{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

astrid o
astrid o
Tilmeldt:
28. maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Udstyr til træk af cykel - småhunde {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri,

Jeg har et lidt "sjovt" spørgsmål. Jeg er blevet lidt nysgerrig på den sport, hvor hunde trækker en cykel i løb. Sagen er den, at jeg selvfølgelig slet ikke har hunden til det. MEN det forhindre os jo ikke i, at havde lidt sjovt med det alligevel på egne præmisser i hjemmet. Jeg har en krudtugle af en hund på 5 kg. Hun elsker at løbe, og jeg syntes derfor det kunne være sjovt, at hygge lidt med hende foran en cykel. Jeg ender nok med at cykle hele tiden, men jeg tror denne aktivitet kunne booste hendes selvtillid, og kunne være sjovt at træne noget sammen og mod et "mål" smiley

Men NU til mit spørgsmål; er der overhovedet nogen der sælger trækseler til så små hunde? (Pomeranian/corgi på 5 kg). Og evt nogle træningstips?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstyr til træk af cykel - småhunde
  • #1   14. mar 2019 Selvfølgelig findes det til små hunde - men jeg tænker, du måske er bedre stillet, hvis du opsøger noget træning i lokalområdet. Jeg er lidt usikker på, hvad du præcis mener, men du kan jo kigge på weightpull, som også ville være oplagt - jeg ved dog ikke, hvor udbredte træningspladserne lige er.

    Når det gælder træk handler det om at få en god start med grundlæggende teknik og lydighed på plads, inden man bare smækker en træksele på hunden og kører derudaf. Det gælder især i nærheden af en cykel!
    Du kunne jo undersøge, hvad der er af muligheder for træning i dit område?


  • astrid o
    astrid o Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   14. mar 2019 Funke: jeg er komplet nybegynder, og ved faktisk absolut INTET om disciplinen. Så jeg skal helt sikkert undersøge, de ting du skriver!
    - men ikke mindst lover jeg ikke bare at sætte hende foran en cykel. Der er helt sikkert noget træning først. Men jeg vil undersøge at lokale træningsområder. Måske jeg er heldig!

    Har du evt andre gode råd med? Og hva skal man kigge efter i en god sele?


  • #3   14. mar 2019 Jeg kan desværre ikke være behjælpelig med noget mere specifikt smiley Men jeg tror da, at jeg i dit tilfælde ville ringe rundt til de forskellige klubber (fx Dansk Weightpull Klub) som helt sikkert vil kunne guide dig videre til en god start.

  • #5   14. mar 2019 Jeg har ikke selv prøvet dem, men jeg så en reklame for noget ala disse for nogle år tilbage.. Måske noget i den stil kunne bruges? Evt til et løbehjul, så du kan hjælpe nemt og sikkert ved behov.

    profilbillede
  • #6   14. mar 2019 Hvis TS reelt er interesseret i træk, så nytter det jo ikke noget at have hunden løbende ved siden af en cykel.

    Det kan sagtens lade sig gøre, også uden at køre hunden ned, det handler bare om målrettet lydighedstræning og indlæring af kommandoer.
    Hvis du bare almindeligvis sætter dig op og cykler med hunden kan det såmænd også let gå galt.

    Men - hvis TS er interesseret i løb, er weightpull selvfølgelig en anden disciplin. Så kunne lure coursing/hundevæddeløb være et andet bud. Kallerupbanen måske?


  • #7   14. mar 2019 Altså så vidt jeg ved så er dem jeg sendte et billede af også til at hunden trækker.
    https://www.coolthings.com/urban-mushing-for-untrained-dogs-made-easy/
    Jeg fandt også en artikel.


  • #8   14. mar 2019 Sorry Bumle, det var til Hippies svar, fik ikke lige læst dit smiley

  • #9   14. mar 2019 Hvis ts vil cykle med en hund til at trække, så er det næppe weightpull, hun skal gå til. Der findes løb, hvor man cykler med hunde, der trækker, og jeg kunne tænke mig, at det er noget i den stil, ts tænker på dog uden konkurrencemomentet.

  • #10   14. mar 2019 Jeg har engang vundet en af de der stativer til at sætte på cyklen for at cykle med en hund, og det var virkelig ikke særlig rart at bruge den. Jeg forsøgte en gang, og den ene hund løb med mig, eller den ville have gjort det, hvis jeg ikke havde sørget for at have en snor i hånden også. Og den anden hund kunne ikke komme væk fra cyklen, da den skulle skide undervejs.

    Det er meget bedre, at havde lidt almindelig kontrol over hunden og så en snor i hånden i stedet for at have den bundet fast til cyklen.



  • #11   14. mar 2019 Jeg synes også det er en fed sport!
    Jeg starter forhåbenligt Sam op med kickbike i løbet af sommeren.

    Du skal have fat i en god træk sele, så de forskellige herunder i linket.
    Jeg selv er ret glad for Zero DC faster til træk.

    Så skal du have fat i en elastisk snor og en cykelantenne, der sørger for at snoren ikke kan ryge i hjulene, når hunden ikke trækker, du kan også brug et mavebælte og koble snoren fast i, hvis ikke du vil have snoren sat fast på cyklen, så har du stadig begge hænder frie.

    https://www.qimmiq.dk/produkt-kategori/seler/

    https://www.qimmiq.dk/produkt/non-stop-dogwear-cykellineholder-cykelantenne/

    http://sleddogs.dk/til%20nybegynderen.html


  • astrid o
    astrid o Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #12   14. mar 2019 Tusind tak for svarene alle sammen, jeg kan godt læse, at der er nok at undersøge!

    Det er hundetræk, jeg er interesseret i, men jeg tænker at starte med at lære hende at løbe ved siden af - små ting af gangen!

    Tak for selelinkene, jeg vil tjekke dem ud og evt få fat i en klub for en god snak.

    Kryds fingre for at vi en dag racer afsted smiley smiley


  • #13   15. mar 2019 jeg har været vant til forskelle ting som jeg har prøvet. at cykel ved siden af med puk og Sif. ellers ruller jeg på rulleskøjter som os er sjovt hvor hunden løber med smiley

  • #14   15. mar 2019 @11: Lidt OT - tak for links smiley Jeg er selv ret hooked på kick-bike med Perle. Den ville jo også give mig noget mere motion end man får på cyklen smiley

Kommentér på:
Udstyr til træk af cykel - småhunde

Annonce