{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

Udstillingsline {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig fattig i udstillingsliner igennem tiden, da jeg ville have et pænt udvalg.
Desværre står jeg nu med en hund, der hverken bryder sig om halvkvælkæder, alm udstillingsliner eller læder med halv bred hals.

Hun forsøger at smide sig ved de tynde liner og ved den halv brede, forsøger hun stadig at "knække" halsen ud over, så hun kan få snuden i jorden.
Jeg får snart pip.
Alle trick jeg har kendt og har lært med mine tidligere hunde, virker ikke. Sky var så let at træne, og han fik først en snor på, da jeg fik ham hjem til DK - 5 mdr gammel. Der har aldrig været et problem.

Kan nogen HG brugere hjælpe mig i retning mod en brugbar udstillingsline med bredt halsbånd - men med samme funktion som alm udstillingsliner.

Billede er den jeg har, som jeg forsøger at finde et med mere bredde på.


Kommentarer på:  Udstillingsline
  • #1   16. feb 2019 Den har jeg købt i dag, men snor og line er mere egnet til en selskabsrace. Ever vil kunne springe snoren, når hun forsøger at springe frem som den gazelle hun er... smiley

    profilbillede
  • #2   16. feb 2019 Har du have at træne i?
    For så ville jeg prøve at gå en anden vej.
    Træn først fri ved fod og ros for hunden traver pænt ved din side med hovedet fremad. Evt med klikker så hunden ved det er lige den position du roser.
    Påsæt en kommando.
    Og sæt bag efter en hvilken som helst løs snor på hunden.


  • #3   16. feb 2019 Jeg ville gøre lige som Ginne skriver.
    Og så ville jeg investere i en udstillingsline til Mynder, de findes i forskellige str.


  • #6   16. feb 2019 # 4

    Maj-Britt, det behøver det ikke at være.

    Sidste weekend i Fredericia så jeg nogle, som var 6 cm lige foran på halsen.
    Jeg overvejede faktisk om jeg skulle købe en, men købte griseører i stedet for, for det er ikke sikker at Gaddafi bliver udstillet mere.


  • #9   16. feb 2019 Trine, så længe man kan se hunden vise sig ordentlig, så spiller det ikke nogen rolle om man har udstillingsline eller normalt diskret halsbånd/snor på.

    De snore, jeg går med til daglig, ville jeg selv synes var klodsede at rende rundt med i ringen. Det er en fordel ikke at skulle have for meget i hænderne. Men hverdagshalsbåndet og en let udstillingsline til at hæfte i halsbåndet kunne fint gå.

    Jeg træner så selv mine hunde med, at når udstillingslinen kommer på, så skal vi koncentrere os om fremvisning, og det ved jeg, mange andre også gør. Men noget krav om udstillingsline er der ikke, så så længe man ikke propper et eller andet stort og klodset halsbånd på som ødelægger helhedsindtrykket, så er der da frit slag.


  • #11   17. feb 2019 jeg vil helst have så tyndt og simpel line og halsbånd, mere for det ikke dominer hunden og fjerne fokuset fra den, forstår ikke dem der kommer med et 5-10 cm bred halsbånd på deres udstilling hund.


    men til TS, vil få trænet noget lydighed ind og især linieføring. hvad bruger du på den anden du stiller ??


  • #12   17. feb 2019 #5 Trine, Jeg bruger fx en enkel paracord--line/halsbånd, for så bliver halsbåndet skjult inde i pelsen. Det er så også en race med krav om stor krave.

    Selve halsstykket kan så laves bredere med noget flet eller belægning med stof eller læder. Der er ingen kæde på, da paracord glider let gennem ringene på halvkvældelen.


    profilbillede
  • #13   17. feb 2019 Iiih Kennel Hearthitter smiley det er liige sådan noget jeg leder efter!

    Min hanhund går med en meget tynd line om hals, og han går super med alt jeg putter på ham. Han prøvede halsbånd og snor + udstillingsline for allerførste gang, da han kom til DK 5 mdr gammel, og han gik uden problemer.
    Min tæve er en hård nød at knække. Jeg har haft hende fra baby af, selvom hun er fra samme opdrætter, er hun ikke lige så meget fan af line, og hun HADER halvkvæl eller tynd line. Første gang hun fik én på kastede hun sig på jorden og skreg - som om jeg slog hende ihjel. smiley
    Godbidder, lyde, lokken - forget about it, hun er nok en del klogere end jeg er, så jeg skal lige gennemskue, hvordan hun kan gå uden at forsøgte enten at forsøge at smutte ud af line eller gå på bagben for at komme frem.. smiley


  • #14   17. feb 2019 Har du prøvet at sætte udstillingslinen på hende og så bare lade hende gå med den i et par timer hver dag ?

  • #15   17. feb 2019 Og til trods for hendes - alternative måde - at gå på, så har hun præsteret at vinde BIR baby og BIR hvalp .. smiley Men den går ikke længere som junior, hun SKAL kunne vise sig pænt. Og netop det med at gå urent og i pasgang gav hende et VG i Fredericia. Så jeg skal have trænet hende nu. Så længe hun går så tosset kan jeg ikke vise hende... smiley hun ser miserabel ud pt i en ring

  • #16   17. feb 2019 Øh nej. Hun æder den, hvis hun går rundt med den uden supervision.

  • #18   17. feb 2019 Ja når vi går tur, men ellers ikke. Jeg er bange for skader på tænder, når hundene leger med hinanden herhjemme.
    Alm halsbånd rager hende langsomt.


  • #19   17. feb 2019 Hvad har hun på når i går tur ?
    Sammen med det hun har på når hun går tur kunne du jo også putte udstillingslinen på hende.
    Og mens i går, så tager du med jævne mellemrum fat i udstillingslinen og holder hende med den.


  • #20   17. feb 2019 Hov, det havde jeg slet ikke tænkt på, DET var smart. Det er et alm semi bredt nylon halsbånd.

  • #21   17. feb 2019 Men hold kun ganske kort i udstillingslinen og lad den almindelige line overtage meget hurtig.
    Efterhånden kan du holde hende i udstillingslinen længere og længere tid.

    Og lad være med at træne "udstillings gå" med hende inden hun er ligeglad med udstillingslinen.


  • #22   17. feb 2019 Tak Anni, det vil jeg prøve. Hvorfor dælen har jeg ikke selv tænkt på det?? smiley Det lyder så logisk, når du skriver det.
    Det fra hundegrej mangler priser.. men må kontakte dem, det er lige netop det jeg har ledt efter. Er nået så langt i min desperation, at jeg overvejer at lave noget selv, og jeg er overhovedet ikke kreativ. smiley


Kommentér på:
Udstillingsline

Annonce