{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Hund der trækker og valg af udstyr {{forumTopicSubject}}

Kære HG

Da jeg er højgravid, på barsel, med bækkenløsning og plukveer on/off, søger jeg hjælp til valg af udstyr til familiens nye medlem, som desværre trækker utrolig meget på gåturene.

Er der nogle bestemte mærker, seler, halsbånd, liner eller andet udstyr som i kan anbefale?

Jeg træner kontakt med hende så meget jeg kan, inde og ude,
men hun er fokuseret på alt andet end mig så snart vi bevæger os udenfor.

Jeg ville utrolig gerne starte til hundetræning med hende,
men dog først efter jeg har født da jeg er noget besværet i øjeblikket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der trækker og valg af udstyr
  • #1   14. dec 2018 Race og alder kunne være rigtigt fint, at få oplyst? smiley

  • #2   14. dec 2018 Du skriver "familiens nye medlem". Dvs at hunden er valgt for nylig, hvor du godt vidste du var højgravid?


  • #3   14. dec 2018 Ja, og nu er det altså sådan at jeg også har en mand der også går med hende så snart han kommer hjem fra arbejde.

  • #4   14. dec 2018 Hun er 5,5 år og blanding af formel 1 og gravhund.
    Det er helt klart formel 1 der træder mest igennem smiley


  • #5   14. dec 2018 Jamen så sender du da manden til træning med hunden smiley
    Når man køber hund, forpligter man sig til at træne og stimulere den. Især når man vælger en blanding af to arbejdende racer.
    Mange hunde trækker af natur, og det skal arbejdes med via træning for at minimere. Det hjælper ikke med diverse seler.

    Giv hunden en god kropssele på, og træn så i haven først. Når den er stabil der, kan I gå ud i verden. Det kræver 100% konsekvens at træne anti-træk.
    Kontaktøvelser kan ikke gøre det, for du vil vel ikke have at hunden skal gå tur under kommando. Den skal opnå forståelse af at gåtur foregår i løs line. Man kommer kun hen hvor man vil, hvis linen er løs. Derfor: skift retning, vend om hver eneste gang hunden trækker. Det kræver tålmodighed, men de fatter pointen til sidst.
    En dygtig træner kan hjælpe jer, men det kan ikke vente til om nogle mdr.


  • #6   14. dec 2018 Tak Malene smiley

    Jeg vil helst ikke lægge den for meget over på manden selvom det er en fælles beslutning at vi hentede hende hjem, han arbejder rigtig meget men han hjælper selvfølgelig med at lufte hende.

    Jeg vil utrolig gerne selv gå til træning med hende da jeg tidligere har arbejdet på kennel og ringtrænede rigtig meget som jeg virkelig holdt af - mange år siden smiley

    Vi har kun haft hende i en uge, og jeg har termin d. 31/12 så jeg tænker at det godt kan vente lidt endnu at starte op på et hold. Også så hun har mulighed for at falde ordentligt til herhjemme, hun har en del med i bagagen som der skal arbejdes med, og oveni det så er hun i løbetid lige nu.

    Det eneste jeg fik med til hende af udstyr til gåturene var en kæde, flexline, snor, og en alt for lille tynd skavende sele. Tænker at der må være bedre alternativer som måske er mere behageligt for hende.


  • #7   14. dec 2018 Men her mens du er højgravid og også, når I står med en lille nyfødt så ER det vel nødt til at være din mand, der tager de fleste af pligterne omkring hunden? Det er jo ikke ensbetydende med, at du ikke kan tage over i løbet af foråret smiley

    Men med de racer, der er blandet ind i, så skal den virkelig ud og arbejde her og nu, for at bliver velfungerende. Og den kræver formentlig ret meget aktivitet udendørs, for at kunne falde til ro indendørs. Og hvis den har lidt stress med i bagagen, så er den ganske enkelt ikke mindet for, nogen form for indlæring. Så skal I have styr på den del først.

    Sidst men ikke mindst, så kan en småstresset hund med højt energiniveau nok ikke forventes overhovedet at kunne overveje at gå pænt, før den har lært, at den også får lov til at give den gas, og komme af med alt det overskudenergi. Dvs. den skal faktisk helst være både aktiveret og motioneret, før du for alvor kan træne det.


  • #9   14. dec 2018 Jeg vil ikke anbefale en sele med lukning foran. Den får hunden til at blive skæv i kroppen, samt at selen vil blive trukket skæv så den ryger helt op i armhulen og gnaver.


    Må jeg have lov til at spørge om, hvorfor i anskaffer en hund når du har sådan en besværlig graviditet og kun tre uger før du har termin ?
    Og har du tænkt over, hvad du vil gøre, hvis ikke hunden kan omgås barnet ?


  • #11   14. dec 2018 Ida, hvis hunden trækker med snore i front, så bliver selen altså automatisk trukket skæv, uanset hvor godt den ellers sidder.
    Hvis snoren går bagud på venstre side af hunden, så bliver selen trukket bagud til venstre, med det resultat, at den ryger frem på højre side og ind i armhulen.
    Jeg har set en hund som var total hudløs i den ene armhule. Selen den havde på sad rigtig godt.


    Måske er grunden til at den du passede ikke trak med snoren i front, at den har lært, at hvis den trækker med snoren der, så gør det ondt fordi den har været hudløs.


  • #13   14. dec 2018 Hvis du ikke tager din bækkenløsning seriøst kan du ricikere at døje med det resten af livet..

    Du kan og skal ikke gå med en hund der trækker


  • #14   14. dec 2018 En sele der sidder godt med lukning foran.

    Det vil hjælpe meget.

    Dog ingenting i forhold til træning naturligvis. Det er altså vejen frem, men det ved du jo godt allerede.

    Held og lykke med det.


  • #15   16. dec 2018 Anni: Hunden er vant til små børn og vi har 2 drenge på hhv. 5 og 7 år herhjemme.

    Karina: Jeg lufter hende fordi jeg alligevel går herhjemme, hun stresser ikke rundt, hun er faktisk meget rolig hjemme og ude i haven, det er noget andet så snart vi er ude og gå en tur. Jeg har intet nævnt om hvad hun har med i bagagen smiley Og vi kan desværre ikke slippe hende løs i haven endnu.

    Frk. Jensen: Det er netop også derfor jeg søger lidt hjælp til valg af udstyr og evt nogle gode råd. Der er jo kun mig selv til at mærke efter om det er for meget med gåturene, jeg går ikke mere end jeg selv kan holde til. Jeg synes bare det er synd ikke at gå med hende når jeg alligevel er herhjemme.


    Jeg har lyttet til Malenes råd, og det har hjulpet en del, nu kan jeg gå noget længere ture med hende :)


Kommentér på:
Hund der trækker og valg af udstyr

Annonce