og så er de ikke alene.

• #16   5. nov 2018 Ville nok forberede hende på hvad man gør når man får en hvalp der begynder at bide, hoppe op i leg. Hvilken race skal i have? Som du skriver have et Helle for hunden. Lærer man ikke tager mad fra hunden og ellers lærer dem de gængse signaler en hund har.
    Håber også vi snart skal have hund igen og jeg har tre børn og er ikke nervøs for barn hund igen. Men gitter så man kan silke hund og børn ad er en god ide måske mest specielt til din kærestes barn. Men det bliver da spændende

• #17   5. nov 2018 Vi er helt smask forelskede i Finsk Lapphund smiley Og har været ude og møde en hel del af dem! Vi har haft min datter med også så hun kunne lære at omgås dem også, og for at se om det er en race der er realistisk i forhold til min datter. Indtil videre er det gået over al forventning faktisk smiley
    Jeg har bestilt den der børne bog fra DKK! Det var et rigtig godt tip smiley Fandt også en plakat af hundens sprog jeg tænker kunne være rigtig god at hænge op på min datters værelse smiley

Vi er utrolig spændte smiley Særlig mig ;P
    At komme i gang med træning igen og lange gåture bliver fantastisk. Og så at få en alarm i huset igen xD
    Bliver også så skøndt at have firbenet selskab igen når kæresten er ude og sejler og datteren er ved sin far. De tider bliver utrolig ensomme for mig.
    Jeg er også så heldig at have mulighed for at have hvalpen med mig 24/7 i min dagligdag lige nu, så helt ærligt tror jeg det her bliver perfekt smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#18   5. nov 2018 Det er simpelthen så skøn en hund smiley

• #19   5. nov 2018 Ja helt sikkert. De dækker alle de krav vi havde til hund, og efter alle dem vi har mødt er vi bare 100% på at det er det rigtige valg til vores familie.
    Vi har ellers været på jagt i utrolig lang tid efter den rigtige hund, og endelig var det bare 100% forelskelse. Vi er såååå spændte og håber på at kunne byde en ind i familien i december smiley
    Vi venter nemlig spændt på at se om der er et match til os i et kuld. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#20   5. nov 2018 Elsker den race smiley

• #21   5. nov 2018 Vores hund elsker at kramme.. smiley
    Vi lærer vores datter på 2,5 år de mest gængse ting..
    Når hunden ligger på puden eller i sofaen og sover, skal den være i fred.
    Hun skal være sød og ae den.
    Hun må gerne fodre ham når vi giver lov (kaster maden på gulvet og bruger dem som godbidder), men ikke selv tage mad fra skålen.
    Lade ham være hvis han spiser fra skålen.
    Lade ham HELT være når han får ben/råt (Selvom han aldrig har gjort det mindste tegn på at snappe eller markere).
    Man må klappe, men ikke slå.
    Hvis hun kaster med sine bamser, må hun regne med han tror de er hans.
    Vi viser hende, hvilke tegn der betyder at han ikke kan lide hvad hun gør - ørene lidt tilbage, slikker sig om munden, gaber osv osv.

Nogle gange, tror jeg han finder sig i lidt for meget, hvis vi fx ikke lige kigger, men overordnet set er de de bedste venner i verden. De er vokset op sammen, hun var 4 mdr da vi fik ham som 9 ugers.. Tror bare det er super vigtigt hele tiden at holde øje og gentage, gentage, gentage hvad man må og ikke må..
    Da han var hvalp/unghund, havde vi et børnegitter for at adskille dem lidt når han skulle have en pause.

• #22   5. nov 2018 Jeg kender alt for mange børnefamilier, der har omplaceret hunden, eller sendt den tilbage til opdrætter, fordi de ikke har sat sig ind i, hvad det vil sige, at have en hvalp. Så det er såå godt, at du sætter dig så grundigt ind i det smiley

Noget af det der primært har været et problem er, at hvalpen jo ikke kommer færdigtrænet. Den bider, og bider, og napper, og bider, og kradser, og bider, og napper i mdr.'s vis, alt efter hvor god bidehæmningen er.
    Den forstår ikke selv, at sige fra, så en hvalpekullerspasud episode, kan ret hurtigt, blive ret skræmmende, især for mindre børn, som hunden vokser.

Jeg er voksen, og jeg blev utryg ved min vov, da hun nåede op omkring de 5-6 mdr. hvor hun jo var stor, og derfor ret voldsom, når hun spassede ud, og brugte sit tandsæt ret meget. Der var time-outs det eneste der virkede, og det er ret voldsomt for nogle hunde, at bruge time-out.
    Jeg er ellers ikke sart når det kommer til hunde, slet ikke mine egne, så for en 5-årig, der ikke er tryg ved hunde, så skal der forberedelse til, som du heldigvis er i gang med.

Men jeg undervurderer ikke den periode, ved den næste hvalp smiley

• #23   5. nov 2018 Tine B - Tak! Det er helt sikkert erfaring jeg kan bruge smiley Og lyder til at det fungerer rigtig godt for jer!
    Skriver en liste over ting vi skal huske at lære pigerne så alle kan trives. Og der var helt sikkert nogle ting at tilføje!
    Vi begynder at føle os ret godt forberedt, men er sikker på der nok skal komme en masse overraskelser stadig hehe.
    Men altid godt at forberede så meget man nu kan på det man kan forudse smiley

• #24   5. nov 2018 Sanne - Ja vi prøver så godt vi kan at være godt forberedt! Vi har faktisk fået lov til at møde en hvalp på 6 måneder af racen, og havde datteren med. Hun var helt sikkert usikker i starten, men begyndte at byde på leg efter få minutter og det gik virkelig godt.
    Vi mødte også en voksen hund der kunne lide at "nusse bide" hvilket datteren syntes var utrolig morsomt. Tror også de erfaringer med i hendes pose kommer til at gøre hende mere tryg smiley Føler vi har været utrolig heldige med skønne mennesker og hunde vi har fået lov at møde!
    Hvalpeperioden er helt sikkert en mere udfordrende en. Og også meget af det jeg tænker over kan gøre børnene utrygge. Det er også en af grundene til at valget faldt på Finsk Lapphund. Da vi syntes at størrelsen var mere overkommelig for børnene, men stadig kan tilbyde mig det jeg rigtig gerne vil have ud af en hund.
    Indtil videre har jeg købt 5 forskellige tyggelegetøj af forskellig materiale som jeg -håber- vi kan få hvalpen indstillet på at foretrække haha. Og tænkte også at prøve at lære børnene at give hunden dem hvis den bider?

• #25   5. nov 2018 Jeg ser en del Zak George videoer på Youtube, som forberedelse til, at skulle have hvalp i det nye år. Der fokuseres en del på bidehæmning, og hvordan man bruger afledning og legetøj. Derudover hvordan man træner bur, at gå i snor etc.
    Der er jo delte meninger om hvordan man træner det, men jeg tænker det ikke skader, at have nogle redskaber smiley

• #26   5. nov 2018 Jeg har også set alle Zac Georges videoer ;D Han er min favorit træner og jeg er 300% fan.
    Der er rigtig mange delte meninger om hvordan man træner. Men jeg er enig med ham i 100% positiv forstærkning smiley

• #27   5. nov 2018 Hvor skal i have hvalp fra så? smiley

• #28   5. nov 2018 Vi håber på at en af drengene fra kennel Lapinkaunis kommer til at matche til os smiley Og det er jeg ret sikker på, forældrene er bare fantastiske smiley
    Så vi venter spændt på at de bliver gamle nok til at vi kan tage ud og besøge de små. Vi var på besøg og så mor hund for noget tid siden, og vi er helt pladask forelskede.

• #29   6. nov 2018 Du skriver at at du vil lave børnefri zoner og det er en rigtig god ide.
    Men jeg vil minde om, at hunde ikke nødvendigvis går derhen, når de ønsker fred.
    I modsætning til hvad mange tror og ønsker, så går en hund ikke altid væk fra en presset situation selvom den kan.
    Så børnene skal ikke kun lære at hunden skal have fred på de udvalgte steder, men også at se på hunden og lytte prompte, hvis nogen beder dem om at give hunden plads - uanset hvor den er.
    Hunden bør hurtigt kunne blive børne/menneskefri til hver en tid.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#30   6. nov 2018 enig ch aslan går fx ikke. Derfor flytter jeg ham før situationer opstår fx går han bag gitter. min hund er kun sammen med mit barn når jeg er der 100 %

jeg har en meget rar hund men jeg beskytter hans grænser for ham. Det er ikke et stort arbejde og er blevet en vane nu efter snart to år med barn.

• #31   6. nov 2018 Aah tænkte det nok lød som om det passede med dem hos Melanie smiley

• #32   6. nov 2018 CH - Der skal selvf altid være opsyn, Det eneste sted hvor min datter ikke er og er sammen med os andre er hvis hun er på sit værelse. Og her tænker jeg at sætte et gitter med en låge da hun sagtens kan åbne det selv smiley På den måde undgår vi også at hvalpen spiser legetøj og den slags.
    Planen er at opdrage hvalpen med Zac Georges methode hvor hunden langsomt skal introduceres til huset men altid holdes nær mig. På den måde tror jeg også det bliver meget lættere at lære både hund og barn at undgå ubehagelige situationer, da jeg kommer til at være i centrum af dem altid.

Anya - Det er helt sikkert et dejligt sted med nogle rigtig rare mennesker smiley Og jeg kan virkelig godt lide måden de prioriterer deres hunde og avl på.

• #33   6. nov 2018 Det handler ikke bare om opsyn, men om hvordan man reagerer på hundens signaler.
    Som ny hundeejer skal man først lære at se signalerne, så handle hensigtsmæssigt på dem - og det samme slal man gøre på sine børns vegne, samtidig med, at man giver det videre til dem.

Det er godt nok at lade sig inspirere at en træner - men virkeligheden indhenter ofte en smiley
    Vær parat til at finde andre veje smiley

• #34   6. nov 2018 Jeg er overhovedet ikke ny hundeejere på nogen måde smiley Har dog været hundefri i 4 år, ellers har jeg haft hunde hele mit liv, så det er langt fra mig der ikke har erfaring på området smiley

Kommentér på:
Børnetræning vedr. hunde

Annonce